RSS

Svenska översättningar att längta efter (2014 del 2)

10 Nov

Som lovat i förra veckans inlägg så kommer här ännu flera svenska översättningar att längta efter år 2014!

Observera att utgivningsdatumen är preliminära och kan ändras.

Gregor

Titel: Gregor: De hemliga tecknen (orig. Gregor and the Marks of Secret)
Författare: Suzanne Collins
Serie: Underland Chronicles #4
Förlag: Bonnier Carlsen
Utgivningsdatum: 1:a mars

Fjärde boken i den mörka middle grade-serien av fantastiska Suzanne Collins. Rekommenderar verkligen alla att läsa den här serien för den är onekligen bra. Min recension här ni här.

_____________________________________________________________________________________

Ketchup Clouds

Titel: Tusen och en chans (orig. Ketchup Clouds)
Författare: Annabel Pitcher
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsdatum: 5:e mars

Låter som en väldigt annorlunda bok om en tjej som bekänner hur hon har svikit en kille och dödat en annan. Och personen hon skriver till är en dödsdömd fånge. Låter skumt men lockande! Boken har dessutom fått väldigt bra betyg på Goodreads så jag är minst sagt nyfiken.

_____________________________________________________________________________________

Stad av glas

Titel: Stad av glas (orig. City of Glass)
Författare: Cassandra Clare
Serie: The Mortal Instruments #3
Förlag: Bonnier Carlsen
Utgivningsdatum: 6:e mars

De svenska versionerna kommer ut i rasande fart. I den här takten så hinner vi säkert ikapp den engelska🙂 Det här är min favoritbok i serien och min recension kan ni läsa här.

_____________________________________________________________________________________

Drömtjuvarna

Titel: Drömtjuvarna (orig. The Dream Thieves)
Författare: Maggie Stiefvater
Serie: The Raven Cycle #2
Förlag: B Wahlströms
Utgivningsdatum: 7:e mars

Fortsättningen på Kretsen, eller The Raven Boys som den heter på engelska. Eftersom jag läste första delen på engelska så kommer jag förmodligen att läsa nästa del på engelska också.

_____________________________________________________________________________________

Eleanor & Park

Titel: Eleanor & Park (orig. Eleanor & Park)
Författare: Rainbow Rowell
Förlag: Berghs
Utgivningsdatum:10:e mars

Åh, mysiga och fantastiska Eleanor & Park ska komma på svenska!!! Har redan läst den och rekommenderar den verkligen! Min recension av den har ni här.

_____________________________________________________________________________________

Four

Titel: Four: Divergent (orig. Four: A Divergent Story Collection)
Författare: Veronica Roth
Serie: Divergent #0.1-0.4
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 15:e mars

Spännande att Modernista också ska släppa novellsamlingen från Fours perspektiv, och de släpper den dessutom bara ca 1 månad efter att det engelska boksläppet. Jag har redan den första novellen hemma som e-bok men inte hunnit läsa än. Gillar även att de kör på det omslaget så att boken passar in bland resten av serien.

_____________________________________________________________________________________

Färglös

Titel: Färglös (orig. Pale)
Författare: Chris Wooding
Förlag: Argasso bokförlag
Utgivningsdatum: 20:e mars

Verkar handla om en kille som blir återuppväckt från döden med hjälp av ett serum, men han kommer tillbaka som en färglös människa och blir utfryst av andra. Häftigt omslag!

_____________________________________________________________________________________

I skuggan av Anna

Titel: Skuggan av Anna (orig. Sweet Damage)
Författare: Rebecca James
Förlag: Alfabeta
Utgivningsdatum: 24:e mars

Från författaren till Sanningen om Alice (Beautiful Malice) kommer nu Skuggan av Anna som ska vara en spännande thriller. Den har fått väldigt bra betyg på Goodreads så jag är helt klart intresserad!

_____________________________________________________________________________________

Prodigy

Titel: Prodigy (orig. Prodigy)
Författare: Marie Lu
Serie: Legend #2
Förlag: Modernista
Utgivningsdatum: 5:e april

Sist men inte minst kommer fortsättningen om Day och June i början av april. Jag har redan läst den på engelska och tyckte om den. Recensionen finns här.

_____________________________________________________________________________________

Var en del av böckerna som jag redan har läst och vissa tänker jag läsa på engelska, t.ex. Drömtjuvarna och Four. Men annars så är jag mest intresserad av Skuggan av Anna och Tusen och en chans.

Vilka översättningar är du sugen på?

För fler svenska översättningar som kommer ut i år kan ni kika på:
Svenska översättningar att längta efter (2014 del 1)
Svenska översättningar att längta efter (2014 del 2)
Svenska översättningar att längta efter (2014 del 3)
Svenska översättningar att längta efter (2014 del 4)
Svenska översättningar att längta efter (2014 del 5)
Svenska översättningar att längta efter (2014 del 6)

 

9 responses to “Svenska översättningar att längta efter (2014 del 2)

  1. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    November 10, 2013 at 15:03

    Psst beskrivingen för “Drömtjuvarna” blev lite fel😉

    Men annars åh så mycket kul! ^^

     
    • Anna - Boktycke

      November 10, 2013 at 15:14

      Tack för att du berättade om missen! Blev lite för mycket copy + paste :p

       
  2. Lena

    November 10, 2013 at 15:36

    Jag håller med dig om Gregor serien även om den är skriven för en yngre publik så gillar jag den jättemycket. Den är lite mysigt på något sätt ^^

     
  3. Carro

    November 10, 2013 at 17:15

    Åh vilket kul inlägg, det är flera här som jag ska hålla ögonen öppna för!🙂

     
  4. Lena

    November 10, 2013 at 17:56

    Jag har inte hört om Skuggan av Anna och Tusen och en chans tidigare, men de två är jag verkligen nyfiken på🙂

     
  5. Fia Filur

    November 10, 2013 at 21:53

    Åh, vad många godbitar! Och kul med Eleanor & Park! Ibland när jag läser dina recensioner önskar jag verkligen att vissa ska komma på svenska🙂 Beta av Rachel Cohn skulle jag gärna läsa på svenska.

     
  6. Elvira

    November 11, 2013 at 15:22

    Oj guuud vad många som jag blir sugen på! Har läst Annabel Pitchers Min syster är i tusen bitar och gillade verkligen, så vill himla gärna läsa hennes nya! Men vill även läsa Four, Drömtjuvarna och Stad av glas. Var dessutom en väldigt trevlig nyhet att Eleanor & park kommer ut på svenska, den verkar mysig😀

     
  7. pezze

    January 26, 2014 at 15:26

    Skulle du kunna hjälpa mig o ta reda på om de kommer o göra översättning på den 2:! boken (shadow night..ngt..) av deborah harkness… älskar hennes 1:a boken: alla själars natt
    . O vill så gärna läsa 2:an men förstår inte engelska så bra… o e mkt otålig o fattar inte varför de inte översatte detta oxå… hmm

     
    • Anna - Boktycke

      January 26, 2014 at 15:53

      Hej,
      Jag har inte hört eller sett något om att de kommer att översätta andra boken. Men jag skulle rekommenderar att du mailar förlaget och frågar. De vet bäst svaret på den frågan🙂

       

Leave a Reply

 
