RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 33!

12 Aug

Mindre böcker den här veckan men det finns ändå en hel del som jag tycker är intressanta, bland annat så kommer två uppföljare som jag absolut ska läsa!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Fire with Fire (Burn for Burn #2) av Jenny Han & Siobhan VivianFire with Fire av Jenny Han & Siobhan Vivian False Sight (False Memory #2) av Dan KrokosFalse Sight av Dan Krokos The Shade of the Moon (The Last Survivors #4) av Susan Beth PfefferThe Shade of the Moon av Susan Beth Pfeffer

Fire with Fire (Burn for Burn #2) av Jenny Han & Siobhan Vivian
Tycker verkligen att fler borde läsa den här serien för jag tyckte att första boken var riktigt bra. Hämnd är ett riktigt intressant tema också. Ska bli jättespännande att se hur det kommer att gå för tjejerna. Min recension av första boken finns här.

False Sight (False Memory #2) av Dan Krokos
Gillar omslaget och eftersom första boken var väldigt intressant så vill jag givetvis läsa den här med. Ungdomar som supersoldater är aldrig fel. Min recension av första boken har ni här.

The Shade of the Moon (The Last Survivors #4) av Susan Beth Pfeffer
Vågar knappt läsa beskrivningen på den här för jag vill inte bli spoilad. Det här är en postapokalyptisk överlevnadsserie där första boken berörde mig väldigt mycket. Jag måste verkligen ta tag i andra boken snart. Recension på första boken har ni här.

Between the Devil and the Deep Blue Sea (Between #1) av April Genevieve TucholkeBetween the Devil and the Deep Blue Sea av April Genevieve Tucholke Demonosity av Amanda AshbyDemonosity av Amanda Ashby Mörk ängel (Önskamångfarens dotter #1) av Laini TaylorMörk ängel av Laini Taylor

Between the Devil and the Deep Blue Sea (Between #1) av April Genevieve Tucholke
En tjej som blir förälskad i en kille som kanske är djävulen. Personligen så tycker jag inte att handlingen låter så jättelockande men den har fått väldigt bra betyg av förhandsläsarna vilket gör att jag blir nyfiken på den.

Demonosity av Amanda Ashby
Låter humoristiskt och spännande med en tonårstjej som ska tränas upp för att slåss mot ondskan. Även den har fått bra respons av förhandsläsarna så jag vill gärna läsa den.

Mörk ängel (Önskamångfarens dotter #1) av Laini Taylor
Den svenska översättningen av Daughter of Smoke & Bone. Jag tyckte att världen och karaktärerna var väldigt intressanta men däremot så blev jag helt förvirrad av handlingen och den allvetande berättarrösten. Tror dock att många andra kommer att uppskatta den.

Hover (The Taking #2) av Melissa WestHover (The Taking #2) av Melissa West Stalked by Death (Touch of Death #2) av Kelly HashwayStalked by Death (Touch of Death #2) av Kelly Hashway Fire and Ash (Benny Imura #4) av Jonathan MaberryFire and Ash (Benny Imura #4) av Jonathan Maberry
Armageddon (The Fallen #5) av Thomas E. SniegoskiArmageddon (The Fallen #5) av Thomas E. Sniegoski The Deepest Night (The Sweetest Dark #2) av Shana AbeThe Deepest Night (The Sweetest Dark #2) av Shana Abe Winds of Salem (The Beauchamp Family #3) av Melissa de la CruzWinds of Salem (The Beauchamp Family #3) av Melissa de la Cruz
Forgive Me, Leonard Peacock av Matthew QuickForgive Me, Leonard Peacock av Matthew Quick

————————————————————————————————————————————–

Väldigt många uppföljare till serier den här veckan. Undrar om serie-trenden kommer att lägga sig om ett par år och det istället släpps en massa fristående böcker? Nåja, jag är iaf intresserad av flera böcker den här veckan, buhhh, varför är min semester redan slut?

Någon bok du fastnade för den här gången?

 
3 Comments

Posted by on August 12, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

3 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 33!

  1. Lena

    August 12, 2013 at 17:30

    Man kan läsa Burn for Burn gratis på pulseit den här veckan så det ska jag ta och göra🙂

     
  2. Petra

    August 13, 2013 at 11:33

    Jag har ju faktiskt Burn for Burn hemma så jag måste ta tag i den snarast.🙂 Annars är det False Sight och Between the Devil and the Deep Blue Sea som jag längtar efter denna vecka.🙂

     

Leave a Reply

 
