RSS

Topp 5 roligaste böckerna jag läst

28 Aug

Dags för bloggens andra Topp 5 – inlägg. Denna gång blir det Topp 5 roligaste böckerna jag läst (på senare tid). Varenda en av dem har fått mig att skratta så mycket att jag har fått ont i magen. Vet faktiskt inte om dessa fem är de roligaste böckerna jag någonsin har läst, men de är de som jag kommer på i alla fall.

Alcatraz

5. Alcatraz Versus the Evil Librarians
En relativ okänd bok i svenska bokbloggsvärlden skulle jag vilja påstå vilket är riktigt synd för Brandon Sanderson är verkligen en fantastisk berättare. Den här serien är väl förmodligen hans minst seriösa men det gör den inte sämre, snarare tvärtom. Humorn är bara så himla underbar! Bara idén med att bibliotekarie är onda varelser är så bisarr. Och nu ska vi inte ens börja gå in på karaktärernas speciella krafter, åh Gud, jag kan lova att det inte är några förmågor som du har stött på tidigare.
Bok/serie: Alcatraz Versus the Evil Librarians av Brandon Sanderson

The Fault in Our Stars

4. The Fault in our stars
Man vet att det är en speciell bok när den både toppar listan på de mest roliga och de mest sorgliga böckerna jag har läst (eller så har jag bara läst alldeles för få böcker). Underbar humor och ännu mer underbara karaktärer. Vissa av skämten är onekligen väldigt mörka men de var det som fick mig att skratta mest och sedan storgråta.
Bok/serie: The Fault in Our Stars av John Green

Openly Straight

3. Openly Straight
Jag tvivlar på att någon kan läsa den här boken utan att brista ut i skratt. Rafe är så härligt tafatt och skön. Hans misslyckade försök för att låtsas vara en avslappnad kille fick mig att skaka av skratt för det var så knäppt och pinsamt. Den tar upp ett allvarligt ämne på ett humoristiskt sätt och jag lovar att ni kommer att minnas den här boken med ett leende.
Bok/serie: Openly Straight av Bill Konigsberg

Bad taste in boys

2. Bad Taste in Boys
Tycker du inte om zombieböcker för att de är läskiga? Då kan du lugnt läsa Bad Taste in Boys. Huvudrollen Kates röst är så rolig att du kommer bara att skratta åt monstren istället för att vara rädd för dem. Den här boken ska man absolut inte ta på allvar utan bara läsas för ren underhållning eller för att man vill ha ett gott skratt.
Bok/serie: Bad Taste in Boys av Carrie Harris

Unspoken

1. Unspoken
Humor går alltid hem hos mig och därför är det inte så konstigt att jag totalälskar Unspoken!!! Den här boken fick mig att skratta från första kapitlet till sista. Karaktärerna är så underbart knäppa och den har även en av mest intressanta relationerna jag har stött på i bokväg. Det är sällan man hittar en bok som man känner är perfekt, och det är precis vad Unspoken är för mig.
Bok/serie: Unspoken av Sarah Rees Brennan


Vilken är den roligaste boken du har läst?

 
2 Comments

Posted by on August 28, 2013 in Listor och enkäter, Topp 5

 

2 responses to “Topp 5 roligaste böckerna jag läst

  1. Malin

    August 29, 2013 at 11:44

    Inte läst någon utav dem men blev väldigt nyfiken på Openly Straight så ska hålla utkik efter den😉

     
    • Anna - Boktycke

      August 30, 2013 at 19:40

      Den är riktigt bra! Hoppas att du också kommer att gilla den🙂

       

Leave a Reply

 
