RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 38!

16 Sep

Äntligen en vecka som är lite lugnare! Finns dock fortfarande en hel del böcker jag är extremt nyfiken på.

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

The Dream Thieves (The Raven Cycle #2) av Maggie StiefvaterThe Dream Thieves av Maggie Stiefvater United We Spy (Gallagher Girls #6) av Ally CarterUnited We Spy av Ally Carter 3-59 av Gretchen McNeil3:59 av Gretchen McNeil

The Dream Thieves (The Raven Cycle #2) av Maggie Stiefvater
Jag avgudar Stiefvaters språk och förmåga att få till bra killkaraktärer. Tyckte ju om The Raven Boys väldigt mycket så den här kommer jag till 100% att beställa hem vid nästa köptillfälle.

United We Spy (Gallagher Girls #6) av Ally Carter
US-versionen av den sista boken i Gallagher Girls. Måste verkligen få tag på femte boken så att jag kan avsluta serien!

3-59 av Gretchen McNeil
Har tidigare läst Ten av samma författare och gillade den riktigt mycket. Har knappt vågat läsa beskrivningen som är olycksbådande lång men den verkar vara en spännande thriller!

Vi måste sluta ses på det här sättet av Lisa Bjärbo & Johanna LindbäckVi måste sluta ses på det här sättet av Lisa Bjärbo & Johanna Lindbäck Saving Raphael SantiagoSaving Raphael Santiago av Cassandra Clare & Sarah Rees Brennan Once We Were (The Hybrid Chronicles #2) av Kat ZhangOnce We Were av Kat Zhang

Vi måste sluta ses på det här sättet av Lisa Bjärbo & Johanna Lindbäck
Kärleksbarnet mellan Bjärbo och Lindbäck! Extrakul för de som har följt skrivprocessen via deras blogg. Den här släpptes redan förra veckan, bara jag som inte har uppdaterat mina datum🙂

Saving Raphael Santiago (The Bane Chronicles Part #6) av Cassandra Clare & Sarah Rees Brennan
Ännu en del om Magnus Bane. Jag ligger så himla långt efter… har inte ens läst tredje boken fast jag har haft den sen den gavs ut.

Once We Were (The Hybrid Chronicles #2) av Kat Zhang
Har inte läst första boken och vet knappt vad den handlar om. Men omslaget är häftigt så jag vill läsa den!

The Burning Sky (The Elemental Trilogy #1) av Sherry ThomasThe Burning Sky av Sherry Thomas Dead Girls Don't Lie av Jennifer Shaw WolfDead Girls Don’t Lie av Jennifer Shaw Wolf This Song Will Save Your Life av Leila SalesThis Song Will Save Your Life av Leila Sales

The Burning Sky (The Elemental Trilogy #1) av Sherry Thomas
Häftigt omslag. Passar nog bra när jag är sugen på en fantasy.

Dead Girls Don’t Lie av Jennifer Shaw Wolf
En deckare om en tjej som blir dödad och hennes ex-bästis försöker ta reda på vem som är mördaren. Inte så lockad av varken framsidan eller beskrivningen faktiskt.

This Song Will Save Your Life av Leila Sales
En bok om en opopulär tjej som blir vän med en DJ. Av titeln att döma så kan man ju gissa att musik kommer att vara en central del i berättelsen.

Fler boksläpp i veckan

Tumble & Fall av Alexandra CouttsTumble & Fall av Alexandra Coutts Battle of the Ampere (Michael Vey #3) av Richard Paul EvansBattle of the Ampere (Michael Vey #3) av Richard Paul Evans The Wicked Within (Gods & Monsters #3) av Kelly KeatonThe Wicked Within (Gods & Monsters #3) av Kelly Keaton
Frozen (Heart of Dread #1) av Melissa de la Cruz & Michael JohnstonFrozen (Heart of Dread #1) av Melissa de la Cruz & Michael Johnston Killer of Enemies av Joseph Bruchac Killer of Enemies av Joseph Bruchac QB 1 av Mike LupicaQB 1 av Mike Lupica
The Clockwork Scarab (Stoker & Holmes #1) av Colleen GleasonThe Clockwork Scarab (Stoker & Holmes #1) av Colleen Gleason

————————————————————————————————————————————–

Ihhh, The Dream Thief vill jag verkligen läsa! Måste verkligen kämpa hårt för att inte göra en bokbeställning. Titta på dina olästa böcker Anna! Läs dem först!!!

Någon bok du fastnade för den här veckan?

 
6 Comments

Posted by on September 16, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

6 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 38!

  1. C.R.M. Nilsson

    September 16, 2013 at 18:21

    Jag är så sugen på The Dream Thieves, men jag får nog vänta tills dess att den kommer ut på svenska eftersom jag har läst The Raven Boys på svenska. Har du läst Maggies sammanfattning av The Raven Boys? Jag skrattade mig halvt fördärvad.

    http://recaptains.blogspot.se/2013/09/the-raven-boys-by-maggie-stiefvater.html

     
    • Anna - Boktycke

      September 16, 2013 at 20:21

      Haha, så härliga Maggie är! Tack för länken förresten. Kände inte till den sidan innan men den är ju hur bra som helst!

       
  2. Petra

    September 16, 2013 at 20:15

    Jag vill läsa The Dream Thieves (såklart) och 3:59.🙂

     
    • Anna - Boktycke

      September 16, 2013 at 20:22

      De står högst upp på min lista den här veckan också🙂

       
  3. Elina

    September 16, 2013 at 20:16

    Alltså The Bane Chronicles finns dom bara som e-böcker?🙂

     
    • Anna - Boktycke

      September 16, 2013 at 20:24

      Yepp, än så länge iaf. Det kommer att släppas en samlingsvolym (i pappersutgåva alltså) med alla e-böckerna i september nästa år så om du orkar vänta så kan du köpa dem som en riktig bok istället.

       

Leave a Reply

 
