RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 36!

02 Sep

Om nu trodde att vi skulle få en lugn vecka efter förra veckans gigantiska boksläpp så har du fel. För den här veckan kommer det ut VÄLDIGT många spännande böcker också!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Nya svenska boksläpp

Beautiful Creatures - Svåra val, magiska hemligheter av Kami Garcia & Margareth StohlBeautiful Creatures: Svåra val, magiska hemligheter av Kami Garcia & Margareth Stohl Drömgångaren (The Bone Season #1) av Samantha ShannonDrömgångaren av Samantha Shannon Ingen skulle sakna dig av Michelle GagnonIngen skulle sakna dig av Michelle Gagnon

Beautiful Creatures: Svåra val, magiska hemligheter (Caster Chronicles #2) av Kami Garcia & Margaret Stohl
Förstår mig inte på varför en del svenska översättningar envisas med att låta bokens titel börjar med seriens namn, blir ju så himla långt! Tyckte att första boken var ganska seg men är ändå nyfiken på fortsättningen. Här har ni min recension av första boken.

Drömgångaren (The Bone Season #1) av Samantha Shannon
Modernista är supersnabba med att ge ut den svenska översättningen vilket imponerar på mig väldigt mycket. Den gavs ut redan för ett par veckor sen men det missade jag då. Här har vi en dystopi mer övernaturliga element precis i min smak. Är dock inte jätteförtjust i omslaget men det är ju innehållet som räknas!

Ingen skulle sakna dig (PERSEF0NE #1) av Michelle Gagnon
Här har vi en till översättning, den engelska versionen, Don’t Turn Around, släpptes för ett år sedan och nu kommer den ut på svenska. Verkar vara en spännande thriller.

Nya engelska boksläpp

The Coldest Girl in Coldtown av Holly BlackThe Coldest Girl in Coldtown av Holly Black Project Cain (Project Cain) av Geoffrey GirardProject Cain av Geoffrey Girard The Elites av Natasha NganThe Elites av Natasha Ngan

The Coldest Girl in Coldtown av Holly Black
Ett av mina personliga efterlängtade boksläpp i år. Gillar omslaget och den har fått väldigt bra respons av förhandsläsarna trots att den handlar om vampyrer som numera är ganska uttjatade. Den här vill jag definitivt läsa.

Project Cain (Project Cain) av Geoffrey Girard
Ett till boksläpp som jag har längtat efter. Fast nu när jag kollar på Goodreads så har den fått jättedåligt betyg av förhandsläsarna… ska man ändå ge den här en chans tror ni? Tycker ju annars att det är fascinerande att läsa om seriemördare.

The Elites av Natasha Ngan
Vet inte vad den här boken handlar om och jag bryr mig inte heller. Hallå, titta bara på omslaget! Jag måste ha den här boken i bokhyllan! Sen om handlingen dessutom är bra så är det bara ett plus😀

Conjured av Sarah Beth DurstConjured av Sarah Beth Durst Hurt av Tabitha SuzumaHurt av Tabitha Suzuma United We Spy (Gallagher Girls #6) av Ally CarterUnited We Spy av Ally Carter

Conjured av Sarah Beth Durst
Jag har bara läst en bok av författaren tidigare och det är Vessel som jag tycker är bra. Den här har dock inte fått så bra betyg av förhandsläsarna och handlar om en tjej med minnesförlust som jagas av en mördare med supernaturliga krafter.

Hurt av Tabitha Suzuma
Jag har inte hunnit lägga upp recensionen på Forbidden av samma författare än men jag kan säga att det är den boken som har berört mig mest på ett bra tag. Jag vet att Tabitha kan få till fantastiska killkaraktärer och är inte rädd för att skriva om obehagliga ämnen. Den här hamnar absolut på min att-läsa-lista.

United We Spy (Gallagher Girls #6) av Ally Carter
Sista boken i serien. Jag har inte läst den femte boken än men ska verkligen göra det snart. Hoppas också på att bibblan köper in denna snabbt! Det här är en serie som blir mörkare för varje bok men de är fortfarande mysiga och underhållande. Här har ni min recension av första boken.

