RSS

Utlottning av Enders spel

08 Sep

Tack vare att jag fick ett extra recensionsexemplar av Modernista så tänker jag lotta ut den svenska översättningen av Enders spel! Om ni har läst min recension av den så vet ni att jag tycker att den är väldigt bra, rekommenderar den verkligen.

Enders spel

För att delta i utlottningen så ska du göra följande:

1. Lämna en kommentar på det här inlägget och skriv varför du vill vinna boken (jag är nyfiken!) 🙂
2. Gör detta INNAN söndagen den 15:e september.

Obs! På grund av fraktkostnader så är utlottningen bara öppen för personer med adress inom Sverige. Jag kommer att skriva på bloggen vem vinnaren är den 15:e september och det ligger hos denne att kontakta mig för vinsten.

 
43 Comments

Posted by on September 8, 2013 in Tävling

 

43 responses to “Utlottning av Enders spel

  1. Klara

    September 8, 2013 at 13:40

    Jag vill gärna vinna boken! Handlingen och världen låter jätteintressant, och det är spännande med en så pass ung huvudkaraktär. 🙂

     
  2. Cecilia A

    September 8, 2013 at 13:42

    jag vill vara med! 😀 låter som en jättespännande bok!

     
  3. Lisa

    September 8, 2013 at 13:54

    Jag är gärna med! Jag har varit nyfiken på boken länge och hört mycket gott om den, så självklart vill jag läsa den! 🙂

     
  4. Beate

    September 8, 2013 at 13:59

    Jag vill vara med! 😀 Har varit intresserad av den här boken ett tag och nu när det blivit överst till svenska känns den väldigt aktuell. Jag vill gärna prova på sci-fi-genren lite till och tänker att den här boken kan vara bra att prova på eftersom så många gillar den 🙂

     
  5. Emelie

    September 8, 2013 at 14:04

    Jag vill vara med! Jag tycker att boken låter intressant och skulle gärna vilja läsa den. 🙂

     
  6. Rebecca A

    September 8, 2013 at 14:06

    Jag är med 🙂
    Jag har kollat trailern för filmen ganska nyligen (hade ingen aning om vad den handlade om innan) och den verkar vara väldigt bra. Därför är jag nu väldigt nyfiken på boken och kanske hinner man läsa den innan filmen kommer ut på bio 😀

     
  7. Klara (klaraasbooks)

    September 8, 2013 at 14:10

    Jag är gärna med! Boken verkar intressant och har sett mycket positivt, skulle vara kul att få läsa en lite äldre bok även om handlingen liknar många av böckerna som publiceras idag. Känns intressant helt enkelt och jag har varit intresserad ett tag men varit för lat för att faktiskt försökt få tag på ett exemplar.

     
  8. Desirée

    September 8, 2013 at 15:51

    Hej! Jag skulle vilja vinna boken för att jag är en nybörjare i scifi-genren och tänker att det bästa sättet att börja är med en bok som är så uppskattad och populär =)

     
  9. Jasmine

    September 8, 2013 at 15:52

    Jag är med 🙂 Jag vill vinna boken för att jag har hört mycket gott om den, både från Svenska och Engelska bloggar!

     
  10. Rebecca

    September 8, 2013 at 16:51

    Jag är helt klart med! 🙂
    Vill vinna boken helt enkelt för att jag har velat läsa den ett bra tag. Har dock inte blivit av, men nu med filmen som kommer ut känner jag definitivt att det är dags.

     
  11. Emelie

    September 8, 2013 at 16:53

    Jag är gärna med:)
    Varför? Efter ha läst din recession av den i tisdags då du i slutet skrev “Vill du ha en häftig och mörk sci-fi bok med ett barngeni i huvudrollen så är boken perfekt för dig” (+ lite allmän uppfattning av andra bloggare) så visste jag att jag bara måste få läsa den! jag är helt enkelt fast för den…

     
  12. Fantastiska berättelser

    September 8, 2013 at 17:15

    Jag skulle väldigt gärna vilja vinna den här boken. Den ligger lite utanför min comfortzon och därför är jag lite extra nyfiken på att prova den. Dessutom fyller jag år den 15 september och det hade varit en superfödelsedagspresent – lär nämligen inte få några böcker eftersom alla tycker jag har för många.

     
  13. Frida

    September 8, 2013 at 17:17

    Jag är gärna med! 🙂 Blev väldigt nyfiken efter att ha läst din recension och vill gärna läsa den innan filmen kommer.

     
  14. Moa Dolk

    September 8, 2013 at 18:43

    Jag vill gärna vara med och tävla!!!
    Det skulle vara jätteroligt att vinna och få läsa en ny intressant bok!!!
    Jag försöker själv att starta en bokblogg och så men än så länge har jag inte riktigt vågat. Men det är jätte roligt att läsa andras bloggar och vara delaktig där btw älskar jag din blogg!!! Hehe jaja det skulle vara jätte roligt att vinna!! Varför just jag, jag vet inte men jag vill läsa nåt nytt och bra… Så
    May the Force be with you!

