RSS

Topp 5 fiktiva skolor jag vill studera på

21 Aug

Dags för en ny kategori på bloggen. Har sett en del Topp 5/10-inlägg på diverse bloggar och tänker försöka mig på något liknande. Jag gillar dock att hitta på egna ämnen så den här gången blir det topp 5 fiktiva skolor jag vill studera på.

Anna and the french kiss5. SOAP (School of America in Paris)
Den enda skolan på listan som faktiskt är baserad på en riktig skola! Chansen för att jag kommer in där är väl dock inte så hög med tanke på att jag inte är någon amerikansk medborgare. Men åhh, tänk att få studera i Paris! Och tänk att bli kompis med Anna och träffa underbara St. Clair som är nummer 1 på min swoonighetslista!
Bok/serie: Anna and the French Kiss av Stephenie Perkins

The_Heroes_of_Olympus_~_The_Lost_Hero4. Camp Half-Blood
Hade jag varit student på Camp Half-Blood så skulle sommarloven aldrig någonsin bli tråkiga. Även om jag tycker att det är rätt skönt att slappa hemma så skulle jag absolut inte tacka nej till lite Capture the Flag och skoja med satyrerna. Undrar dock vilken gudomlig förälder jag har…  jag vet faktiskt inte om jag vill vara halvsyskon med Annabeth eller Percy :p
Bok/serie: Percy Jackson & The OlympiansThe Heroes of Olympus av Rick Riordan.

The Rithmatist3. Armedius Academy
Jag vet knappt något om hur den här världen ser ut men jag vill bli en Rithmatist! Förmodligen är det dötråkigt att öva på att rita perfekta cirklar dagarna till ändå men att strida med en krita är ändå så coolt! Jag vill dessutom ha Finch som lärare!
Bok/serie: The Rithmatist av Brandon Sanderson

 

Etiquette & Espionage (Finishing School #1) av Gail Carriger2. Mademoiselle Geraldine’s Finishing Academy for Young Ladies of Quality
Jag kommer förmodligen att dö av höjdskräck men det ligger onekeligen en charm i att bo ombord på ett luftskepp. Dessutom tackar man ju inte nej till att lära sig lite om hur man mördar och spionerar på andra. Och det viktigaste av allt – teét och kakorna!
Bok/serie: Finishing School av Gail Carriger

 Harry Potter1. Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry
Jag tror knappast att jag behöver förklara varför jag vill gå på Hogwarts. Det har varit min dröm sedan jag var 13 år gammal och läste första Harry Potter-boken.
Bok/serie: Harry Potter av J. K. Rowling

 
Bubblare:
Hex Hall – Känns lite farligt
Gallagher – Spionskola är ju aldrig fel men jag skulle ha stört mig på Cammies pojkbekymmer
Mythos Academy – Med tanke på att alla är supersnygga och starka så vet jag inte riktigt om det är så bra för mitt självförtroende att gå där.
Vampire Academy – Alldeles för mycket intriger och strigoiattacker!
Engelsfors – Vore kul att lära känna De Utvalda men jag är nog för feg för att gå där.

Vilka fiktiva skolor vill du studera på?

 
6 Comments

Posted by on August 21, 2013 in Listor och enkäter, Topp 5

 

6 responses to “Topp 5 fiktiva skolor jag vill studera på

  1. Cecilia A

    August 21, 2013 at 17:20

    Haha, vilken rolig grej! Kommer följa dessa med intresse😛

    Jag skulle faktiskt vilja studera i något House (från The Kane Chronicles av Rick Riordan). Tänk hur coolt det skulle vara att få lära sig alla magiska formler samtidigt som jag lär mig att jaga Ost Demoner! Dessutom skulle jag vilja hänga med Carter och Sadie, men det är bara en bonus.😀

     
    • Anna - Boktycke

      August 21, 2013 at 22:19

      Jag funderade på The Kane Chronicles också, mest för att jag vill se gorillan och krokodilen :p Men det verkar så farligt där så jag vågar inte haha.

       
  2. Elen [bokpotaten]

    August 21, 2013 at 22:19

    Hogwarts, alltid Hogwarts…❤

     
  3. Boktjuven

    August 22, 2013 at 06:51

    Jag vill också till Hogwarts!

     
    • Anna - Boktycke

      August 22, 2013 at 21:04

      Man kanske kan få åka dit som lärare istället. Man är ju lite för gammal för att vara student tyvärr😛

       

Leave a Reply

 
