RSS

Nya YA-boksläpp Vecka 49!

02 Dec

En ny vecka betyder nya boksläpp. Här är vad första veckan i december har att bjuda på.

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Racing Savannah (Hundred Oaks #4) av Miranda KenneallyRacing Savannah av Miranda Kenneally Rebel Spring (Falling Kingdoms #2) av Morgan RhodesRebel Spring av Morgan Rhodes Fångade själar (Soul Screamers #1, 1.5) av Rachel VincentFångade själar av Rachel Vincent

Racing Savannah (Hundred Oaks #4) av Miranda Kenneally
Fjärde boken i serien med sportiga tjejhuvudroller. Gillade både Catching Jordan och Stealing Parker så jag är givetvis sugen på den här. Den har dessutom fått ett par fina recensioner av förhandsläsarna så jag har höga förhoppningar!

Rebel Spring (Falling Kingdoms #2) av Morgan Rhodes
Läste Falling Kingdoms tidigare i år och fastnade både för karaktärerna och handlingen. Hoppas på att bibblan köper in fortsättningen fort för jag vill verkligen läsa den. Den här serien är perfekt som vill läsa klassisk episk fantasy fast i kompakt form.

Fångade själar (Soul Screamers #1, 0.5) av Rachel Vincent
Soul Screamers kommer ut på svenska!!!!!!!! Ni som har följt min blogg ett tag kan inte ha undgått hur mycket jag älskar den här serien. Himla kul att den nu kommer att släppas på svenska. Om jag har fattat det rätt så innehåller Fångade själar både första boken och första mellanboken.

Fler boksläpp i veckan

Lost Covenant (Widdershins Adventures #3) av Ari MarmellLost Covenant (Widdershins Adventures #3) av Ari Marmell Third Lie's the Charm (The Liar Society #3) av Lisa Roecker & Laura RoeckerThird Lie’s the Charm (The Liar Society #3) av Lisa Roecker & Laura Roecker The Lie Spinners (The Deception Dance #2) av Rita StradlingThe Lie Spinners (The Deception Dance #2) av Rita Stradling
Rain of the Ghosts (Rain Cacique #1) av Greg WeismanRain of the Ghosts (Rain Cacique #1) av Greg Weisman Pageflex Persona [document: PRS0000026_00033]The World Without a Future av Nazarea Andrews Ink is Thicker Than Water av Amy SpaldingInk is Thicker Than Water av Amy Spalding
Deadly (Pretty Little Liars #14) av Sara ShepardDeadly (Pretty Little Liars #14) av Sara Shepard Forged (Altered #0.5) av Jennifer RushForged (Altered #0.5) av Jennifer Rush One More Day av L. S. MurphyOne More Day av L. S. Murphy

————————————————————————————————————————————–

Känns verkligen bra för plånboken att jag bara hittar två böcker jag vill läsa den här veckan. Har redan plockat ihop en stor bokbeställning som jag tänker ge som julklapp till mig själv. Åhh, längtar redan!

Hittar du någon bok du gillar den här veckan?

 
3 Comments

Posted by on December 2, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

3 responses to “Nya YA-boksläpp Vecka 49!

  1. Frida

    December 2, 2013 at 17:38

    Åh, vad roligt att Soul Screamers kommer på svenska! Det har jag helt missat. 😀

     
  2. Fanny

    December 6, 2013 at 20:44

    Ska nog ta och läss Soul Scrramers nu när den kommer ut på svenska ! Men är det bara första boken eller mer? Jag tänkte för att det står #1, 0,5 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      December 7, 2013 at 13:58

      Jag tror att det är första boken (My Soul to Take) samt första mellanboken/prologen (My Soul to Lose) som kommer att ingå i den svenska översättningen.

       

Leave a Reply

 
