RSS

Nytt i bokvärlden! (Augusti 2013 del 2)

25 Aug

 Filmnytt

Fallen
Precis som med alla andra populära YA-serier så ska även Fallen av Lauren Kate bli film. Huvudrollerna har blivit castade, Addison Timlin kommer att spela Luce och Jeremy Irvine kommer att spela Daniel. Själv är jag inte så förtjust i boken men den kanske blir bättre som film?

Artemis Fowl
En liten äldre nyhet som jag fick reda på ganska nyligen av Stina är att Artemis Fowl av Eoin Colfer ska bli film! Filmen kommer att vara baserade på de två första böckerna i serien och eftersom jag gillar serien så är exalterad över nyheten!

Vampire Academy
Första trailern till filmen är släppt!

Hmm… inte riktigt så som jag har föreställt mig karaktärerna eller miljön men jag har ändå höga förhoppningar på filmen.

Boktjuven
Trailern till Boktjuven har också blivit släppt.

Här tycker jag att både karaktärerna och miljön ser väldigt bra ut. Mitt enda klagomål är att de verkar ha tagit bort Döden som karaktär. Visserligen så förstår jag att det kan vara svårt att få med honom som berättare men det är ju han som gör boken unik.

Divergent
En teasertrailer till kommande Divergent-filmen har blivit släppt. Den här är rätt kort och den officiella trailern sägs släppas väldigt snart.

Ojoj, verkar ju vara värsta actionrullen. Ser lovande ut!

The Fault in Our Stars
Författaren John Green har sagt att han kommer att dyka upp i filmen och nyligen har en bild på Shailene Woodley (Hazel) och Ansel Elgort (Gus) kommit fram. I bilden kan man se att Shailene har klippt av sig håret för att anpassa sig till rollen som en cancersjuk tonåring. Den här bilden ger mig verkligen förhoppningar om att kemin mellan Hazel och Gus kommer att göra sig bra på film!

gus-hazel-fault-in-our-stars-movie

Omslagsnytt

The Hunger Games av Suzanne Collins

hunger-games-trilogy-new-uk-covers

En ny bokbox för The Hunger Games kommer att släppas i oktober. Eftersom jag faktiskt inte äger någon av böckerna är jag givetvis sugen. Tycker att dessa är snygga men föredrar nog de vita omslagen.

The Geography of You and Me av Jennifer E. Smith

The Geography of You and Me - Jennifer E. Smith

Gillar att alla hennes böcker har samma omslagsdesign fast de inte är någon serie. Ser ändå väldigt snyggt ut i bokhyllan när man har dem tillsammans.

Flights and Chimes and Mysterious Times av Emma Trevayne

Flights and Chimes and Mysterious Times - Emma Trevayne

Vet inte alls vad den här handlar om men omslaget är så fiiiiiiiiint! Staden, himlen, färgerna… allt bara smälter in så bra. Vill definitivt ha!

Servants of the Storm av Delilah S. Dawson

Servants of the Storm - Delilah S. Dawson

Wow, det här måste vara det kusligaste omslaget jag har sett på länge. Så enkelt men ändå så effektfullt!

Andra böcker som har fått omslag

omslagsnytt aug 2013 2

 
25 Comments

Posted by on August 25, 2013 in Blandat, Nytt i bokvärlden!

 

25 responses to “Nytt i bokvärlden! (Augusti 2013 del 2)

  1. Andrea :)

    August 25, 2013 at 14:40

    ååh trailern till Boktjuven gör att filmen verkar väldigt lovande!

     
    • Anna - Boktycke

      August 25, 2013 at 21:05

      Håller med! Hoppas bara att de får med Döden bara🙂

       
  2. Malin

    August 25, 2013 at 18:38

    Åh vad jag älskar dom här inläggen du gör!😀

     
    • Anna - Boktycke

      August 25, 2013 at 21:06

      TACK!!! Blir så glad när någon säger det!🙂

       
  3. Zozzo

    August 25, 2013 at 18:49

    Älskar dessa inläggen! Och på något sätt hade jag missat teaser trailern till Divergent, men filmen ser väldigt lovande ut😀

     
    • Anna - Boktycke

      August 25, 2013 at 21:07

      TACK! Jag blev positiv överraskad av teaser trailern. Håller verkligen tummarna för att filmen kommer att bli bra.

       
  4. Lottens Bokblogg

    August 25, 2013 at 18:55

    Fantastiska inlägg du skriver!
    Är lite kluven till Boktjuven… både bra och inte.

     
    • Anna - Boktycke

      August 25, 2013 at 21:08

      Tack! Det är så kul att höra att någon uppskattar inläggen🙂

       
  5. Författardrömmar

    August 25, 2013 at 20:55

    Jag längtar ännu mer efter Divergent efter att ha sett teasertrailern. Jag vill se filmen nu!🙂
    Jag gillar de nya omslagen till Hungerspelstrilogin. Har den serien, men med olika omslag och funderar nästan på att köpa nya så att alla matchar.

     
    • Anna - Boktycke

      August 25, 2013 at 21:13

      Jag är också sugen på dem. Tycker nästan att de är snyggare än de vita nu när jag har sett andra bilder på hur skimrande de är. Tror att de är lättare att få tag på än de vita som är australienska och dessutom limited edition.

       
  6. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    August 26, 2013 at 08:28

    Hmm jag äger inte heller böckerna på eng än.. Lite sugen blir man ja. Men kan inte välja….

     
  7. Malin

    August 26, 2013 at 09:21

     
  8. Helena

    August 26, 2013 at 16:15

    hehe jag tänkte på en bollywood-film när jag såg trailern till vampire academy. Filmen ser lite B ut… Boktjuven verkar dock lovande.

     
    • Anna - Boktycke

      August 28, 2013 at 18:10

      Haha, jag förstår vad du menar. Festerna, de överdrivna fighterna, barbröstad Dimitri och Rose i underkläder. Fick mig att tänka på en typisk Bollywood-musikvideo.

       
  9. stina liffner

    August 26, 2013 at 20:54

    tack för länken!

     
  10. annelie (boklotus)

    August 27, 2013 at 19:27

    Vad himla kul att Artemis Fowl blir film, den borde passa jättebra i det formatet! Hoppas det blir lyckat =)

     
  11. Fia Filur

    August 27, 2013 at 22:27

    De här inläggen är bäst! Bra att få lite koll på läget🙂 Men ärligt talat, VA känns som en besvikelse. Musiken och stämningen ger en lite billig känsla tycker jag. Hoppas filmen i helhet är bättre.

     
    • Anna - Boktycke

      August 28, 2013 at 18:12

      Jag hoppas bara att den här filmen blir så pass poppis att de spelar in en uppföljare. Vill ju se Adrian bli castad!

       
      • Fia Filur

        August 28, 2013 at 22:17

        Åh, håller med. Adrian!!

         
  12. Fia Filur

    August 28, 2013 at 12:39

    Born Wicked ska inte bli film eller? Har du sett boktrailern? Tycker den är asbra!

     
    • Anna - Boktycke

      August 28, 2013 at 18:14

      Åh, hade ingen aning om att Born Wicked ska bli film. Har inte sett boktrailern heller, ska genast göra det!

       
      • Fia Filur

        August 28, 2013 at 22:16

        Nej, alltså, jag vet inte om den ska det, men jag undrade över det eftersom boktrailern verkar så välgjord. När man ser den så känns det som en teaser för en film tycker jag.

         
      • Anna - Boktycke

        August 29, 2013 at 08:56

        Ah, okej. Trodde att du syftade på att det skulle komma som film :p

         

Leave a Reply

 
