RSS

Månadsrapport November 2013

01 Dec

Årets elfte månadsrapport!

Månadsrapport november 2013

Antal lästa böcker: 14
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 0
Påbörjade serier: 5
Avslutade serier: 5

Överraskande nog så har jag hunnit med 14 böcker trots att jag skrev som aldrig förr på lediga stunder. Är supernöjd över att jag har hunnit avsluta 5 serier den här månaden och är därmed klar med utmaningen att avsluta 20 serier i år! Yay!

Bästa bok: Nyckeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren 
Perfekt blandning mellan paranormal och realism och en mycket bra avslutning på en fantastisk serie. Recensionen kommer upp imorgon 🙂

Bästa överraskning: The Agency av Y. S. Lee
Mycket bättre än vad jag trodde. Kvinnliga agenter i viktoriansk miljö! Här har vi en mycket lovande början på en (för mig) ny serie!

Största besvikelse: Shadowhunters and Downworlders: A Mortal Instruments Reader av Cassandra Clare
Andra författare som skriver uppsatser om TMI-världen. De flesta av dem är tyvärr ganska tråkiga och det känns som att författarna försöker finna dolda budskap i allting.

Skrattat mest åt: Shadowhunters and Downworlders: A Mortal Instruments Reader av Cassandra Clare (sista uppsatsen av Sarah Rees Brennan, höll på att garva ihjäl mig)
Gråtit mest till: United We Spy av Ally Carter
Beundrat mest omslaget till: Let the Sky Fall av Shannon Messenger

Skrivandet:
Bästa på hela året när det kommer till ordantal! Som jag nämnde i förra månadsrapporten så gjorde jag en light-variant av NaNoWriMo. Jag satsade på att skriva 30 000 ord istället för 50 000 och tadaahh, totalt blev det 32 000 ord skrivna under november. Tycker att de som lyckades få till 50 000 ord är helt fantastiska, själv fick jag verkligen kämpa med att få ihop 30 000. Kvalitetsmässigt är det nya manuset bland de sämsta jag har skrivit men det är ju lite det NaNoWriMo handlar om, att bara få ner orden så att man kan redigera sen.

Är ni förresten intresserad av vad det är för manus jag har arbetat på? Lämna en kommentar i så fall.

Nästa månad:
Efter att ha skrivit så intensivt nu i november är jag helt slut och vill egentligen bara ligga och slappa haha. Är så himla sugen på att kolla på teve-serier och spela spel nu. Kommer att ha en massa ledighet i december vilket är superhärligt. Har dock redan en massa saker inplanerade så jag vet inte hur mycket jag kommer att läsa. Har inte nämnt det på bloggen tidigare men jag och sambon har köpt lägenhet och kommer att flytta i mitten av december! Så himla taggad!!!

December är här!!! Vilka mer ska läsa massor under julledigheten?

 
7 Comments

Posted by on December 1, 2013 in Läsvanor, Månadsrapport

 

7 responses to “Månadsrapport November 2013

  1. stina liffner

    December 1, 2013 at 15:01

    Nyckeln är verkligen bra, det bjuder på en mängd överaskningar

     
  2. Hanna

    December 1, 2013 at 20:36

    Hej, låter jättespännande med manuset, har bara följt din blogg under några månader, och har fortfarande den där lyxen att ha olästa läsvärda inlägg kvar!

    Ser att ditt skrivande kommer upp emellanåt men inte så mycket om det, skulle vara spännande att få vet mer!

    Hälsningar Hanna!

     
    • Anna - Boktycke

      December 2, 2013 at 21:38

      Okej, ska skriva ett inlägg om vad jag skrev under NaNoWriMo under veckan 🙂

       
  3. stina liffner

    December 1, 2013 at 20:57

    Vilka förlag har du tänkt skicka dit manus till?

     
    • Anna - Boktycke

      December 2, 2013 at 21:37

      Har inte tänkt så långt än, men de blir väl de vanliga förlagen som ger ut ungdomsböcker.

       
  4. Fanny

    December 2, 2013 at 09:39

    Jag är intresserad av ditt skrivande ! 🙂

    Jag ska läsa under jullovet, men det blir nog inte så mycket “juliga” böcker. 🙂

     

Leave a Reply

 
