RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 34!

19 Aug

Redan en ny vecka! Och den här gången bjuds det på lite av allt möjligt.

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

The Rise and Fall of the Hotel Dumont (The Bane Chronicles #5) av Cassandra Clare & Maureen JohnsonThe Rise and Fall of the Hotel Dumont av Cassandra Clare & Maureen Johnson The Life Beyond (The Other Life #2) av Susanne WinnackerThe Life Beyond av Susanne Winnacker Darker Days (The Darker Agency #1) av Jus AccardoDarker Days av Jus Accardo

The Rise and Fall of the Hotel Dumont (The Bane Chronicles #5) av Cassandra Clare & Maureen Johnson
Har bara läst de två första delarna men Magnus är så himla skön så jag ser mycket fram emot att läsa den här! Riktigt synd att man jag bara har dem som e-böcker så man kan inte bygga ihop en fysiskt bild av omslagen i bokhyllan.

The Life Beyond (The Other Life #2) av Susanne Winnacker
Är verkligen trött på alla dessa omslagsdesignbyten. Man blir ju mindre sugen på att köpa fortsättningen när böckerna inte passar ihop längre rent grafiskt. Jag tyckte iaf att första boken var rätt bra och recensionen på den har ni här.

Darker Days (The Darker Agency #1) av Jus Accardo
Den här låter riktigt intressant med en tjej som hjälper till i en detektivbyrå som brottas med övernaturliga problem. Har dessutom hört mycket gott om författaren så jag är väldigt nyfiken på den här boken!

Asylum av Madeleine RouxAsylum av Madeleine Roux If You Could Be Mine av Sara FarizanIf You Could Be Mine av Sara Farizan Doon (Doon #1) av Carey Corp & Lorie LangdonDoon av Carey Corp & Lorie Langdon

Asylum av Madeleine Roux
Blev väldigt intresserad av den här boken då den ska vara en kuslig berättelse om en studentkorridor som tidigare har varit ett psykhem för brottslingar. Dock så har den fått väldigt dåligt betyg av förhandsläsarna så jag är inte lika sugen längre.

If You Could Be Mine av Sara Farizan
Två lesbiska tjejer som är förälskade i varandra, problemet är att de bor i Iran och där är homosexualitet inte accepterat.

Doon (Doon #1) av Carey Corp & Lorie Langdon
Två tjejer som kommer till ett sagoland. Sägs vara baserad på musikalen Brigadoon.

My Totally Awkward Supernatural Crush av Laura Toffler-CorrieMy Totally Awkward Supernatural Crush av Laura Toffler-Corrie Omens (Cainsville #1) av Kelley ArmstrongOmens av Kelley Armstrong The Infinite Moment of Us av Lauren MyracleThe Infinite Moment of Us av Lauren Myracle

My Totally Awkward Supernatural Crush av Laura Toffler-Corrie
En tjej som blir förälskad i en ängel och hjälper honom att strida mot en demon. Haha, låter som det kan vara beskrivningen på många andra böcker.

Omens (Cainsville #1) av Kelley Armstrong
Den här är ingen YA utan en vuxenbook men jag gillar Kelley och det här omslaget är så snyggt! Har inte så bra koll på handlingen men jag antar att det är en urban fantasy den här med.

The Infinite Moment of Us av Lauren Myracle
En kärlekshistoria mellan en snäll flicka och en förmodligen stygg pojke. Jag gillar omslaget men boken har fått ganska dåligt betyg av förhandsläsarna så jag tror att jag skippar den här.

This Side of Jealousy (The Innocents #2) av Lili PeloquinThis Side of Jealousy (The Innocents #2) av Lili Peloquin Soulbroken (Legacy of Tril #2) av Heather BrewerSoulbroken (Legacy of Tril #2) av Heather Brewer Dark Halo (Angel Eyes Trilogy #3) av Shannon DittemoreDark Halo (Angel Eyes Trilogy #3) av Shannon Dittemore
The Bone Season (The Bone Season #1) av Samantha ShannonThe Bone Season (The Bone Season #1) av Samantha Shannon Samlingen (The World of Voodoo #2) av Petrus Dahlin & Lars JohanssonSamlingen (The World of Voodoo #2) av Petrus Dahlin & Lars Johansson Flicker & Burn (Cold Fury #2) av T.M. GoegleinFlicker & Burn (Cold Fury #2) av T.M. Goeglein

————————————————————————————————————————————–

Som vanligt är det många uppföljare som kommer ut och dessa är mindre intressanta för mig då jag inte har läst första boken till de flesta av dem. Mest intresserad den här veckan är jag av Magnus Bane, Darker Days och Omens. Ganska skönt att det är en lugn vecka för nästa vecka kommer det ut VÄLDIGT många böcker som jag vill läsa!

Hittade du något du vill läsa den här veckan?

 
5 Comments

Posted by on August 19, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

5 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 34!

  1. Lena

    August 19, 2013 at 18:09

    Enda som jag är intresserad av är The Bone Season som även kommer ut på svenska snart🙂

     
    • Anna - Boktycke

      August 19, 2013 at 20:36

      Ska den? Vad kul!

       
      • Lena

        August 20, 2013 at 07:34

        Ja, den kommer ut i september av Modernista. Drömgångare heter den på svenska.

         
  2. Emelie

    August 19, 2013 at 20:14

    Jag har hört att “The Infinite Moment of Us” ska vara bra!
    och btw så hittade jag den här häromdagen: http://www.perpetualpageturner.com/2013/08/some-friday-fun.html , skulle vara jätte kul om du gjorde den!🙂

     
    • Anna - Boktycke

      August 19, 2013 at 20:38

      Haha, vilken rolig enkät. Ska se när jag hinner göra den. Tack för länken!🙂

       

Leave a Reply

 
