RSS

Nytt i bokvärlden! (Augusti 2013 del 1)

11 Aug

 Boknytt

Allegiant och Four
Veronica Roth har sagt att Allegiant, sista boken i Divergent-trilogin, kommer att berättas både från Tris och Fours synvinklar. För att låta fansen vänja sig vid Fours berättarröst så kommer hon även att släppa fyra mellanböcker med Four som huvudroll innan Allegiant släpps. Omslaget till första boken kan ni hitta i omslagsbilderna nedan.

 Filmnytt

Vampire Academy
VA-filmen har släppt en motion picture som är ganska snygg. Vill ni titta på den animerade bilden så klicka på den här länken.

Sålda TV/Film-rättigheter
Det är ju en trend att göra om populära böcker till tv-serier eller filmer. Även om det är inte säkert att det kommer att bli något av det i slutändan så har följande tv/film-rättigheter blivit sålda:

  • The Kingkiller Chronicles av Patrick Rothfuss – En av mina absoluta favoriter när det kommer till fantasy. Älskar både första och andra boken och kommer att kasta mig över den tredje boken så fort den släpps.
  • Obsidian (Lux #1) av Jennifer L. Armentrout – Om den här blir en film så hoppas jag nästan att killmodellen för böckerna kommer att spela Daemon. Blir så svårt att tänka mig ett annat ansikte för honom. Fast å andra sidan så kanske modellen är över 35 år nu så det kanske inte blir så bra ändå.
  • Gone av Micheal Grant – Även om jag inte var superförtjust i första boken så kan jag tänka mig att det kommer att bli en bra tv-serie av Gone-serien. Håller tummarna för att det blir av.

Trailer till Seventh Son
Första boken i The Wardstone Chronicles eller Väktarens Lärling som den heter på svenska av Joseph Delaney ska bli film och nu har trailern för den släppts. Jag har läst boken och jag kan ju säga att den filmen verkar inte följa boken så bra… knappt något alls faktiskt. Men den ser iaf häftig ut.

Omslagsnytt

Cress av Marissa Meyer

Cress av Marissa Meyer

Så fint!!! Älskar omslagsdesignen till den här serien. Gillar verkligen att man direkt se att böckerna hör ihop samt vilken saga boken handlar om. Längtar supermycket tills den här boken släpps.

Ignite Me av Tahereh Mafi

Ignite Me av Tahereh Mafi

Kan man tolka det som att boken kommer att sluta lyckligt med tanke på den somriga känslan? Gillar också den här designen med ett öga i olika årstider. Rent grafiskt så är den här favoriten men om man ska ta med hur bra omslagen representera böckerna så tycker jag att de svenska omslagen är bäst. Och som den THG-fans jag är så tycker jag att reflektionen i ögat ser ut som en mockingjay, men jag antar att den ska föreställa Adams tatuering?

Panic av Lauren Oliver

Panic av Lauren Oliver

Lauren Oliver kommer ut med en ny dystopi nästa år. Tydligen ska den handla om ungdomar som håller på att spela ett sorts spel.

Two by Leigh Ann Kopans

Two by Leigh Ann Kopans

Vet knappt vad den här serien handlar om men omslagsdesignen är så fin! Och lite kul är det att första boken heter One och andra boken heter Two.

Andra böcker som har fått omslag

Omslagsnytt aug 2013

 
3 Comments

Posted by on August 11, 2013 in Blandat, Nytt i bokvärlden!

 

3 responses to “Nytt i bokvärlden! (Augusti 2013 del 1)

  1. Pia - bookrelated

    August 11, 2013 at 17:18

    Jag undrar hur de kommer göra med Gone om det blir en TV serie, eftersom att Under the Dome är igång nu och det är typ precis samma handling, förutom det där med att alla vuxna försvinner “/
    Och jag skrattar ihjäl mig till omslaget av Chaos! XD “her fate is in his hands” och den där bilden sen….lol what! hahah! XD

     
    • Anna - Boktycke

      August 11, 2013 at 21:26

      Haha ja eller hur! Det är en tornado i bakgrunden. Killen står på en väg och poserar medan tjejen ser ut att vara på väg att flasha sina bröst för honom. Fatta inte alls hur designteamet tänkte!

       
  2. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    August 15, 2013 at 07:53

    Såå pepp på Gone som tv-serie =)

     

Leave a Reply

 
