RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 45!

04 Nov

Under veckan kommer massor av böcker som jag personligen är väldigt intresserad av.

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Champion (Legend #3) av Marie LuChampion av Marie Lu Curtsies & Conspiracies (Finishing School #2) av Gail CarrigerCurtsies & Conspiracies av Gail Carriger Daylighters (The Morganville Vampires #15) av Rachel CaineDaylighters av Rachel Caine

Champion (Legend #3) av Marie Lu
Day och June!!! Förälskade mig i karaktärerna i Legend och mitt hjärta krossades i Prodigy. Nu är den sista delen här (med ett snyggt omslag dessutom) och jag är supertaggad på att läsa den. Ett plus är ju att jag läste Prodigy för inte så länge sen så förhoppningsvis så har jag fortfarande handlingen i färskt minne.

Curtsies & Conspiracies (Finishing School #2) av Gail Carriger
Gail Carriger är en av mina författaridoler och fullkomligt älskar hennes steampunkvärld. Gillade Etiquette & Espionage i serien så givetvis vill jag läsa fortsättningen.

Daylighters (The Morganville Vampires #15) av Rachel Caine
Äntligen så avslutas den här långa vampyrserien. Själv så har jag “bara” läst till och med den tolfte boken så jag har ett par böcker kvar. Hade egentligen tänkt avsluta den här serien i år men med tanke på antalet olästa böcker i min bokhylla så får jag nog ta och avsluta den under nästa år istället.

Broken av C. J. LyonsBroken av C. J. Lyons Engines of the Broken World av Jason VanheeEngines of the Broken World av Jason Vanhee The Naturals av Jennifer Lynn BarnesThe Naturals av Jennifer Lynn Barnes

Broken av C. J. Lyons
Verkar ganska spännande med en tjej som har ett hjärtproblem så att hon aldrig har levt ett normalt liv. Nu låter hennes föräldrar henne att testa på att gå i en vanlig skola och tjejen upptäcker att skolan ruvar på mörka hemligheter.

Engines of the Broken World av Jason Vanhee
Fastnade för omslaget, så himla kusligt! Handlar om två syskon som förvarar liket av deras mamma i huset. Efter ett tag börjar systern höra hur modern sjunger. Verkar passande med en skräckbok under hösten. Boken har dock inte fått så bra betyg på Goodreads så läs på egen risk.

The Naturals av Jennifer Lynn Barnes
Den här låter verkligen superintressant med en specialstyrka av ungdomar som är väldigt bra på att läsa av folk (mentalister?). Givetvis ska de lösa ett fall och ta fast mördaren innan det är för sent. Tror att det är en fristående bok men är inte 100% säker.

Olivia Twisted av Vivi BarnesOlivia Twisted av Vivi Barnes Palace of Spies (Palace of Spies #1) av Sarah ZettelPalace of Spies av Sarah Zettel Twinmaker (Twinmaker #1) av Sean WilliamsTwinmaker av Sean Williams

Olivia Twisted av Vivi Barnes
En retelling på Oliver Twist, haha, jag gillar “tvisten” på titeln🙂 Handlar om föräldralösa Olivia som träffar på Z och blir medlem i deras hackergäng.

Teardrop (Teardrop #1) av Lauren Kate
Hmm, en spionroman i historisk miljö? Har ju nyligen avslutat Gallagher Girls så jag är sugen på fler spionböcker. Den här har dock inte fått så bra betyg av förhandsläsarna så jag vet inte om jag vill läsa den eller inte

Twinmaker (Twinmaker #1) av Sean Williams
Ganska tråkigt omslag men handlingen låter intressant med en framtidsvärld där man kan “förbättra” sig själv med hjälp av teknologi. En tjej testar på förbättringen men något hemskt händer och hennes bästis försöker ta reda på vad det är som har hänt.

Fler boksläpp i veckan

A Desire So Deadly (A Need So Beautiful #2.5) av Suzanne YoungA Desire So Deadly (A Need So Beautiful #2.5) av Suzanne Young Cold Spell (Fairytale Retellings #4) av Jackson PearceCold Spell (Fairytale Retellings #4) av Jackson Pearce The Trap (The Hunt #3) av Andrew FukudaThe Trap (The Hunt #3) av Andrew Fukuda
Revelations (The Elysium Chronicles #2) av J.A. SoudersRevelations (The Elysium Chronicles #2) av J.A. Souders The Lair (The Farm #2) av Emily McKayThe Lair (The Farm #2) av Emily McKay Perfect Timing av Laura SpinellaPerfect Timing av Laura Spinella
Tone Deaf av Olivia RiversTone Deaf av Olivia Rivers After Eden (After Eden #1) av Helen DouglasAfter Eden (After Eden #1) av Helen Douglas Infinity (The Chronicles of Nerissette #3) av Andria BuchananInfinity (The Chronicles of Nerissette #3) av Andria Buchanan
Four Seconds To Lose (Ten Tiny Breaths #3) av K.A. TuckerFour Seconds To Lose (Ten Tiny Breaths #3) av K.A. Tucker Contagion (Toxic City #3) av Tim LebbonContagion (Toxic City #3) av Tim Lebbon The Creature Department av Robert Paul WestonThe Creature Department av Robert Paul Weston
The In-Between av Barbara StewartThe In-Between av Barbara Stewart

————————————————————————————————————————————–

Är det bara jag eller är det väldigt många bra serier som avslutas nu? Inte för att jag klagar, har ju som mål att avsluta minst 20 serier i år. Och att så många avslutas i år betyder ju att det kommer att bli många nya serier nästa år vilket är toppen!

Någon bok du fastnade för den här gången?

 
1 Comment

Posted by on November 4, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

One response to “Nya YA-boksläpp Vecka 45!

  1. Charlotte C

    November 5, 2013 at 09:44

    Jag ser också fram emot Curtsies & Conspiracies! Läste ju ettan ganska nyligen och gillade den verkligen. Hoppas uppföljaren är lika bra!!!

     

Leave a Reply

 
