RSS

Nytt i hyllan – Födelsedagsbeställning paket 2

18 Aug

Nu i veckan kom mitt andra paket! Fick även ett par mycket efterlängtade rec-ex så tillsammans blev det 11 nya böcker. Ser så himla fint ut i bokhyllan och det kliar riktigt mycket i fingrarna för att läsa dem. Ska dock jobba med manuset idag så jag får vänta tills ikväll. Dessa är böckerna jag har fått hem:

Nytt i hyllan 2013-08-18

Enders spel av Orson Scott Card
Denna kommer snart som film och många som jag känner har sagt att det är en av deras absoluta favoritböcker. Snacka om att jag har höga förväntningar!

Smaragdgrön av Kerstin Gier
Sista boken i Ädelstenstrilogin! Är så himla nyfiken på hur det kommer att sluta.

The Enchantress Returns av Chris Colfer
Första boken är så himla mysig så jag var bara tvungen att köpa den fortsättningen.

Deity av Jennifer L. Armentrout
Jag har än så länge bara läst första boken men tyckte om den så mycket att jag bestämde mig för att köpa hem tredje boken innan jag ens har läst den andra 🙂

Dark Frost av Jennifer Estep
Har också bara läst första boken i serien men den var så bra så jag passade på att köpa hem den tredje boken också.

The Eternity Cure av Julie Kagawa
Kagawa är en av mina favoritförfattare och vad jag har hört så ska den här boken vara ännu bättre än den första.

With all my Soul av Rachel Vincent
Sista delen till en av mina favoritserier! Är lite besviken på att omslaget är ganska blekt i jämförelse med de andra men jag är väldigt säker på att jag kommer att älska den här boken.

Fragments av Dan Wells
Dan Wells är en författare jag verkligen beundrar och önskar att fler har läst något av honom. Det här är fortsättningen till Partials som jag tyckte om.

Angel av L.A. Weatherly 
Första delen i en serie som har fått bra betyg. Har inte sett den här boken på så många svenska bokbloggar så det ska bli spännande att se vad den handlar om.

A Spy in the House av Y.S. Lee 
Har varit nyfiken på den här serien väldigt länge. Äntligen passade jag på att köpa hem den första boken. Detektiver/agenter i historiskt miljö låter riktigt lockande.

Kodnamn Verity av Elizabeth Wein
Har i stort sett bara hört lovord om den här boken så jag blev överlycklig när jag fick hem den. Gillar även att omslaget ser ut att spegla bokens handling.

 
21 Comments

Posted by on August 18, 2013 in Nytt i hyllan

 

21 responses to “Nytt i hyllan – Födelsedagsbeställning paket 2

  1. Frida

    August 18, 2013 at 15:21

    Många bra böcker där! Läste Kodnamn Verity, fast på engelska, nu i sommar och tyckte väldigt mycket om den. Lite långsam på vissa ställen, och många obegripliga flygplanstermer, men det blir så bra mot slutet. Hoppas du tycker om den! 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      August 18, 2013 at 19:22

      Hoppas jag med! Håller tummarna för att den svenska översättningen kommer att vara minst lika bra som originalspråket!

       
  2. Lena

    August 18, 2013 at 17:24

    En hel del bra böcker ser jag (största delen som jag inte ens läst xD). Åh, blev lite nyfiken på A Spy in the House, ser fram emot att se vad du tycker om den 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      August 18, 2013 at 19:23

      A Spy in the House har jag väldigt höga förväntningar på. Brukar annars inte vara jätteförtjust i historiska romaner men den här fångade mitt intresse.

       
  3. Författardrömmar

    August 18, 2013 at 18:51

    Vad roligt med så många nya böcker 🙂 Planerar själv en bokbeställning och det var ganska länge sen nu. Fanns en del som verkar intressant bland de där böckerna 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      August 18, 2013 at 19:23

      Bokbeställningar är ju bland det bästa som finns! Hade jag haft råd skulle jag köpa böcker hela tiden haha 😀

       
  4. Anna

    August 18, 2013 at 19:47

    Wow, fina böcker! Hoppas du gillar Kodnamn Verity, själv älskade jag den och vill så gärna läsa om den. Är också väldigt nyfiken på Smaragdgrön! 🙂

     
    • Anna

      August 18, 2013 at 20:23

      Vet du förresten om att en kommentar från dig finns på insidan av dustjacketen av svenska Insurgent? Så coolt!!

