RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 42!

14 Oct

Äntligen så börjar det lugna ner sig på boksläppsfronten! Det behövs verkligen efter alla de supermegahyperduper-veckorna vi har haft nyligen.

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Never Fade (The Darkest Minds #2) av Alexandra BrackenNever Fade av Alexandra Bracken UnSouled (Unwind Dystology #3) av Neal ShustermanUnSouled av Neal Shusterman The Fall of the Hotel DumortThe Fall of the Hotel Dumort av Cassandra Clare & Maureen Johnson

Never Fade (The Darkest Minds #2) av Alexandra Bracken
Fortsättningen på The Darkest Minds som jag tyckte var rätt så bra (iaf slutet). Hoppas på mycket mer action och spänning i den här!

UnSouled (Unwind Dystology #3) av Neal Shusterman
Gillade verkligen första boken i serien men har inte haft tillfälle att läsa den andra boken än. Har hört fortsättningen ska vara minst lika bra så jag är väldigt nyfiken på den här. Måste bara se till att låna andra boken från bibblan först 🙂

The Fall of the Hotel Dumort (The Bane Chronicles Part #7) av Cassandra Clare & Maureen Johnson
Redan dags för den sjunde delen. Jag har köpt alla delar men har dessvärre bara läst den första och andra. Börjar bli dags att ta tag i de andra delarna!

Across a Star-Swept Sea (For Darkness Shows the Stars #2) av Diana PeterfreundAcross a Star-Swept Sea  av Diana Peterfreund Meet Me at the River av Nina de GramontMeet Me at the River av Nina de Gramont Revealed (House of Night #11) av P.C. Cast & Kristin CastRevealed av P.C. Cast & Kristin Cast

Across a Star-Swept Sea (For Darkness Shows the Stars #2) av Diana Peterfreund
Har inte läst första boken än men shiiit vilket snyggt omslag!!! Vill ha!!! Få se till att köpa hem båda delarna i julklapp till mig själv 😀

Meet Me at the River av Nina de Gramont
Två styvsyskon som står varandra väldigt nära, så nära att det nästan är förbjudet. När brodern dör blir systern förtvivlad men det ordnar sig igen när hans spöke hälsar på henne. Dock finns det folk som gör sitt bästa för systern ska gå vidare och glömma bort sin bror.

Revealed (House of Night #11) av P.C. Cast & Kristin Cast
Nästsista boken i den superpopulära vampyrserien House of Night. Själv har jag lite halvt gett upp den efter nio böcker för det kändes bara utdraget och karaktärerna upprepade bara misstag efter misstag. Men man kanske ska läsa de resterande sista tre böckerna för att få ett avslut på serien ändå…

Fler boksläpp i veckan

Friends and Traitors (Slayers #2) av C.J. HillFriends and Traitors (Slayers #2) av C.J. Hill Now I'll Tell You Everything (Alice #25) av Phyllis Reynolds NaylorNow I’ll Tell You Everything (Alice #25) av Phyllis Reynolds Naylor The Osiris Curse (Tweed & Nightingale Adventures #2) av Paul CrilleyThe Osiris Curse (Tweed & Nightingale Adventures #2) av Paul Crilley
The Vow av Jessica MartinezThe Vow av Jessica Martinez Anywhere but Here av Tanya Lloyd KyiAnywhere but Here av Tanya Lloyd Kyi The Deepest Blue av Kim Williams JustesenThe Deepest Blue av Kim Williams Justesen
Copperhead (Ironskin #2) av Tina ConnollyCopperhead (Ironskin #2) av Tina Connolly

————————————————————————————————————————————–

Trots en relativ liten mängd böcker den här veckan så är jag ändå nyfiken på flera. “Magnus Bane”-e-boken lär jag väl köpa hem direkt som vanligt och sen vänta i flera månader innan jag läser den. Sen är jag nyfiken på Never Fade men kommer nog att vänta på att bibblan köper in den, detsamma gäller UnSouled.

Nån bok som du är nyfiken på den här veckan?

 
4 Comments

Posted by on October 14, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

4 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 42!

  1. Maria - unga vuxna

    October 14, 2013 at 19:36

    Läste du böckerna om Alice när du var liten/tonåring? Jag blev plötsligt nostalgisk när jag såg att det är den sista som kommer nu, men jag läste dem aldrig själv så det är egentligen inte min sak att vara nostalgisk över. 25 böcker! Det var väl inte alls lika många som kom på svenska, men jag kommer så väl ihåg att jag såg dem i Läslusen så det är som de ändå finns i minnet…

    Anyway! Skriver nog inte upp någon på önskelistan den här veckan, men det kan vara skönt det också ibland. 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      October 15, 2013 at 17:16

      Kan inte minnas att jag har läst någon Alice-bok. Men shit, 25 böcker alltså! Rätt coolt att i den första boken är huvudrollen bara 12, och 24 böcker senare ska hon börja på högskolan 🙂

       
  2. Anna

    October 14, 2013 at 19:40

    Åh vad kul att Unsouled släpps! Har precis lånat hem Unwholly som står näst på tur 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      October 15, 2013 at 17:17

      Åhh, jag vill också läsa Unwholly. Har sett att bibblan har den men den var inte inne sist :/

       

Leave a Reply

 
