RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 35!

26 Aug

Den här är verkligen en dundervecka när det kommer till boksläpp! Så många böcker jag har spanat in sedan länge. För mig är det den bästa boksläppsveckan på länge! Varsågod och njut av titlarna! Vi börjar med de svenska boksläppen🙂

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Nya svenska boksläpp

Kodnamn Verity av Elizabeth WeinKodnamn Verity av Elizabeth Wein Avgrundens änglar av Magnus NordinAvgrundens änglar av Magnus Nordin Dubbelgångare av Jenny ValentineDubbelgångare av Jenny Valentine

Kodnamn Verity av Elizabeth Wein
Ihhh, har så höga förväntningar på denna! Har för mig att den handlar om kvinnliga piloter under andra världskriget vilket egentligen låter som min grej. Men det finns hur många positiva recensioner på den här boken som helst så jag är beredd på att bli trollbunden!

Avgrundens änglar av Magnus Nordin
Har inte läst något av Nordin tidigare men har hört så mycket gott om hans böcker så jag borde verkligen ta och göra det. Den här verkar vara en väldigt mörk bok om unga flickor som misshandlas.

Dubbelgångare av Jenny Valentine
Den svenska översättningen av Double. Tycker att det låter rätt intressant med en kille på rymmen som blir förväxlad med en annan försvunnen kille. Handlingen påminner mig lite om The Lying Game.


Gone Girl av Gillian FlynnGone Girl av Gillian Flynn

Gone Girl av Gillian Flynn
Den här är ingen ungdomsbok utan en vuxendeckare(?). Den vann “Goodreads Choice for Best Mystery & Thriller” förra året så bara det säger väl hur bra/populär boken är. Vill absolut läsa den här!

Nya engelska boksläpp

Untold (The Lynburn Legacy #2) av Sarah Rees BrennanUntold av Sarah Rees Brennan Two Boys Kissing av David LevithanTwo Boys Kissing av David Levithan The Fall of Five (Lorien Legacies #4) av Pittacus LoreThe Fall of Five av Pittacus Lore

Untold (The Lynburn Legacy #2) av Sarah Rees Brennan
Åh Gud, är det verkligen sant? Släpps den här äntligen? Jag fullständigt ÄLSKADE Unspoken och det är den enda boken jag har gett fullpott i år hittills. Jag är besviken på omslagsbytet men det kommer inte att hindra mig från att skaffa hem boken så fort jag kan! Ahhh, vågar ju knappt läsa den för jag har så höga förväntningar på den. Snälla, snälla Brennan, gör mig inte besviken!

Two Boys Kissing av David Levithan
Jag har velat läsa mer av Levithan sedan jag läste Jag, En. Den här är baserad på en sann historia och handlar om två killar som försöker slår världsrekord i längsta kyss.

The Fall of Five (Lorien Legacies #4) av Pittacus Lore
Här har vi en serie som hittills har blivit bättre för varje bok så jag hoppas att den fjärde boken inte är något undantag. Har längtat efter den sen jag avslutade The Rise of Nine så den har hoppas jag verkligen att biblioteket köper in så snabbt som möjligt!

Origin (Lux #4) av Jennifer L. ArmentroutOrigin av Jennifer L. Armentrout The Liberator (Dante Walker #2) av Victoria ScottThe Liberator av Victoria Scott The Bitter Kingdom (Fire and Thorns #3) av Rae CarsonThe Bitter Kingdom av Rae Carson

Origin (Lux #4) av Jennifer L. Armentrout
Har bara läst två böcker ur den här serien och gillat båda väldigt mycket. Tycker att det är synd att de har ändrat en del på omslagsdesignen så nu passar böckerna inte så bra ihop. Men, men, det är ju innehållet som räknas. Kommer med stor sannolikhet att köpa hem boken vid ett senare tillfälle.

The Liberator (Dante Walker #2) av Victoria Scott
Skaffade nyligen hem första boken och är supernyfiken! Hoppas verkligen på en ny favoritserie. Gillar jag första boken så lär jag köpa hem den här med.

The Bitter Kingdom (Fire and Thorns #3) av Rae Carson
Sista(?) boken till fantasyserien med en tjock prinsessa som huvudroll. Jag tyckte att första boken var rätt så bra så jag är nyfiken på fortsättningen. Ska bara få tag på andra boken först🙂

Crown of Midnight (Throne of Glass #2) av Sarah J. MaasCrown of Midnight av Sarah J. Maas Deception (Defiance #2) av C.J. RedwineDeception av C.J. Redwine Descendant (Starling #2) av Lesley LivingstonDescendant av Lesley Livingston

Crown of Midnight (Throne of Glass #2) av Sarah J. Maas
Var inte superförtjust i huvudrollen i första boken men man kan ju hoppas på att hon har mognat till lite. Jag trodde först att det skulle bli en trilogi men det planeras tydligen hela sex böcker i serien.

Deception (Defiance #2) av C.J. Redwine
Vågar inte läsa beskrivningen för jag planerar att läsa första boken och vill undvika spoilers. Ser ut att vara en fantasybok med en stark kvinnlig huvudroll.

Descendant (Starling #2) av Lesley Livingston
En till serie som jag vill läsa. Tycker att det låter så lockande med nordisk mytologi!

A Wounded Name av Dot HutchisonA Wounded Name av Dot Hutchison Just Like Fate av Cat Patrick & Suzanne YoungJust Like Fate av Cat Patrick & Suzanne Young The Dark Between av Sonia GenslerThe Dark Between av Sonia Gensler

A Wounded Name av Dot Hutchison
En retelling på Hamlet av Shakespear verkar det som. Tycker att det låter rätt intressant med en tjej som kan prata med spöken.

