RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 37!

09 Sep

Tredje veckan i rad så får vi ett massivt boksläpp! Håll i hatten! För här kommer massor av nya böcker!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Antigoddess (Goddess War #1) av Kendare BlakeAntigoddess av Kendare Blake Fangirl av Rainbow RowellFangirl av Rainbow Rowell The Chaos of Stars av Kiersten WhiteThe Chaos of Stars av Kiersten White

Antigoddess (Goddess War #1) av Kendare Blake
Det här är ett av mina personliga efterlängtade boksläpp. Gillade ju Anna Dressed in Blood så jag är supernyfiken på den här. Gillar dessutom omslaget och vem vill inte läsa om gudinnor som slåss?

Fangirl av Rainbow Rowell
Sedan jag läste Eleanor & Park är jag en fangirl av Rainbow Rowell. Gillade först inte omslagsstilen men nu tycker jag att de är urmysiga. Tycker även att handlingen låter intressant om en superfangirl som ska försöka lämna sin fandom.

The Chaos of Stars av Kiersten White
Kiersten White är en författare som jobbar hårt. Den här är redan hennes andra utgivna bok för i år! The Chaos of Stars verkar vara en ensamstående bok och handlar om egyptisk mytologi. Är inte superförtjust i omslaget men eftersom jag gillar hennes böcker så är jag givetvis intresserad av den.

More Than This av Patrick NessMore Than This av Patrick Ness The Waking Dark av Robin WassermanThe Waking Dark av Robin Wasserman Rose Under Fire (Code Name Verity) av Elizabeth WeinRose Under Fire av Elizabeth Wein

More Than This av Patrick Ness
Min enda erfarenhet av herr Ness är Tystnaden i bruset som jag tyvärr inte fastnade för. Den här verkar dock riktigt intressant med en kille som drunknar men sedan vaknar upp oskadd i en konstig stad. Håller tummarna för att boken inte är skriven i talspråk den här gången.

The Waking Dark av Robin Wasserman
Den här verkar lagom hemsk och knäpp om en stad där invånarna plötsligt dödar andra och sedan sig själv. Vet inte om det är något övernaturligt som ligger bakom heller. Det passar ju bra med kusliga böcker nu när hösten är här.

Rose Under Fire (Code Name Verity) av Elizabeth Wein
Här har vi en kampanjonsbok till Kodnamn Verity som nyligen kommit ut på svenska. Jag gillar ju den väldigt mycket så den här är jag supernyfiken på. Vet dock inte hur mycket av böckerna har gemensamt förutom att de båda utspelar sig under ungefär samma tid. Kan ju hoppas att man stöter på Maddie och Queenie igen🙂

Rogue (Croak #3) av Gina DamicoRogue av Gina Damico The Final Descent (The Monstrumologist #4) av Rick YanceyThe Final Descent av Rick Yancey Monsters (Ashes Trilogy #3) av Ilsa J. BickMonsters av Ilsa J. Bick

Rogue (Croak #3) av Gina Damico
What?! Är det redan dags för den tredje boken? Jag har ju inte ens läst den andra. Buhh, känner mig så efter i massor av serier. Tyckte om första boken så den här vill jag läsa. Min recension av Croak här ni här.

The Final Descent (The Monstrumologist #4) av Rick Yancey
Blev intresserad av den här serien efter att ha läst Den femte vågen av samma författare. Vad jag har hört så ska hans tidigare serie vara minst lika, om inte ännu bättre. Måste se till att börja läsa den här skräckserien under hösten🙂

Monsters (Ashes Trilogy #3) av Ilsa J. Bick
Den här serien vill jag läsa bara för att omslagen är så himla snygga haha. Och jag säger aldrig nej till en zombie-serie! Men jag får väl vänta tills julen kommer innan jag skaffar hem den…

