RSS

Månadsrapport September 2013

01 Oct

Årets nionde månadsrapport!

Månadsrapport sep 2013

Antal lästa böcker: 16
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 3
Påbörjade serier: 7
Avslutade serier: 0 <–omg!

En mycket bra läsmånad, nästan alla böcker jag läste den här månaden ligger mellan bra och mycket bra. Hann också med en omläsning av Harry Potter och den vises sten och den är fortfarande fantastisk. Känner mig lite dålig som inte avslutade någon serie den här gången utan började istället på 7 nya. Nåja, det är ändå 3 månader kvar innan året är slut så än så länge är det ingen brådska med att klara av utmaningen med att avsluta 20 serier i år.

Bästa bok: Berövad av Liz Coley 
En riktigt hemsk och gripande bok som verkligen berörde mig. Har inte läst så många böcker som behandlar om just det ämnet (säger inte vilket för att inte spoila).

Bästa överraskning: Pivot Point av Kasie West
Av någon anledning så trodde jag att det skulle vara en contemporary så jag blev totalt överraskad av handlingen. Berättarformen är riktigt intressant och det är en perfekt mix av övernaturligt, mysterier och contemporary. En av de bästa böckerna jag läste den här månaden.

Största besvikelse: Gameboard of the Gods av Richelle Mead

Det är absolut ingen dålig bok men för att vara skriven av självaste Richelle Mead så är den rätt blek, framförallt karaktärerna. Hade alldeles för höga förväntningar så jag får skylla mig själv att jag blev besviken.

Skrivandet:
Riktigt dåligt har det gått med skrivandet. Har kommit till den punkten av manuset då ingenting funkar. Antingen så får jag bita ihop och fortsätta ändå för att göra en megaredigering eller så får jag planera om på nytt. Har inte riktigt bestämt mig för vilket alternativ än men jag ska skärpa mig under nästa månad.

Nästa månad:
Kan knappt fatta att bokmässan redan är över, nu har man ju inget kul inom den närmaste tiden att längta efter till såvida man inte räknar med julen. Nåja, jag ska fortsätta att läsa de böcker jag har hemma och fortsätta på manuset. Har så många opublicerade recensioner i lager så det kan hända att det blir en recensionsbomb på bloggen under månaden.

Hur har september månad varit för er?

 
8 Comments

Posted by on October 1, 2013 in Läsvanor, Månadsrapport

 

8 responses to “Månadsrapport September 2013

  1. Frida

    October 1, 2013 at 17:15

    Jag tyckte också väldigt mycket om Berövad. Så gripande och ett mycket intressant ämne.
    Är väldigt nyfiken på Pivot Point så ska bli kul att läsa din recension.🙂

     
    • Anna - Boktycke

      October 2, 2013 at 18:06

      Ah, blev verkligen berörd av Berövad. Trodde att det skulle vara en vanlig minnesförlust-bok men den överraskade mig!

       
  2. Lena

    October 1, 2013 at 19:45

    Oj så många!

     
  3. Carro

    October 1, 2013 at 20:00

    Men ahh hur hinner du läsa så många? ;D

     
  4. Jennifer

    October 3, 2013 at 17:41

    Jag gillade också Pivot Point väldigt mycket, ser framemot att läsa din recension på den.🙂

     
    • Anna - Boktycke

      October 4, 2013 at 17:58

      Åh, vad härligt med en annan som gillar den! Boken är ju inte så “känd” vad jag vet så det är kul att höra att andra också har upptäckt den🙂

       

Leave a Reply

 