     
  15. Hanna

    September 8, 2013 at 19:01

    Jag vill också gärna vara med!
    Man tackar ju aldrig nej till en bok, men anledningen till att jag skulle vilja ha den här är för att jag hört mycket gott om den, men utan att egentligen ha någon aning om vad den handlar om. Att läsa den vore därför lite extra spännande.

     
  16. Maria

    September 8, 2013 at 19:22

    Direkt när jag läste en recension för första gången om denna bok så har jag hållit utkik efter tävlingar där man kan vinna den (har förbrukat mina pengar för böcker).
    Du kommer säkert att inte ge den till mig eftersom jag inte är bra på att skriva om sånna här saker. Det känns som att jag tigger. Vilket jag verkligen tycker är jobbigt.
    Dock så vill jag verkligen ha den här boken. Så nu säger jag ännu en gång: Detta är en bok jag verkligen vill ha.

     
  17. Sara

    September 8, 2013 at 19:38

    Jag ser extremt mycket fram emot filmen och jag har en regel där jag MÅSTE läsa boken (om det finns någon) innan jag ser filmen 🙂

     
  18. Cilia

    September 8, 2013 at 19:44

    Jag är gärna med och tävlar! Av den enkla anledningen att många jag känner har rekommenderat boken till mig, så det hade varit kul att få läsa den själv också 🙂

     
  19. Emma

    September 8, 2013 at 19:57

    Jag är gärna med! Jag har varit nyfiken på boken ett tag och hört många positiva saker om den 🙂

     
  20. Charlotte C

    September 8, 2013 at 20:43

    Jag hade inte hört talas om boken förrän jag läste din recension men nu har jag googlat på både den och den kommande filmen och insett att det verkligen är en bok jag MÅSTE läsa! Att vinna den hade varit fantastiskt kul!

     
  21. Saga Rytterholm

    September 8, 2013 at 20:56

    Jag vill vinna för att boken verkar jättebra! Just nu har jag inga böcker jag vill läsa vilket jag tycker är synd, den boken är den enda jag är sugen på att läsa nu och jag har inte pengar att köpa en ny och den finns inte på bibliotek så det skulle vara kul!

     
  22. Vera.T - BokAmuletten

    September 9, 2013 at 06:46

    Jag vill gärna vinna boken föratt jag hittade fimen av misstag när jag kollade upp en av skådespelarna och sen kollade jag om den var bok och det var den ju. Jag läste massa recensioner om den och nästan alla har varit positiva det var svårt att hitta en recension som någon hade skrivit som inte gillade den. Varje gång jag har haft pengar har jag alltid tänkt nu köper jag den och när jag äntligen sätter mig ner och ska beställa den så är pengarna slut. Det skulle beyda jätte mycket för mig om jag vann!

     
  23. Carina

    September 9, 2013 at 08:35

    Jag skulle gärna vilja vinna denna bok, har läst mycket bra om den och har helt enkelt blivit lite nyfiken, det är även passande att läsa den innan jag kollar på filmen.

     
  24. Sofie

    September 9, 2013 at 08:38

    Hej!

    Jag är en riktig bokslukare och jag har länge funderat på att läsa Enders Spel. Förra veckan svängde jag in på akademi bokhandeln och försökte få tag på den men tyvärr så gick inte det så bra. Min jakt på boken fortsätter och nu när jag har chansen att vinna den här hos dig så måste jag ju bara ta den! Just nu ligger jag hemma i halsont och den bästa medicinen är ju alltid att ha en bra bok att läsa så jag håller tummarna för att jag ska vinna Enders Spel 🙂 Kram Sofie

     
  25. Elina

    September 9, 2013 at 08:41

    Jag är med! Jag vill vinna Enders spel för den boken verkar så otroligt bra, just nu har jag fullt upp med att läsa studentlitteratur och om jag inte gör det så gör jag något annat relaterat till skolan. Jag saknar min nöjesläsning! Vill gärna försöka läsa den innan filmen kommer såklart, jag läser alltid boken innan filmen om det är möjligt 🙂

     
  26. Doktor Glas

    September 9, 2013 at 11:40

    Jag vill gärna vara med i utlottningen. Främsta anledningen är att det verkar vara en sådan typ av bok som jag är nyfiken på, men troligtvis inte kommer att köpa själv. Skulle vara väldigt kul att se om den kan vara en ingång till en genre jag inte har så mycket erfarenhet av. 🙂

     
  27. Elen [bokpotaten]

    September 9, 2013 at 13:48

    Miriam på Schitzo-Cookie’s Bokblogg har ju yrat om den här ett bra tag nu och därför satte jag upp den bland mina utmaningar för 2013 och tänkte läsa den innan filmen kommer. Men jag har köpstopp och äger ännu inte boken så det går ju inte lysande för mig – kanske kan jag har lite tur och vinna den här! ^^

     
  28. Vera

    September 9, 2013 at 14:21

    Jag skulle gärna vara med… Boken verkar bra, personligen så brukar jag inte älska nya sf böcker, men den här verkar bra. Dessutom så skulle det vara bra som en försenad födelsedagspresent (fyller år idag…)

     
  29. stina liffner

    September 9, 2013 at 15:03

    Jag skulle väldigt gärna vilja läsa boken. Jag tycker boken låter spännande och intressant.

