RSS

Månadsrapport Augusti 2013

01 Sep

Årets åttonde månadsrapport!

Månadsrapport Augusti 2013

Antal lästa böcker: 17
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 1
Påbörjade serier: 8
Avslutade serier: 1

Läsningen i augusti har verkligen gått upp och ner. Avverkade massor av böcker i början då jag hade semester. Sen började jag jobba och det var svårt att hitta rytmen i vardagen vilket gjorde att både läsningen och skrivandet blev lidande. Läste nästan ingenting på en hel vecka! Men nu känns det som att jag har hittat energin igen och förhoppningsvis så kommer det att rulla på både med läsningen och skrivandet under nästa månad! På det hela taget är jag väldigt nöjd med läsningen i augusti.

Bästa bok: Enders Spel och Angelfall 
Det är helt omöjligt att bara bestämma sig för EN bästa bok den här månaden då kvalitén bland de bra böckerna har varit väldigt jämt. Men av böckerna den här månaden så har Enders Spel och Angelfall lämnat mest intryck på mig. Både är mörka och framkallar en obehaglig men beroendeframkallande känsla, me like!

Bästa överraskning: En presidentdotters bekännelser av Cassidy Calloway 
Läste den på svenska men hittar inget vettigt omslag på den så jag tog den engelska omslagsbilden. Trodde verkligen inte att jag skulle gilla den så mycket. Den är knappast trovärdig men den bjuder på mycket humor och en absolut swoon-värdig killhuvudroll🙂

Största besvikelse: The Moon and More av Sarah Dessen

Jag har älskat många av Dessens böcker men The Moon and More imponerade inte så mycket på mig. Den är inte dålig alls men jag hade förväntat mig något mer.

Skrivandet:
Under första veckan då jag hade semester gick det väldigt bra och jag skrev minst 1000 ord varje dag. Men sen började jobbet igen och då hade jag ingen energi på kvällarna. Har åtminstone hunnit färdigt halva manuset nu.

Nästa månad:
Läsa klart de två rec-exen jag har hemma. Fortsätter med mitt låneförbud som jag har hållit i nästan två månader nu. Ska få ner antalet olästa böcker här hemma till 20 innan jag får låna hem nya. Sen ska jag givetvis skriva vidare på manuset. Och just det ja! BOKMÄSSAN!!! Ihhhh, så kul det kommer att bli. Ska dit med min kompis Fia så jag ser supermycket fram emot bokmässan!

Hur har augusti månad varit för er?

 
6 Comments

Posted by on September 1, 2013 in Läsvanor, Månadsrapport

 

6 responses to “Månadsrapport Augusti 2013

  1. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    September 1, 2013 at 12:59

    Åh va kul att du gillade Enders Spel. ser fram emot din recension!!

     
  2. Cecilia A

    September 1, 2013 at 13:02

    Vad kul att du gillade En presidentsdotters bekännelser och Angelfall så mycket! Ser fram emot dina recensioner på dem!😉

     
    • Anna - Boktycke

      September 1, 2013 at 13:04

      Hahah ja! Du var verkligen spot-on när du valde ut vilka böcker du skulle skicka till mig! Tusen tack för dem!!!😀

       
  3. lil

    September 1, 2013 at 16:17

    hur många olästa böcker har du just nu? ;d

     
    • Anna - Boktycke

      September 1, 2013 at 16:21

      Strax över 50 på de böcker som jag planerar att läsa. Sen har vi ytterligare 20 st som jag är osäker på om jag någonsin kommer att läsa :p

       

Leave a Reply

 