       
      • Anna - Boktycke

        August 18, 2013 at 20:33

        Whaaat?!! Är det sant! Ahh, måste kika på den nästa gång jag är i bokhandeln! 😀 Har alltid varit min dröm att bli citerad haha.

         
    • Anna - Boktycke

      August 18, 2013 at 20:32

      Det var faktiskt din recension som fick mig att bli nyfiken på den :p

       
  5. Charlotte C

    August 18, 2013 at 22:33

    Anna, kan du tipsa om en bra steampunk bok? Vilken är den bästa du läst hittills? Är sugen på att testa genren!

     
    • Anna - Boktycke

      August 19, 2013 at 08:45

      Den bästa steampunkboken jag har läst är Leviathan av Scott Westerfeld. Tycker att den är riktigt bra! Sen tycker jag även om Etiquette & Espionage av Gail Carriger, men hon har en väldigt utmärkande språk så hennes böcker passar nog tyvärr inte alla. En annan steampunkbok som jag gillar är The Girl in the Steel Corsette av Kady Cross. Hade ett steampunktema för inte så länge sen så ifall du inte har läst inläggen om det så finns länken här. Hoppas att du hittar något du gillar 😀

       
  6. Lexie

    August 18, 2013 at 22:46

    Ska påbörja Kodnamn Verity snart då jag tycker den verkar väldigt intressant och sen gillar jag böcker som utspelar sig under andra världskriget:)
    Tänkte även läsa My Soul to Take serien och Mythos Academy då jag har fått tag i dem till kindlen 🙂 Förresten jätte roligt att du är med och deltar i min tävling:)

     
    • Anna - Boktycke

      August 19, 2013 at 08:46

      Soulscreamers-serien är riktigt bra, tror att du kommer att tycka om den 🙂

       
  7. Elin - Bokparadiset

    August 19, 2013 at 10:01

    Beställde också hem Colfers bok men gissa vad jag gjorde, råkade beställa den med stor text -.- så nu är boken på 800 sidor, yey.. Haha dock så är den lika hög som den första så det matchar ändå!

     
    • Anna - Boktycke

      August 19, 2013 at 10:28

      Haha, 800 sidor?!! Kan gissa att du blev ganska förvånad när du öppnade paketet :p Var iaf tur att den är lika hög som den första 🙂

       
  8. Analyzemaster

    August 19, 2013 at 12:44

    Angel har jag siktat in mig på att läsa ett tag, dock blev jag otroligt skeptisk när jag såg omslaget till den andra boken. Triangeldrama är så otroligt överskattat… Men det ska bli kul att se vad du tycker om serien. 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      August 19, 2013 at 13:53

      Det är väl på den tredje boken som det är två killar på omslaget? Men håller fullständigt med att triangeldraman är överskattade… iaf de dåliga. Oftast så vet man ändå som läsare vem tjejen kommer att bli ihop med i slutet i vilket fall så det är inte så spännande, mest utdraget och plågsamt. Jag hoppas iaf att jag kommer att gilla den 🙂

       
      • Analyzemaster

        August 19, 2013 at 14:23

        Det var det ja, jag blandade nog ihop omslagen lite. 😉 Precis och jag har aldrig tyckt att det har känts speciellt realistisk heller när jag läst böcker med triangeldrama. Det tror jag nog du kommer göra, själv tänker jag vänta och se vad du tycker innan jag plockar upp den. 🙂

         
  9. stina liffner

    August 19, 2013 at 12:48

    Disney har plannerat att göra en film av artemis fowl böckerna

     
    • Anna - Boktycke

      August 19, 2013 at 13:59

      Åh det har jag helt missat! Vad kul!!! Hoppas att det kommer att bli bra bara för jag tror att de kommer att ändra om rätt mycket. T.ex. så verkar det som att de kommer att slå samman bok 1 & 2 till en film. Men första boken är iofs rätt kort så det kan nog bli bra ändå. Håller verkligen tummarna för att de inte kommer att paja min bild av Artemis!

       

Leave a Reply

 
