RSS

Månadsrapport Oktober 2013

01 Nov

Årets tionde månadsrapport!

Månadsrapport Oktober 2013

Antal lästa böcker: 21
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 7
Påbörjade serier: 2 (räknar ej med grafiska noveller)
Avslutade serier: 5 (räknar ej med grafiska noveller)

Ojoj, fattar inte att jag hann med 21 böcker i oktober. I och för sig så innehöll 7 av dem inte så mycket text och tog kanske 20-30 min att läsa ut så det är väl inte så konstigt. Och för första gången någonsin så har jag lyckats avsluta fler serier än påbörjat nya. Halleluja! Bra gjort där Anna!

Bästa bok: Allegiant av Veronica Roth (recension kommer)
Slutet, yikes!

Bästa överraskning: Gone Girl av Gillian Flynn (recension kommer)
Sjukt spännande! Kunde knappt sluta tänka på den mellan lässtunderna. Inte konstigt att den vann inom genren Mystery & Thriller på Goodreads förra året. Rekommenderar den även för er som inte läser spänningsromaner i vanliga fall.

Största besvikelse: Drömgångare av Samantha Shannon (recension kommer)

Har hört så mycket gott om den här boken så jag är besviken över att jag inte gillar den mer. Den är inte dålig men jag lyckades aldrig komma in i världen och känna karaktärerna.

Skrattat mest åt: Fangirl av Rainbow Rowell
Gråtit mest till: Allegiant av Veronica Roth
Beundrat mest omslaget till: Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt

Skrivandet:
Åh, vill inte ens tänka på hur lite jag har skrivit den här månaden (och förra månaden och förrförra månaden). Känns som att jag har kommit i någon slags skrivdepression för allt jag skriver känns dåligt eller för uttjatat. Buhhh…

Nästa månad:
NaNoWriMo börjar idag och jag ska försöka delta. Känner dock redan nu att det inte kommer att gå något vidare med tanke på hur mycket skrivlust jag har för tillfället. Nåja, att försöka kan man ju alltid göra. Bättre att kämpa och förlora än att aldrig försöka (eller hur nu ordspråket lyder).

Jag kommer även att lägga upp 3-4 recensioner i veckan istället för 2-3 stycken för att:
1. Om jag ska vara med i NaNoWriMo så kommer jag inte att ha så mycket tid för att skriva långa inlägg.
2. Jag har redan 16 färdigskrivna recensioner i lager, nuvarande “kötid” för recensionerna är över en månad vilket gör att jag nästan har glömt bort boken när jag väl lägger ut recensionen.

Hur har oktober månad varit för er och ska ni vara med i NaNoWriMo?

 
12 Comments

Posted by on November 1, 2013 in Läsvanor, Månadsrapport

 

12 responses to “Månadsrapport Oktober 2013

  1. Anna - Bokordet

    November 1, 2013 at 17:53

    Oktober månad har varit riktigt dålig på läsfronten, jag jobbar så otroligt mycket just nu att jag i princip bara kliver upp – jobbar – ramlar i säng och sover. Har försökt läsa lite på kvällen men är oftast alldeles för trött. Hoppas verkligen att det blir lite lugnare i november…
    Och nej jag ska inte vara med i NaNoWriMo, jag skrev jätte mycket när jag var yngre men kom ifrån det när jag var runt 16-17 år och vet inte riktigt vad som hände men nu är jag jätte dålig på att skriva och formulera mig så jag tror inte jag skulle lyckas få ihop en vettig novell.

     
    • Anna - Boktycke

      November 1, 2013 at 22:29

      Känner igen den känslan, ibland så suger jobbet verkligen musten ur en😦 Hoppas att du får mer tid och ork till läsningen snart.

       
  2. Carro

    November 1, 2013 at 18:06

    Åh vad kul att du gillade Allegiant!🙂

     
  3. Malin

    November 1, 2013 at 18:25

    Herrejösses vad många böcker du hunnit med att läsa!

     
  4. stina liffner

    November 1, 2013 at 18:26

    Vad är NaNoWriMo?

     
    • Anna - Boktycke

      November 1, 2013 at 22:30

      Det står för National Novel Writing Month och är en månad där man ska skriva en roman på minst 50 000 ord.

       
  5. Lena

    November 1, 2013 at 19:40

    Wow, så många du hunnit med. Jag hoppas hinna läsa Gone girl i november….annars blir det i december.

     
  6. Fia Filur

    November 1, 2013 at 20:51

    Bra månad! Oktober har varit helt okej för mig också! Har mycket att göra i nov, men jag ska försöka med NaNo!

     
  7. Klara

    November 1, 2013 at 23:17

    21 böcker!!😀

     
  8. jarrac

    November 2, 2013 at 13:56

    Jag läste 14 böcker i oktober (gillar Goodreads som hjälper mig att hålla reda på sådant) varav en Fangirl, som ju även du läste. Min egen favoritbok i oktober var Neil Gaimans Fortunately, the Milk, skriven med sedvanlig Gaimansk knorrighet och fylld med underbara illustrationer. Mest besviken blev jag på Margareta Strömstedts Jag skulle så gärna vilja förföra dig, men jag orkar inte. Den är inte dålig, det är inte det, men jag trodde det skulle vara mer fokus på henne själv – istället handlar det mest om olika författare hon har känt (iofs intressant, jag önskar verkligen att jag hade fått träffa Sara Lidman) och om barns läsande. Det blev… lite ytligt. Men hon skriver verkligt bra.

     
    • Anna - Boktycke

      November 2, 2013 at 22:13

      Ja, vad skulle man ha gjort utan Goodreads? Lever praktiskt taget där :p

       

Leave a Reply

 
