RSS

Min nya bokhylla

26 Dec

I samband med flytten så har jag även skaffat en ny bokhylla. Det är en IKEA Expedit med 16 hyllor. Nu har jag äntligen packat upp alla böcker ur flyttlådorna och ställt in dem i hyllorna. Så här blev resultatet🙂

Bokhylla toppÖvre delen
bokhylla bottenNedre delen
Bokhylla helaHela bokhyllan tagen från fågelperspektiv

Eftersom böckerna inte är så “djupa” så är det en massa plats över på baksidan. För tillfället har jag mina gosedjur och ett par böcker på andra sidan🙂

bokhylla baksida

Förresten så kommer jag att förmodligen lägga upp en recension varje dag för jag vill tömma mitt lager tills nyår. Så förberedd er på en massa recensionsspam under de kommande dagarna :p

 
13 Comments

Posted by on December 26, 2013 in Blandat

 

13 responses to “Min nya bokhylla

  1. Emelie

    December 26, 2013 at 15:11

    Nice!:)

     
  2. Fia Filur

    December 26, 2013 at 15:51

    Åh, vad fint!!🙂 Har du räknat alla böcker nån gång?
    Innan jag fick barn hade jag också öppna bokhyllor, men det fick jag sluta med för allt innehåll på de två nedre hyllorna hamnade alltid på golvet … Fattar du att jag fick slaganfall, böckerna blev ju helt förstörda! Nu är det stängda bokskåp eller digitalt som gäller, då får jag ha dem ifred🙂

     
    • Anna - Boktycke

      December 27, 2013 at 01:01

      Har inte räknat dem haha, men det krävdes iaf flyttlådor :p

      Näh, barn och böcker i hyllor hör ju inte ihop. Fattar inte varför de tycker att det är så kul att dra ut böcker från hyllan och slänga dem på golvet:/ Kan inte de göra tvärtom?

       
  3. Malin

    December 26, 2013 at 18:20

    Wow, det var många fina böcker!

     
  4. Cecilia

    December 26, 2013 at 18:58

    Gud, vad fint! Önskar jag hade en lika stor hylla!😛

     
  5. Doktor Glas

    December 26, 2013 at 22:52

    Snyggt! Och fina gosedjur också.🙂

     
  6. jeebah

    December 27, 2013 at 10:17

    Underbar bokhylla! Man blir ju helt lycklig när man ser en sådan!🙂 God fortsättning förresten!

     
  7. Velma

    December 27, 2013 at 11:02

    Ooh, ganska fint. Jag borde minska bokmängden hemma att jag skulle få snyggare bokhylla.

     
  8. Therese

    December 29, 2013 at 16:30

    Åååååå, vilket underbart innehåll i den bokhyllan❤
    Hur mycket böcker köper du vs lånar?

     
    • Anna - Boktycke

      December 29, 2013 at 21:32

      Jag köper nog ca 25-30% av de böcker jag läser, resten är lån eller gåvor🙂

       
      • Therese

        December 29, 2013 at 22:33

        Tar ditt bibliotek in det per automatik eller behöver du be dom ta in böcker?
        Är nämligen lite klent utbud i min lilla stad😦 Fick de i alla fall att ta in “De odödligas regler”😀

         
      • Anna - Boktycke

        December 29, 2013 at 22:48

        De brukar ta in automatisk🙂 Nån gång har jag väl bett dem ta in en bok. Grejen är ju att jag lånar från tre stora stadsbibliotek, Malmö, Lund och Helsingborg. Alla tre (speciellt Malmö och Helsingborg) har väldigt många engelska ungdomsböcker. De brukar vara väldigt snabba på att ta in nya böcker också. Ibland hittar jag engelska YA-titlar i hyllan bara 2-3 månader efter att de har kommit ut på originalspråket. Så jag är väldigt lyckligt lottad som bor i västra Skåne😀

         
  9. Fanny

    December 30, 2013 at 20:16

    Oj, det var många böcker!😀

     

Leave a Reply

 
