RSS

Topp 5 mest efterlängtade uppföljare i höst

09 Oct

Nu börjar det gå mot mörkare tider och för att hålla humöret på topp är det bra att man har något gott att längta efter. Här kommer fem uppföljare som kommer att släppas inom kort och jag är verkligen supersugen på att läsa dem!

The Iron Traitor

5. The Iron Traitor (The Iron Fey: Call of the Forgotten #2) av Julie Kagawa
Julie Kagawa är en av mina favoritförfattare och The Iron Fey är en av mina favoritserier. Jag är inte lika förtjust i spinoff-serien men jag säger verkligen inte nej till att träffa Meg, Ash, Puck och Grim igen. Hoppas även på att The Iron Traitor kommer att vara bättre än The Lost Prince
Utkommer 29:e oktober.

_____________________________________________________________________________________

The Fiery Heart

4. The Fiery Heart (Bloodlines #4) av Richelle Mead
Richelle Mead levererar fantastiska böcker en efter en och trots att Vampire Academy fortfarande är favoriten så kommer nu Bloodlines inte långt efter. Gillar hur tuffare Sydney är och det bästa med boken är att Adrian ❤ kommer att få en egen berättarröst! 
Utkommer 19:e november.

_____________________________________________________________________________________

champion.indd

3. Champion (Legend #3) av Marie Lu
Läste ganska nyligen ut Prodigy som visserligen inte är lika fantastiskt som Legend men väldigt bra ändå. Tycker verkligen om både June och Day och med tanke på hur förra boken slutade så vill jag absolut plocka upp den här!
Utkommer 5:e november.

_____________________________________________________________________________________

Horde

2. Horde (Razorland #3) av Ann Aguirre
Deuce är nog den tuffaste tjejen jag har stött på i bokväg och jag är verkligen nyfiken på hur det kommer att gå för henne och gänget. Razorland är min absoluta favorit när det kommer till zombieserier och det ska bli sjukt spännande att ta reda på vilken sida det är som kommer att överleva. 
Utkommer 29:e oktober.

_____________________________________________________________________________________

Allegiant

1. Allegiant (Divergent #3) av Veronica Roth
Säkerligen en bok som är högt på mångas önskelistor. Jag älskar första boken Divergent, blev lite besviken på den andra boken Insurgent och har nu höga förhoppningar på den tredje och avslutande boken. Håller verkligen tummarna för att Roth kommer att väva ihop ett mästerverk!
Utkommer 22:e oktober.

_____________________________________________________________________________________

 

Vilka uppföljare längtar du mest till i höst?

 
10 Comments

Posted by on October 9, 2013 in Listor och enkäter, Topp 5

 

10 responses to “Topp 5 mest efterlängtade uppföljare i höst

  1. Andrea :)

    October 9, 2013 at 17:15

    Jag längtar mest efter Allegiant och The Retribution of Mara Dyer!

     
    • Anna - Boktycke

      October 9, 2013 at 20:34

      Åhh, Mara Dyer! Längtar också efter den! Synd att det dröjer så länge innan den kommer att släppas! 😦

       
  2. Therése - Kattugglan

    October 9, 2013 at 18:10

    Allegiant utan tvekan. Förbeställningrn är lagd så nu är det bara att räkna ner dagarna:-)
    väntar också på att bibblan ska få in Rekviem så jag kan avsluta även den serien. En av få dystopiserier jag föredragit att läsa på svenska konstigt nog!

     
    • Anna - Boktycke

      October 9, 2013 at 20:35

      Samma här haha, väntar också på att bibblan ska få in Rekviem så att jag kan låna den 🙂

       
  3. Fia Filur

    October 10, 2013 at 00:08

    Men Gud, läste Legend nu ikväll och det är den bästa boken jag läst på länge. Blev helt kär i Day, och lite i June också, men mest i Day. 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      October 10, 2013 at 08:37

      Åhh Legend är sååååå bra! Kul att du också gillar den! Har nyligen läst ut Prodigy också och den är som förväntat lite sämre. För mycket kärleksdrama för min smak men slutet krossade lite av mitt hjärta. Se mycket fram emot Champion 😀

       
  4. Elisabeth

    October 10, 2013 at 07:20

    Hej!

    Kul att du vill vara med och bli recenserad! (Låter som om du ska vara en försökskanin eller liknande)
    Eftersom att det blev bra gehör på detta så kommer det dröja ett tag innan din recension kommer.
    Men den kommer att läggas ut inom några veckor, kontaktar dig när den finns att läsa.
    Ha det bra!

     
  5. Bokälskaren

    October 10, 2013 at 18:41

    Jag längtar otroligt mycket till Nyckeln! Och blev inte mindre förväntansfull när jag såg trailen :p

     
  6. Andrea :)

    October 10, 2013 at 21:22

    Juste, Mara Dyer kommer ju typ i juni nu, tänkte att den skulle komma i oktober som de sa förut :c

     
  7. 23 minuter

    October 13, 2013 at 11:43

    Längtar tills Allegiant släpps men precis som du blev jag lite besviken på tvåan men förhoppningsvis är Allegiant minst lika bra som Divergent 🙂

     

Leave a Reply

 
