RSS

Nytt i hyllan – Ännu mer grafiska romaner

05 Oct

Jag har som sagt börjat lite smått bryta mot lånförbudet. Har dock begränsat mig till lättlästa grafiska romaner så det tar ju typ ingen tid att läsa ut dem. Hittade sjukt många böcker jag ville ta med mig hem men lyckades hålla mig till dessa:

Nytt i hyllan 2013-10-05

Frostbite: The Graphic Novel (Vampire Academy: The Graphic Novel #2) 
Gillade första boken förvånansvärt mycket så den här passade jag på att ta med mig hem när jag hittade den i hyllan.

Ett hopplöst fall (Diary of a Wimpy Kid #3)
Tycker att den här serien är så underhållande och humoristisk. Trots att den är skriven för barn så gillar jag den väldigt mycket som vuxen. Här har ni min recension av första boken.

Gossip Girl: The Manga Vol. 1-3 (Gossip Girl: For Your Eyes Only #1-3)
Whaaaat?! Gossip Girl som manga?!! Jag har faktiskt aldrig läst böckerna utan har bara sett tv-serien fram till säsong 4 då det blev alldeles för mycket av samma sak. Ska bli intressant att läsa mangaversionen🙂

 
11 Comments

Posted by on October 5, 2013 in Blandat, Nytt i hyllan

 

11 responses to “Nytt i hyllan – Ännu mer grafiska romaner

  1. frida

    October 5, 2013 at 18:53

    Oj säger samma sak som du! Finns Gossip Girl som manga??! Jag läste böckerna för typ 7 år sen, innan de blev en tv-serie och tyckte de var riktigt bra. Men jag måste absolut testa på att läsa de som manga..😀

     
    • Anna - Boktycke

      October 6, 2013 at 10:38

      Blev jätteöverraskad när jag hittade dem i bibblan! Och som tur är fanns alla tre böckerna inne!😀

       
  2. Cilia

    October 5, 2013 at 18:58

    Haha vad häftigt att Gossip girl finns som manga!😛

     
  3. Fanny Darling

    October 5, 2013 at 21:45

    det är så häftigt och annorlunda! har aldrig läst en grafisk roman, men har sett att flera stycken finns.

     
    • Anna - Boktycke

      October 6, 2013 at 10:39

      Jag gillar ju manga i allmänhet men det är något speciellt över böcker som blir grafiska romaner🙂 Tycker absolut att du ska testa på!

       
  4. Veronica

    October 6, 2013 at 01:20

    Omg måste beställa hem gossipgirl på en gång!!!:)

     
    • Anna - Boktycke

      October 6, 2013 at 10:39

      Haha :p

       
      • Veronica

        October 6, 2013 at 19:07

        beställde de två första på en gång, tycker jag var värd det då jag skrivit klart alla uppgifter i en kurs:p Man har alltid en anledning..;)

         
      • Anna - Boktycke

        October 6, 2013 at 22:37

        You go girl! Gillar verkligen ditt tankesätt😀 Klart att man ska belöna sig själv!

         
  5. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    October 6, 2013 at 12:00

    Oj ja de visste jag inte heller att de fanns en manga på. Ska bli kul att läsa vad du tycker sen =)

     

Leave a Reply

 