     
  30. Malin L

    September 9, 2013 at 15:10

    Älskar ju böcker som alla anda, väldigt länge sedan jag läste i bokform utan på Ipaden… Skulle jättegärna vilja läsa denna 🙂

     
  31. Läslampan - Aston

    September 9, 2013 at 16:30

    Jag blen intresserad av boken efter din recension, särskilt efter: “Tycker du inte om hemska och lite surrealistiska berättelser med småbarn i huvudroll så håll dig borta.”
    🙂

     
  32. Charlotte

    September 9, 2013 at 19:16

    Först och främst för att jag vill se filmen och man kan ju inte se filmen förens man läst boken. Så kan man ju inte göra 😉

     
  33. Julia

    September 9, 2013 at 19:45

    Jag har velat läsa Enders Spel ett bra tag nu, det har bara inte blivit av… Jag tycker den verkar jättespännande och intressant så jag ser fram emot att få läsa den 😀

     
  34. whinewhip

    September 10, 2013 at 12:12

    Jag skulle jättegärna vilja läsa enders spel då filmen går på bio och för att den lät så himla intressant! Du har gett den bra betyg och jag litar på din känsla angående böcker . Handlingen om den fyra årige huvudpersonen var ju ett jätteplus! Vill ha boken!

     
  35. Ella

    September 11, 2013 at 09:18

    Hej, jag är så otroligt nyfiken på boken -och filmen – och det är ju alltid bäst att ha läst boken först 🙂 och du har gett den bra betyg – då är jag säker på att jag kommer att tycka om den, det brukar stämma 😀
    >Och, efter att ha läst Månkrönikan och Across the universe är jag supersugen på mer Sci-fi! och Enders spel räknas redan som en SF-klassiker har jag hört 😉

     
  36. Madeleine

    September 11, 2013 at 15:50

    Jag skulle gärna vilja läsa boken för att jag är väldigt nyfiken på den här boken. Har den uppskriven på min att läsa lista sedan länge och den skulle sitta fint i min bokhylla! 😛

     
  37. Belma

    September 11, 2013 at 18:49

    Jag tycker den verkar bra och intressant. Det är inte ofta ett barn är 6 år och ett mini geni. Han verkar intressant och så har den ju fått bra betyg och inte bara utav dig, det är ett + även om jag inte går så mycket på vad andra tycker. Vill se om jag kommer gilla den lika mycket och fler böcker i hyllan är aldrig fel!

     
  38. Therése - Kattugglan

    September 11, 2013 at 21:25

    Jag skulle gärna vinna boken.
    Jag tycker som många andra att det låter spännande med en så pass ung huvudkaraktär – det blir intressant att upptäcka hur författaren lyckats skriva det så att det passar den äldre målgruppen.
    men sen har jag blivit lite hooked på att spela spel så klart jag vill läsa om när andra spelar också, även om betydligt mer står på spel för dem…

     
  39. Elin

    September 11, 2013 at 21:29

    Jag är gärna med! Sanningen är att det finns alltför många böcker för att jag ska ha råd att köpa alla de jag är nyfikna på och som jag har hört bra saker om. Det här är en sådan bok; jag tror att jag verkligen skulle gilla den. Som student är min bokbudget rätt så begränsad, tyvärr, vilket gör att jag förmodligen missar en hel del fantastiska böcker. Och det är ju tråkigt.

     
  40. Sanna - Wonderfulbooks

    September 11, 2013 at 21:48

    Jag är med! Jag vill helt enkelt vinna för att boken verkar intressant! Sämsta anledningen men så är det! 🙂

     
  41. Emma B

    September 13, 2013 at 14:15

    Jag vill gärna vara med!
    Jag har velat läsa denna boken ett bra tag. Den verkar extremt intressant speciellt att Enders är såpass ung som han är i boken. Och känns som man på något sätt ska känna igen sig lite i spelandet som är en stor del i världen idag (även om vi inte tränar för ett krig!)
    Sen är det ju problemet med att vara student som har gjort att jag inte haft råd att köpa boken så det vore ju grymt att vinna!

     
  42. Fanny

    September 14, 2013 at 00:53

    Åh, så kul! Jag är självklart med! 🙂
    Jag skulle vilja vinna den för att den verkar riktigt intressant, med en annorlunda handling som jag inte alls har stött på någon gång. Den verkar vara i min smak och det känns som en bok som jag kan gilla. Den skulle se så fin ut i min bokhylla; den har ett coolt och lite speciellt omslag för att vara en bok. Åtminstone svenska böcker (fast det känns som om att vi alltmer börjar följa de engelska omslagen).
    Haha, jag slutar nog där. Men den skulle vara jätterolig att vinna! 🙂

     
  43. Beth

    September 14, 2013 at 18:23

    Vore så coolt om jag kunde överraska min kille,
    han har verkligen på böcker, spel och science fiction dille.
    Ställer upp och servar sin lättretliga gravida kvinna,
    världens bästa superkille måste ju bara vinna!

     

Leave a Reply

 