Fler boksläpp i veckan

Blood Bound av Keshia SwaimBlood Bound av Keshia Swaim Cherry Money Baby av John M. CusickCherry Money Baby av John M. Cusick Death of a King av Andrew H. VanderwalDeath of a King av Andrew H. Vanderwal
Homicidal Aliens and Other Disappointments av Brian YanskyHomicidal Aliens and Other Disappointments av Brian Yansky Open Mic: Riffs on Life Between Cultures in Ten Voices av Mitali PerkinsOpen Mic: Riffs on Life Between Cultures in Ten Voices av Mitali Perkins Possession (Mirrors of Bershan #2) av J. Elizabeth HillPossession (Mirrors of Bershan #2) av J. Elizabeth Hill
Living with Jackie Chan av Jo KnowlesLiving with Jackie Chan av Jo Knowles Thornhill (Hemlock #2) av Kathleen PeacockThornhill (Hemlock #2) av Kathleen Peacock Unthinkable (Impossible #2) av Nancy WerlinUnthinkable (Impossible #2) av Nancy Werlin
Little Red Lies av Julie JohnstonLittle Red Lies av Julie Johnston Relativity av Cristin BisharaRelativity av Cristin Bishara Thin Space av Jody CasellaThin Space av Jody Casella
Smoke (Burned #2) av Ellen HopkinsSmoke (Burned #2) av Ellen Hopkins Until It Hurts to Stop av Jennifer R. HubbardUntil It Hurts to Stop av Jennifer R. Hubbard Wake Up Missing av Kate MessnerWake Up Missing av Kate Messner

————————————————————————————————————————————–

Bokförlagen bombar oss verkligen med böcker. Så underbart men så stressigt på samma gång. Varför är man rik så att man kan köpa hem allt och kan stanna hemma och läsa dem? Har ju som sagt ett köp- och lånförbud just nu så inga av dessa böcker kommer att bli mina på länge. Nåja, jag kommer bara att bli ännu gladare när jag väl får dem🙂

Vilken eller vilka böcker fastnade du för den här gången?

 
9 Comments

Posted by on September 9, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

9 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 37!

  1. Lena

    September 9, 2013 at 18:57

    Överraskande nog så är det ingen av böckerna som jag direkt fastnade för och måste ha just nu (plånboken kan ta det lugnt), fast jag är lite nyfiken på Fangirl och Rose Under Fire.
    Men kunde inte låta bli att skratta lite när jag läste detta i min trötthet😀 “Det passar ju bra med kusliga böcker nu när hästen är här.”

     
    • Anna - Boktycke

      September 9, 2013 at 19:03

      Haha, jag måste själv med ha varit trött när jag skrev det slarvfelet😀

       
  2. Petra

    September 9, 2013 at 19:15

    Antigoddess har jag redan hemma, och Fangirl har jag beställt.🙂 Annars vill jag gärna läsa Rose Under Fire, The Chaos of Stars och Thornhill..🙂

     
  3. Maria - unga vuxna

    September 9, 2013 at 20:16

    FANGIRL!!!
    “Rose Under Fire” tänkte jag köpa redan när den kom ut i Storbritannien, men sen inköpsföreslog jag den till biblioteket istället så vi får se om jag orkar vänta på dem eller köper den själv ändå.🙂

     
    • Anna - Boktycke

      September 10, 2013 at 08:47

      Fangirl står högt på önskelistan hos mig nu!!! Vill ha!!!!

       
  4. annelie (boklotus)

    September 9, 2013 at 20:56

    Jag tycker att Chaos of Stars är superfin, lite kul då vi annars verkar ha ganska lika omslags-smak🙂

     
    • Anna - Boktycke

      September 10, 2013 at 08:48

      Den är inte ful men den är mörk och tråkig:/ Inget som skulle ha fångat mitt intresse om det inte var för att jag känner till författaren.

       
  5. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    September 10, 2013 at 08:29

    Många trevliga böcker =)

    Visste inte att Burned skulle få en fortsättning, måste läsa den första nån gång snart =)

     
    • Anna - Boktycke

      September 10, 2013 at 08:49

      Jag har inte läst någon av Hopkins böcker men jag är nyfiken. Speciellt efter att ha hört så mycket gott om dem.

       

Leave a Reply

 