Just Like Fate av Cat Patrick & Suzanne Young
Jenny Han och Siobhan Vivian lyckades skapa något riktigt bra tillsammans (Burn for Burn) och man kan ju hoppas på att det Cat Patrick och Suzanne Young gör det minst lika bra. Den har iaf fått bra respons från förhandsläsarna och handlar om en tjej som får uppleva två öden.

The Dark Between av Sonia Gensler
Är det bara jag eller har det kommit väldigt många böcker som handlar om spåkvinnor/medium i historisk miljö? Jag gillade iofs Diviners så jag kan mycket väl tänka mig läsa mer av den här sorten. Den här sägs vara perfekt för fans till Sarah Rees Brennan så jag är nyfiken🙂

Taste Test av Kelly FioreTaste Test av Kelly Fiore To Be Perfectly Honest: A Novel Based on an Untrue Story av Sonya SonesTo Be Perfectly Honest av Sonya Sones Gris Grimly's Frankenstein av Mary Shelley & Gris GrimlyGris Grimly’s Frankenstein av Mary Shelley & Gris Grimly

Taste Test av Kelly Fiore
Låter så mysigt med en tjej som är med i en matlagningstävling som sänds via teve. Sägs innehålla både romans, spänning och massor av goda recept🙂

To Be Perfectly Honest: A Novel Based on an Untrue Story av Sonya Sones
Yay, en ny bok av Sonya Sones! Är dock osäker om det är en versbok eller en vanlig bok. Låter lockande med en tjej som ljuger hela tiden och lever i skuggan av sin kända mamma.

Gris Grimly’s Frankenstein av Mary Shelley & Gris Grimly
Fastnade mest för omslaget. Har inte läst Frankensteins monster heller så jag är nyfiken.

Confessions of a Hater av Caprice CraneConfessions of a Hater av Caprice Crane Counting by 7s av Holly Goldberg SloanCounting by 7s av Holly Goldberg Sloan Ghost Hawk av Susan CooperGhost Hawk av Susan Cooper
Rolling Dice av Beth ReeklesRolling Dice av Beth Reekles Winter Damage av Natasha CarthewWinter Damage av Natasha Carthew Jumped In av Patrick Flores-ScottJumped In av Patrick Flores-Scott
The Sound of Your Voice, Only Really Far Away av Frances O'Roark DowellThe Sound of Your Voice, Only Really Far Away av Frances O’Roark Dowell Heart of Venom (Elemental Assassin #9) av Jennifer EstepHeart of Venom (Elemental Assassin #9) av Jennifer Estep Love in the Time of Global Warming av Francesca Lia BlockLove in the Time of Global Warming av Francesca Lia Block
Everlast (The Chronicles of Nerissette #1) av Andria BuchananEverlast (The Chronicles of Nerissette #1) av Andria Buchanan Consume (The Clann #3) av Melissa DarnellConsume (The Clann #3) av Melissa Darnell The Morning Star (Katerina #3) av Robin BridgesThe Morning Star (Katerina #3) av Robin Bridges
Don't Look Now (PERSEF0NE #2) av Michelle GagnonDon’t Look Now (PERSEF0NE #2) av Michelle Gagnon Overpowered av Mark H. KrugerOverpowered av Mark H. Kruger The Beginning of Everything av Robyn SchneiderThe Beginning of Everything av Robyn Schneider
Perdition (Dred Chronicles #1) av Ann AguirrePerdition (Dred Chronicles #1) av Ann Aguirre Relic av Renee CollinsRelic av Renee Collins Black Spring av Alison CroggonBlack Spring av Alison Croggon
Here Without You (Between the Lines #4) av Tammara WebberHere Without You (Between the Lines #4) av Tammara Webber Natural Selection (Adaptation #1.5) av Malinda LoNatural Selection (Adaptation #1.5) av Malinda Lo

————————————————————————————————————————————–

Puh, äntligen klar! Snacka om en massiv boksläppsvecka! Som ni ser av kommentarerna så är jag väldigt sugen på MÅNGA av böckerna, men boken jag har sett fram emot mest är ändå Untold. Åhhhh, jag får nog bryta mot köpstoppet för jag måste ha den!

Vilka böcker fångade ditt intresse den här gången?🙂

 
6 Comments

Posted by on August 26, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

6 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 35!

  1. Elina

    August 26, 2013 at 21:32

    Jag började läsa Magnus Nordins böcker för något år sedan. De är spännande men man skulle nog ha varit lite yngre om man ska tillhöra hans målgrupp och för att bli riktigt skrämd. Men jag fortsätter gärna läsa hans nya titlar!

     
    • Anna - Boktycke

      August 28, 2013 at 18:11

      Jag har inte läst något av honom alls så jag är väldigt nyfiken. Har du någon rekommendation på vilken bok man ska börja med?

       
  2. Fia Filur

    August 27, 2013 at 22:30

    Har läst två böcker av Jenny Valentine och de var helt underbara så är absolut sugen på Dubbelgångare.

     
    • Anna - Boktycke

      August 28, 2013 at 18:13

      Jaså, de flesta recensioner jag har sett på hennes böcker har (vad jag kommer ihåg) varit lite halvljumma. Nu känner jag mig mer sugen på hennes böcker :p

       
  3. Lena

    September 3, 2013 at 14:26

    “Dubbelgångares” engelska originaltitel är “The Double Life of Cassiel Roadnight” och ingenting annat.

     
    • Anna - Boktycke

      September 3, 2013 at 15:09

      Kan nog stämma. “Double” verkar vara en engelsk nyutgåva.

       

Leave a Reply

 
