RSS

Omslagsduell – Harry Potter

09 Aug

Efter flera veckors uppehåll är vi tillbaka med omslagsduellerna. Att omslagen för den nya Harry Potter-boxen är ursnygga har vi ju sett. Men tycker vi att de slår de svenska omslagen? Temat för den här veckan är således: Harry Potter!

Vilka av omslagen är finast?

Är det:
Harry Potter svenska omslagDe svenska?
Nostalgi på hög nivå!

… eller:

Harry Potter nya omslagDe nya?
Väcker verkligen habegäret!

Vilka omslag tycker du är bäst?

Ps. har ni förresten tänkt på att båda omslagen för bok 5 så rider de på skeletthästen? Det nya omslaget kanske är inspirerat av det svenska?🙂

 
3 Comments

Posted by on August 9, 2013 in Omslagsduell

 

3 responses to “Omslagsduell – Harry Potter

  1. Susanne Ahlenius

    August 9, 2013 at 18:48

    Jag gillar de nya bättre inte så plottriga som de svenska. Bättre färgsättning, samma stil rakt igenom.

     
  2. Rebbi

    August 9, 2013 at 20:44

    De svenska. Alltid de svenska.

    För övrigt heter “skeletthäst” annars testral. Bara för att jag är något besserwissrig och lite för nördig😉

     
  3. eve - min bok och jag

    August 10, 2013 at 10:29

    Du tar död på mig! De är båda så fina! Hur kan du göra så här mot mig?😉

     

Leave a Reply

 
