RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 39!

23 Sep

Så var det fullt ös igen med nya boksläpp!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Låt vargarna komma av Carol Rifka BruntLåt vargarna komma av Carol Rifka Brunt Jag är ju så jävla easy going av Jenny JägerfeldJag är ju så jävla easy going av Jenny Jägerfeld Steelheart av Brandon Sanderson

Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt
En väldigt hypad bok med en supersnygg framsida. Bra gjort där X Publishing! Vet faktiskt inte så mycket om vad den handlar om för jag tänker läsa boken och vill helst veta så lite som möjligt om handlingen så att jag kan bli överraskad!

Jag är ju så jävla easy going av Jenny Jägerfeld
Jenny Jägerfelds nyaste bok. Handlar om en tjej med adhd. Gillade ju Här ligger jag och blöder så jag är nyfiken på den här.

Steelheart (Reckoners #1) av Brandon Sanderson
Ni so har följt Boktycke ett tag vet säkert hur mycket jag avgudar Brandon Sanderson. Hans böcker är verkligen helt fantastiska vare sig han skriver episk fantasy, YA eller middle grade. Den här sägs vara en dystopisk urban fantasy med superhjältar. MÅSTE LÄSA!

The Falconer av Elizabeth May Not a Drop to Drink av Mindy McGinnis Through the Zombie Glass av Gena Showalter

The Falconer (The Falconer #1) av Elizabeth May
Verkar vara en mycket spännande bok om en kvinnlig älvjägare i en historisk steampunkmiljö. Den här påminner mig lite om både Grave Mercy och Throne of Glass, kan ju hoppas på att den är bättre än dem. Är nyfiken!

Not a Drop to Drink av Mindy McGinnis
En postapokalyptiskt dystopi där vatten har blivit sällsynt och en flicka försöker skydda sin lilla vattenhåla från andra som vill ta över den.

Through the Zombie Glass (White Rabbit Chronicles #2) av Gena Showalter
Uppföljaren till Alice in Zombieland som även finns översatt till svenska. Alice/modellen ser ut att ha åldrats så där 10 år sen den första boken. Nåja, livet som en zombiejägare måste vara hårt!

Find Me av Romily Bernard Chasing Shadows av Swati Avasthi All the Truth That’s in Me av Julie Berry

Find Me av Romily Bernard
En till mysteriebok. Den här handlar om en hacker som försöker hitta en mördare. Creepy och väldigt passande omslag måste jag säga.

Chasing Shadows av Swati Avasthi
Tre kompisar som är oskiljaktiga. Sedan dör en av dem och de andra två börjar glida ifrån varandra. Är lite osäker på vad det är för typ av bok men jag antar en contemporary om vänskap.

All the Truth That’s in Me av Julie Berry
En mysteriebok om en tjej som försvinner spårlöst och dyker upp två år senare men kan inte berätta om vad som har hänt för hon kan inte prata längre. Gillar omslaget!

Fler boksläpp i veckan

A Radiant Sky (A Beautiful Dark #3) av Jocelyn Davies A Spark Unseen (The Dark Unwinding #2) av Sharon Cameron The Fallout (The Compound #2) av S.A. Bodeen
The Whatnot (The Peculiar #2) av Stefan Bachmann The Paradox of Vertical Flight av Emil Ostrovski Battle Magic (Circle Reforged #3) av Tamora Pierce
Inheritance (Adaptation #2) av Malinda Lo Shadows av Robin McKinley Marie Antoinette, Serial Killer av Katie Alender
Inhuman (Fetch #1) av Kat Falls Invasion av Walter Dean Myers The Darkest Path av Jeff Hirsch
Vicious av Victoria Schwab Rock and a Hard Place (The Jamieson Collection #1) av Angie StantonRock and a Hard Place (The Jamieson Collection #1) av Angie Stanton Model Misfit (Geek Girl #2) av Holly Smale Model Misfit (Geek Girl #2) av Holly Smale
Where the Stars Still Shine av Trish Doller

————————————————————————————————————————————–

Det börjar seriöst blir svårt att hålla köpförbudet! Har hur många böcker som helst i önskelistan nu. Men men, här ska det sparas pengar så man får kämpa emot köpbegäret fast det kliar riktigt mycket i fingrarna!

Vilken bok fastnade du för den här gången?

 
9 Comments

Posted by on September 23, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

9 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 39!

  1. Anna - Bokordet

    September 23, 2013 at 17:49

    Älskar omslaget till Låt vargarna komma, skulle nästan vilja ha det inramat på väggen och boken är säkert bra den också. Vill läsa! Är även nyfiken på When the Stars Still Shine, har gjort en önskebeställning (beställning som jag ej skickat iväg än) på Amazon och den finns med där.

     
    • Anna

      September 23, 2013 at 17:50

      Oj, skrev lite snabbt där… “Where” menar jag såklart ^^

       
    • Anna - Boktycke

      September 24, 2013 at 18:20

      Ja, så himla snyggt omslag, gillar det riktigt mycket! Haha, har hur många böcker som helst i min önskelista på amazon. Kommer nog aldrig att ha råd att köpa alla men att drömma kan man ju göra🙂

       
  2. frida

    September 24, 2013 at 08:45

    Jag vill läsa Not a drop to drink, Find me och Inhuman! Men man får väl vänta tills det står lite mindre olästa böcker i bokhyllan.. Som vanligt🙂

     
    • Anna - Boktycke

      September 24, 2013 at 18:21

      Ja, man har alltid så många olästa böcker i bokhyllan. Har iaf arbetat ner mig från 70 till 50 nu😀

       
  3. Bella

    September 24, 2013 at 19:50

    Är skit sugen på Låt vargarna komma. Skitsnygg är den också!🙂

    Btw så är du taggad på min blogg ^^

     
    • Anna - Boktycke

      September 25, 2013 at 10:31

      Tack för taggen! Ska försöka hinna med den🙂

       
  4. Carro

    September 25, 2013 at 20:03

    Låt vargarna komma lämnade jag precis inköpsförslag på (som blev godkänt) av biblioteket så hoppas att jag får fatt i den snart!🙂

     
    • Anna - Boktycke

      September 26, 2013 at 19:56

      Nice! Jag ska förmodligen införskaffa mig den när jag är på bokmässan🙂

       

Leave a Reply

 