The Transfer: A Divergent Story (Divergent # 0.1) av Veronica RothThe Transfer av Veronica Roth Phoenix Overture (Newsoul #2.5) av Jodi MeadowsPhoenix Overture av Jodi Meadows The 100 (The Hundred #1) av Kass MorganThe 100 av Kass Morgan

The Transfer: A Divergent Story (Divergent # 0.1) av Veronica Roth
Tadah! Den första av fyra noveller som berättas från Fours perspektiv. Vet inte om jag ska köpa dessa som separata e-böcker eller om jag ska vänta tills de kommer ut som en tryckt bok. Dagens I-landsfråga alltså.

Phoenix Overture (Newsoul #2.5) av Jodi Meadows
En mellanbok från Sams perspektiv. Var väl inte riktigt så jag föreställde mig Sam men jaja, han har ju faktiskt varit kvinna i sina tidigare liv så han är väl inte så främmande för smink hehe. Recension av första boken har ni här.

The 100 (The Hundred #1) av Kass Morgan
Låter väldigt spännande med en dystopi där 100 kriminella ungdomar skickas tillbaka till jorden för att befolka den igen efter alla krig och miljöförstörelser. Den har dock inte fått så bra betyg av förhandsläsarna så jag ska avvakta innan jag köper den.

All Our Yesterdays av Cristin TerrillAll Our Yesterdays av Cristin Terrill The Truth About You and Me av Amanda Grace (Mandy Hubbard)The Truth About You and Me av Amanda Grace Scorched av Mari MancusiScorched av Mari Mancusi

All Our Yesterdays (Cassandra Chronicles #1) av Cristin Terrill
En ny serie med tidsresor i fokus som har fått väldigt bra respons. Även om jag i vanliga fall inte är så förtjust i tidsresor så är jag nyfiken.

The Truth About You and Me av Amanda Grace (Mandy Hubbard)
Ett geni som börjar i högskolan när hon är 16 år. Där blir hon kär i sin professor som också verkar ha känslor för henne. Att ha ett förhållande med sin lärare är redan förbjudet, och inte nog med det så vet inte professorn att tjejen bara är 16 år gammal.

Scorched av Mari Mancusi
En urban fantasy med drakjägare och ungdomar som ska tämja drakar. Är inte superförtjust i omslaget men handlinden låter faktiskt rätt lockande.

The Social Code (The Start-Up #1) av Sadie HayesThe Social Code (The Start-Up #1) av Sadie Hayes Are You Experienced? av Jordan SonnenblickAre You Experienced? av Jordan Sonnenblick Dead Ends av Erin Jade LangeDead Ends av Erin Jade Lange
Heaven Is Paved with Oreos av Catherine Gilbert MurdockHeaven Is Paved with Oreos av Catherine Gilbert Murdock Invincible (Invincible #1) av Dewayne HaslettInvincible (Invincible #1) av Dewayne Haslett Leap of Faith av Jamie BlairLeap of Faith av Jamie Blair
Dead Is Just a Dream (Dead Is #8) av Marlene PerezDead Is Just a Dream (Dead Is #8) av Marlene Perez I Am Alice (The Last Apprentice - Wardstone Chronicles #12) av Joseph DelaneyI Am Alice (The Last Apprentice/ Wardstone Chronicles #12) av Joseph Delaney The Earth Dwellers (The Dwellers #4) av David EstesThe Earth Dwellers (The Dwellers #4) av David Estes
Eternal (Winterhaven #3) av Kristi CookEternal (Winterhaven #3) av Kristi Cook Eternity (The Fury Trilogy #3) av Elizabeth MilesEternity (The Fury Trilogy #3) av Elizabeth Miles Gold (Bandia #2) av Talia VanceGold (Bandia #2) av Talia Vance
Projection av Risa GreenProjection av Risa Green Somebody Up There Hates You av Hollis SeamonSomebody Up There Hates You av Hollis Seamon Starry Nights av Daisy WhitneyStarry Nights av Daisy Whitney
Sweet Legacy (Medusa Girls #3) av Tera Lynn ChildsSweet Legacy (Medusa Girls #3) av Tera Lynn Childs Takedown av Allison van DiepenTakedown av Allison van Diepen The Ghost in the Glass House av Carey WallaceThe Ghost in the Glass House av Carey Wallace
Two Lies and a Spy av Kat CarltonTwo Lies and a Spy av Kat Carlton The Lord of Opium (Matteo Alacran #2) av Nancy FarmerThe Lord of Opium (Matteo Alacran #2) av Nancy Farmer The Outside (The Hallowed Ones #2) av Laura BickleThe Outside (The Hallowed Ones #2) av Laura Bickle

