RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 32!

05 Aug

Många svenska boksläpp den här veckan så vi låter dem lägga i toppen!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Berövad av Liz ColeyBerövad av Liz Coley Det svarta hjärtat (Berörarna #3) av Holly BlackDet svarta hjärtat av Holly Black Insurgent (Divergent #2) av Veronica RothInsurgent av Veronica Roth

Berövad av Liz Coley
Den svenska översättningen av Pretty Girl-13. Ska vara en thriller/mysterie-bok och den har fått bra betyg så  jag är mycket intresserad!

Det svarta hjärtat (Berörarna #3) av Holly Black
Tredje och sista boken i serien om folk som har handskar på sig. Förstår inte varför den svenska versionen har bytt omslagsdesign. Det är inte så att den här är snyggare. Nåja, jag har redan läst den på engelska och här har ni min recension. Tycker för övrigt att det här är den bästa boken i serien. Och just det ja, den här gavs tydligen ut redan förra veckan men missade den då.

Insurgent (Divergent #2) av Veronica Roth
Jag trodde att den svenska översättningen skulle släppas i september men den släpptes faktiskt i juli då jag var på semester så jag missade det totalt. Yay, nu kan alla som vill läsa på svenska ta en del av fortsättningen i den här utmärkta serien.

Demonfängelset (Fablehaven #5) av Brandon MullDemonfängelset av Brandon Mull Broderband: de utstötta (Broderband #1) av John FlanaganBroderband: De utstötta av John Flanagan The Uprising (The Forsaken #2) av Lisa M. StasseThe Uprising av Lisa M. Stasse

Demonfängelset (Fablehaven #5) av Brandon Mull
Den avslutande delen till en av mina absoluta favorit-middle-grade-serier. Vet att jag både skrattade och grät till den här boken. Rekommenderar verkligen den här serien till både stora och små. MIn recension av boken har ni här.

Broderband: De utstötta (Broderband #1) av John Flanagan
Var väl inte jätteförtjust i spejar-serien som jag har läst 3 böcker av. Den här tror jag är en spin-off till spejar-serien. Säkert en bra nyhet för alla svenska Flanagan-fans.

The Uprising (The Forsaken #2) av Lisa M. Stasse
Läste The Forsaken förra året och tyckte att den var bra. Det var väl innan jag började tröttna på dystopier. Är hur som helst taggad för att läsa fortsättningen och hoppas på att biblioteket köper in boken.

The Weight of Souls av Bryony PearceThe Weight of Souls av Bryony Pearce City of Bones: The Graphic Novel av Cassandra Clare Chris Colfer's THE LAND OF STORIESThe Enchantress Returns av Chris Colfer

The Weight of Souls av Bryony Pearce
Låter som Ghost Whisperer med en tjej som kan kommunicera med spöken och har tre veckor på sig att hitta deras mördare, gör hon inte det så kommer mörkret att ta henne. Gillar omslaget och kan mycket väl tänka mig att läsa den.

City of Bones: The Graphic Novel (The Mortal Instrument: Graphic Novel #1) av Cassandra Clare
Gud, måste verkligen alla populära YA-serier blir till seriealbum? Efter att ha läst Hush, hush-seriealbumet har jag blivit helt mörkrädd för dessa.

The Enchantress Returns (The Land of Stories #2) av Chris Colfer
Hurra! Andra boken i den söta sagoserien. Är väldigt nyfiken på vilka klassiska sagor Chris kommer att tackla den här gången. Och omslaget är bara för fin! Måste köpas! Min recension av den första boken har ni här.

Gated av Amy Christine ParkerGated av Amy Christine Parker Infinityglass (Hourglass #3) av Myra McEntireInfinityglass av Myra McEntire A Tale of Two Centuries (My Super Sweet Sixteenth Century #2) av Rachel HarrisA Tale of Two Centuries av Rachel Harris

Gated av Amy Christine Parker
Av beskrivningen att döma så låter det som en tjej som lever i ett isolerat samhälle där hela hennes liv bestäms av byns ledare. Påminner mig lite om The Chosen One.

Infinityglass (Hourglass #3) av Myra McEntire
En serie om tidsresor som jag har varit nyfiken på jättelänge. Måste verkligen skaffa hem den första boken snart.

A Tale of Two Centuries (My Super Sweet Sixteenth Century #2) av Rachel Harris
En till serie om tidsresor, första boken handlade om hur en tjej reste tillbaka i tiden och den här handlar om en framtidsresa. Tror att det är olika huvudroller men jag är inte helt säker så jag inte har någon av böckerna. Är hur som helst intresserad för omslagen är så söta.

TMI av Patty BlountTMI av Patty Blount Running Lean av Diana L. SharplesRunning Lean av Diana L. Sharples Out of Play av Jolene Perry & Nyrae DawnOut of Play av Jolene Perry & Nyrae Dawn
Maybe Tonight? (Snap Decision #1) av Bridie ClarkMaybe Tonight? (Snap Decision #1) av Bridie Clark Aquifer av Jonathan FriesenAquifer av Jonathan Friesen Biting Bad (Chicagoland Vampires #8) av Chloe NeillBiting Bad (Chicagoland Vampires #8) av Chloe Neill
Charmed Vengeance (The Aether Chronicles #2) av Suzanne LazearCharmed Vengeance (The Aether Chronicles #2) av Suzanne Lazear Control (Shift #2) av Kim CurranControl (Shift #2) av Kim Curran Elegy (Watersong #4) av Amanda HockingElegy (Watersong #4) av Amanda Hocking
Terminated (Revivalist #3) av Rachel CaineTerminated (Revivalist #3) av Rachel Caine Wise Young Fool av Sean Beaudoin Wise Young Fool av Sean Beaudoin Brewster av Mark SloukaBrewster av Mark Slouka

————————————————————————————————————————————–

Kul med så många svenska boksläpp den här veckan (okej, 2 av dem har redan blivit släppta)! När det gäller de engelska boksläppen så är jag faktiskt inte så jättesugen på nån förutom The Enchantress Returns. Det är några stycken jag är nyfiken på men de flesta är fortsättningar på serier som  jag inte har läst. Kan i alla fall glädja mig åt att min att-läsa-lista inte växte så mycket den här veckan 🙂

Vilken bok vill du läsa den här veckan?

 
8 Comments

Posted by on August 5, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

8 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 32!

  1. Analyzemaster

    August 5, 2013 at 16:45

    Elegy blir boken jag ska kasta mig över så fort jag kan få tag på den. 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      August 5, 2013 at 20:02

      Är den serien bra? Har hört så blandade åsikter om den.

       
      • Analyzemaster

        August 5, 2013 at 22:26

        Jag tyckte första boken var okej men de andra böckerna blev bara bättre och bättre så nu tycker jag serien är riktigt bra.

         
  2. Fia Filur

    August 5, 2013 at 18:02

    Åh, jag visste inte att Insurgent redan getts ut! Vill läsa alla de översta!

     
    • Anna - Boktycke

      August 5, 2013 at 20:02

      Samma här, trodde att den skulle komma i höst men förlaget har tydligen flyttat fram utgivningsdatumet 🙂

       
  3. Petra

    August 5, 2013 at 20:45

    Den här veckan vill jag läsa Det svarta hjärtat, The Uprising och The Weight of Souls. 🙂

     
  4. Författardrömmar

    August 5, 2013 at 20:49

    Åh, Insurgent, den måste jag läsa! 🙂

     
  5. Gia - Bokfrossa

    August 19, 2013 at 15:29

    Läste precis berövad och den var riktigt bra 🙂

     

Leave a Reply

 
