RSS

Nytt i hyllan – 3 slut och 1 början

02 Nov

Nu är låneförbudet officiellt över! Räknar man inte med grafiska noveller så klarade jag mig faktiskt i över tre månader utan att låna någon bok från biblioteket. Besökte Malmös stadsbibliotek förra veckan och kammade hem dessa:

Nytt i hyllan 2013-11-02

Rekviem (Delirium #3) av Lauren Oliver
Sista boken i den dystopiska serien där kärlek klassas som en sjukdom. Har kommit halvvägs och tycker att den är sämre än både Delirium och Pandemonium. Nåja, hoppas på att slutet räddar den.

Nemesis (Starcrossed #3) av Josephine Angelini
Den avslutande delen i trilogin om grekiska ättlingar. Kommer knappt ihåg vad som hände i de förra böckerna så jag måste nog läsa någon sammanfattning av dem först innan jag ger mig på den här.

Den mörka staden (De vassa tändernas skog #3) av Carrie Ryan
Tredje och sista boken i stämningsfull kärleksroman med lite zombier som springer i skogen. Har hört att den här ska vara bra så jag ser verkligen fram emot att läsa den. Måste dock som vanligt friska upp minnet av händelserna i de föregående böckerna först.

The Declaration (The Declaration#1) av Gemma Malley 
Vet bara att den här är första boken i en dystopiserie. Hoppas att den är bra!

Som ni ser så tar jag min “Avsluta 20 serier i år”-utmaning väldigt allvarligt :p

Har ni läst någon av böckerna och vad tyckte ni om dem i så fall?

 
10 Comments

Posted by on November 2, 2013 in Nytt i hyllan

 

10 responses to “Nytt i hyllan – 3 slut och 1 början

  1. Malka Sson

    November 2, 2013 at 17:50

    Har läst Nemesis och The declaration och tyckte mycket om dem. Men del två av Malley var tyvärr en besvikelse.

     
    • Anna - Boktycke

      November 2, 2013 at 22:14

      Kul att höra att The Declaration verkar bra, inte lika kul att uppföljaren är sämre. Men ja, jag ska läsa första boken först innan jag bestämmer mig om jag ska fortsätta med serien🙂

       
  2. Fia Filur

    November 2, 2013 at 19:36

    Den mörka staden överraskade mig positivt. Och Rekviem, de 200 första sidorna fick mig nästan att somna.🙂

     
    • Anna - Boktycke

      November 2, 2013 at 22:15

      Haha, Rekviem fick mig att gäspa genom hela boken :p

       
  3. frida

    November 2, 2013 at 21:10

    Jag har läst Den mörka staden som jag tyckte var riktigt bra! Definitivt den bästa av de tre! Hoppas du tycker om den.

     
  4. Amanda Sandström

    November 3, 2013 at 13:16

    Spännande!!

     
  5. Vilma

    November 3, 2013 at 13:17

    Innan du läser Nemesis, borde du verkligen läsa en sammanfattning…
    Jag läste boken flera månader efter att jag läst ut andra boken och kom inte ihåg ett smack, förstörde hela läsupplevelsen då.
    Så ett tips: läs en sammanfattning först!😀

     
    • Anna - Boktycke

      November 3, 2013 at 14:47

      Ska försöka göra det. Har inte lyckats hitta någon bra sammanfattning än:/

       
  6. Therése - Kattugglan

    November 3, 2013 at 16:41

    Har läst de tre första. Trist att även du tyckte Rekviem var seg! Den mörka staden gillade jag, bra avslutning på serien.

     

Leave a Reply

 
