RSS

Harry Potter fram och bak

08 Aug

Som ni säkert redan vet så har alla omslag för den nya Harry Potter-boxen blivit offentliga. Så här kommer böckerna att se ut.

Harry Potter nya omslag

Gillar verkligen alla men är lite mindre förtjust i fjärde och sista boken. Sen finns det även bilder på hur själva boxen kommer att se ut. Här är framsidan.

Harry Potter ny box

Och här är baksidan. Det är alltså ryggarna på böckerna som tillsammans kommer att bilda den här (asiatiska) versionen av Hogwarts.

Harry Potter ny rygg

Igår släpptes den sista baksidan och sä här kommer baksidorna till böckerna att se ut.

Harry Potter ny baksida

Åhhh, jag gillar nästan baksidorna mer än framsidorna. Tycker verkligen om idén med en scen och ett citat från boken. Gillar även att man ser det från Harrys perspektiv. Enda jag stör mig på är att Harry ser så liten ut på alla baksidorna. Han är väl 17-18 i de sista böckerna? Antingen är Dumbledore över två meter lång eller så är Harry rätt kort.

Längtar tills min box kommer så jag kan ha en omläsning av hela serien!

 
17 Comments

Posted by on August 8, 2013 in Blandat

 

17 responses to “Harry Potter fram och bak

  1. Bokomaten

    August 8, 2013 at 15:48

    Jag tycker de ser riktigt fina ut, även om jag tycker det är lite konstigt med en nästan manga-version av brittiska potter.:) Fast jag vill ändå ha alla utgåvor.:) Håller med om att baksidorna är överfina! Och visst ÄR Dumbledore jättelång så KAN ju teoretiskt vara så att Harry bara ser liten ut på sista bilden, men tror egentligen att du har rätt.:)

     
    • Anna - Boktycke

      August 8, 2013 at 21:11

      Kan inte riktigt instämma att omslagen är mangaliknande. Om HP skulle ha varit i manga-form skulle det ha sett ut något i den här stilen:
      https://boktycke.files.wordpress.com/2013/08/hp-manga.jpg?w=645 (bild hittat på Google)

      Önskar dock att något förlag kan släppa en manga-version av Harry Potter. Skulle ha varit så grymt!😀

       
  2. Fia Filur

    August 8, 2013 at 16:32

    Men vad fina! Och håller med, baksidorna är ju nästan bättre än framsidorna🙂 Kommer de ut i ny design på svenska också?

     
    • Anna - Boktycke

      August 8, 2013 at 21:13

      Tror inte det tyvärr. Men jag tycker att de svenska omslagen redan är väldigt fina🙂

       
  3. Malin

    August 8, 2013 at 17:16

    Åh så fina!😀

     
  4. Elina

    August 8, 2013 at 18:36

    Älskar Lupins mustasch!

     
  5. Titti ABC Café

    August 8, 2013 at 18:53

    Maniacdraken på fyrans framsida…

     
  6. flygaren

    August 8, 2013 at 19:00

    Är det Snape tillsammans med Harry och Rone på den sista boken eller är jag helt ute och cyklar

     
    • Anna - Boktycke

      August 8, 2013 at 21:15

      Hahha, om det är Snape på drakens rygg så är det även Snape som är Harrys mamma😀

      Näh, skämt åsido. Jag är väldigt säker på att det ska föreställa Hermione. Älskar illustratörens stil men jag måste säga att Hermione och Harrys mamma ser typ likadant ut (och kanske Snape också).

       
  7. 23 minuter

    August 8, 2013 at 20:32

    Det är såå himla snygga! Och jag håller med dig, baksidorna är helt klart finare än framsidorna, vilket är ganska ovanligt, det brukar ju vanligtvis vara tvärtom. Men det är verkligen en snygg utgåva🙂

     
  8. Rebbi

    August 8, 2013 at 21:25

    Åh, jag gillar dem. Inte riktigt lika fina som de svenska, men riktigt fina ändå och jag gillar citaten.

     
  9. Frida

    August 8, 2013 at 23:45

    Jag kommer nog alltid att tycka att de svenska omslagen är vackrast!! Men baksidorna alltså, de är ju helt läckra! Älskar att de markerat ut att man inte ska behöva ha en baksidetext för ALLA vet vad böckerna handlar om! Plus för det alltså!😉

     
  10. Josefine

    August 9, 2013 at 10:40

    åh, men vart har du beställt den boxen?🙂

     
    • Anna - Boktycke

      August 9, 2013 at 14:27

      Jag har beställt den från amazon.co.uk. Hoppas bara att jag får den innan augusti är slut för det verkar vara en stor efterfrågan på den.

       
  11. Man

    August 9, 2013 at 11:56

    MEN ÅÅÅÅÅH

     
  12. Julia

    August 11, 2013 at 21:26

    Hej😀 Vet du möjligtvis vilket format böckerna kommer att ha? Pocket, inbundna…?

     

Leave a Reply

 
