RSS

Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 1

30 Dec

Tadah! Första veckan i det nya året bjuder på många nya böcker! Det har varit väldigt lugnt på boksläppsfronten under hela december men nu blir det minsann lite krut igen!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Blodsväktaren (The Blood Journals #2) av Tessa GrattonBlodsväktaren av Tessa Gratton The Promise of Amazing av Robin ConstantineThe Promise of Amazing av Robin Constantine Afterparty av Ann Redisch StamplerAfterparty av Ann Redisch Stampler

Blodsväktaren (The Blood Journals #2) av Tessa Gratton
Gillade ju hur mörk första boken var så jag vill givetvis läsa fortsättningen också! Håller tummarna för att det är sammetsrygg på den här boken med🙂

The Promise of Amazing av Robin Constantine
Två ungdomar som försöker hittar sig själva och blir kära i varandra på vägen. När jag först såg omslaget så trodde jag nästan att det skulle handla om en förbjuden relation medan en ung tjej och en äldre man (typ lärare). Men förmodligen är det bara tjejen som är superkort eller killen som är väldigt lång.

Afterparty av Ann Redisch Stampler
Har tidigare läst Where it Began av författaren som jag tyckte var okej. Handlingen i den här påminner mig om Sanningen om Alice med en snäll tjej som blir kompis med en vild och halvgalen tjej. Den har fått rätt bra respons av förhandsläsarna så jag är nyfiken!

Witch Finder (Witch Finder #1) av Ruth WarburtonWitch Finder av Ruth Warburton The Lost Boys av Lilian CarmineThe Lost Boys av Lilian Carmine Timebound (The Chronos Files #1) av Rysa WalkerTimebound av Rysa Walker

Witch Finder (Witch Finder #1) av Ruth Warburton
En historisk roman om häxor och häxjägare. Den har dock inte fått så bra betyg av förhandsläsarna så läs på egen risk!

The Lost Boys av Lilian Carmine
En kärlekssaga mellan en flicka och en död pojke… fast givetvis så vet hon inte om att pojken är död från början. Jag gillar verkligen omslaget men efter att ha läst beskrivningen så är jag inte så sugen på att läsa den trots positiva recensioner från förhandsläsarna.

Timebound (The Chronos Files #1) av Rysa Walker
Är det bara jag eller släpps det fler och fler böcker om tidsresor? Känns som att det kommer ut 2-3 stycken i månaden minst. Den här handlar iaf om en tjej som ska resa tillbaka i tiden och ändra på en händelse, men då kommer pojken hon är kär i att glömma bort henne.

Fler boksläpp i veckan

The Offering (The Pledge #3) av Kimberly DertingThe Offering (The Pledge #3) av Kimberly Derting Warrior (The Dragon King Chronicles #2) av Ellen OhWarrior (The Dragon King Chronicles #2) av Ellen Oh Taste of Darkness (Healer #3) av Maria V. SnyderTaste of Darkness (Healer #3) av Maria V. Snyder
Shadow Kiss: The Graphic Novel (Vampire Academy- The Graphic Novel #3) av Richelle MeadShadow Kiss: The Graphic Novel (Vampire Academy: The Graphic Novel #3) av Richelle Mead The Book of Love (The Secret Sisterhood of Heartbreakers #2) av Lynn WeingartenThe Book of Love (The Secret Sisterhood of Heartbreakers #2) av Lynn Weingarten The Impossible Knife of Memory av Laurie Halse AndersonThe Impossible Knife of Memory av Laurie Halse Anderson
Moonkind (Winterling #3) av Sarah PrineasMoonkind (Winterling #3) av Sarah Prineas No Surrender Soldier av Christine KohlerNo Surrender Soldier av Christine Kohler

————————————————————————————————————————————–

Haha, har vant mig vid att det är under 10 böcker som släpps så den här veckan känns som ett megaboksläpp. Förutom Blodsväktaren så är det ingen annan bok som jag känner att jag verkligen vill läsa, men däremot är det flera stycken som fångade mitt intresse.

Någon bok som fångade ditt intresse den här gången?

 
3 Comments

Posted by on December 30, 2013 in Veckans YA-boksläpp

 

3 responses to “Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 1

  1. Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se

    December 30, 2013 at 18:18

    Jaa äntligen Shadow Kiss! Den har jag väntat på =)

     
  2. Carro

    December 30, 2013 at 20:36

    Jag kommer att läsa Blodsväktaren! Även om jag inte gillade den första, en serie som är påbörjad måste också avslutas😉

     
  3. Christine Kohler

    December 30, 2013 at 22:00

    Thank you for mentioning NO SURRENDER SOLDIER, a historical YA, to your list of releases. I’m impressed that you read and reviewed 200 books in 2013! Best wishes to you for the New Year!

     

Leave a Reply

 