————————————————————————————————————————————–

Ahhh, så många böcker som man vill läsa! Hur ska man få tiden att räcka?!! Försöker ju dessutom att låta bli att köpa så många böcker nu men det är svårt att hålla sig när man ser så många godbitar. Får väl bli en gigantisk julklapp åt mig själv eller något.

Vilken eller vilka böcker fastnade du för den här gången?

 
14 Comments

Posted by on September 2, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

14 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 36!

  1. Klara

    September 2, 2013 at 17:56

    Project Cain verkar vara en spännande och bra bok. Jag tycker du ska läsa den!🙂

     
    • Anna - Boktycke

      September 3, 2013 at 12:24

      Jag är fortfarande väldigt sugen, men vi får ändå väntar tills vinter innan jag köper den :p

       
  2. Lena

    September 2, 2013 at 18:07

    Tror det blir en gigantisk julklapp för mig med!😀 Måste läsa Beautiful Creatures #2 och Drömgångaren. Jag är nyfiken på Ingen skulle sakna dig, The Truth About You and Me och The Coldest Girl in Coldtown. Jag bestämde mig för att vänta tills Four storyna kommer i paperback🙂

     
    • Anna - Boktycke

      September 3, 2013 at 12:25

      Gigantiska födelsedagspresenter och julklappar kan man få skämma bort sig med tycker jag🙂 Jag tror nog att jag kommer att köpa Four-berättelserna som e-böcker. Kan inte hålla mig!

       
  3. Anna - Bokordet

    September 2, 2013 at 20:37

    Hurt förhandsbeställde jag som paperback från Book Depository redan i januari, stod då att den skulle komma ut i september men sen ändrade de datum till juli 2014 så då tog jag tillbaka förhandsbeställningen… men kommer helt klart läsa den så småningom.

     
    • Anna - Boktycke

      September 3, 2013 at 12:26

      Såg nu att releasedatumet på amazon.co.uk också är satt till december😦

       
  4. Nina

    September 2, 2013 at 21:50

    Project Cain är en bok jag läst om tidigare och som jag tycker verkar intressant. Finns en del andra böcker där också som jag skulle vilja läsa, så man får väl hoppas att bibblan tar in en del av dom iaf.

     
    • Anna - Boktycke

      September 3, 2013 at 12:27

      Det får man hoppas! Men de nya böckerna är alltid utlånade >_<! Finns för många YA-älskare som bor i Malmötrakten🙂

       
  5. Författardrömmar

    September 2, 2013 at 21:56

    Det finns flera som jag vill läsa. Project Caine, All Our Yesterdays, Scorched, The Elites…

     
    • Anna - Boktycke

      September 3, 2013 at 12:27

      The Elites är jag supernyfiken på. Omslaget är bara så snyggt!

       
  6. Charlotte C

    September 3, 2013 at 10:18

    Jag längtar efter Fours berättelser men kommer vänta tills de släpps i bokformat. Tyvärr innebär väl det att Allegiant hinner komma ut först, men det spelar kanske ingen roll!

     
    • Anna - Boktycke

      September 3, 2013 at 12:28

      Jag kommer förmodligen att köpa dem direkt som e-böcker. Är så dålig på att vara tålmodig :p

       
  7. Lexie läser

    September 4, 2013 at 20:25

    Heaven Is Paved with Oreos av Catherine Gilbert Murdock gillade jag endast för det ser ut som en Jack Russell och jag älskar den rasen och har en själv:)

     
    • Anna - Boktycke

      September 5, 2013 at 08:51

      Åhh, jag vill också ha en hund! Skulle gärna vilja ha en Basset för jag tycker att de är urgulliga med deras buttra miner😀 Men jag är väldigt allergisk mot hundar så vi får se om drömmen någonsin går i uppfyllelse…

       

Leave a Reply

 
