RSS

Månadsrapport December 2013

01 Jan

Årets tolfte och sista månadsrapport!

Månadsrapport December 2013

Antal lästa böcker: 9
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 0
Påbörjade serier: 1
Avslutade serier: 0

Bara 9 böcker lästa i december. Trodde faktiskt att jag skulle hinna med mer! Jag menar, jag hann med 14 böcker i november och då höll jag ändå på med NaNoWriMo. Och jag har ju till och med semester nu! Men ja, jag flyttade ju i mitten av december och att komma igång med den nya lägenheten tar sån tid. Och att jag knappt har varit hemma sedan semestern började ökar ju inte direkt lässtunderna. Nåja, jag får väl ta igen läsningen i januari🙂

Bästa bok: The Coldest Girl in Goldtown av Holly Black
Holly Black fortsätter att imponera på mig! Älskar karaktärerna och stämningen i boken.

Bästa överraskning: Fang Girl av Helen Keeble (recension kommer)
OMG, fick ont i magen av den här boken för den är så hysteriskt rolig! Trodde aldrig att den skulle vara så bra.

Största besvikelse: Opal av Jennifer L. Armentrout
Boken är på inget sätt dåligt men eftersom jag har hört så mycket bra om den så blev jag besviken när den inte levde upp till förväntningarna. Fortfarande en bra bok men enligt mig så ligger den inte på samma nivå som de tidigare böckerna i serien.

Skrattat mest åt: Fang Girl av Helen Keeble
Gråtit mest till: Var inte några direkta sorgliga böcker den här månaden men The Curious Incident of the Dog in the Night-time fick mig att fälla tårar ett par gånger.
Beundrat mest omslaget till: The Coldest Girl in Coldtown av Holly Black

Skrivandet:
Inte hunnit skriva något alls:/ Men jag tycker att jag förtjänar lite vila efter den intensiva skrivperioden i november.

Nästa månad:
Har inget speciellt planerat för nästa månad. Kommer att njuta av de resterande lediga dagarna så mycket det går, men det är fortfarande mycket som ska fixas med lägenheten. Kommer att försöka läsa så många hyllvärmare som möjligt samt skriva vidare på mitt manus.

Imorgon kommer årssammanfattningen🙂

 

 
4 Comments

Posted by on January 1, 2014 in Läsvanor, Månadsrapport

 

4 responses to “Månadsrapport December 2013

  1. Therése - Kattugglan

    January 1, 2014 at 13:25

    Tycker ändå 9 böcker är helt ok. Jag lyckades med näppe ta mig igenom 4, var evigheter sen jag läste så få! December verkar inte vara någon läsvänlig månad. Ser på många ställen att resultaten är låga…

     
  2. Fia Filur

    January 1, 2014 at 15:34

    Ser fram emot årssammanfattningen🙂

     
  3. Lena

    January 1, 2014 at 21:32

    Ett riktigt bra resultat!

     
  4. Zozzo

    January 2, 2014 at 01:56

    SV: Tack så jättemycket! Jag tror vi ska börja blanda in lite mer musik och tv-serier och sånt, så kommer vi förhoppningsvis orka blogga mer. Japp, vi ses då🙂

     

Leave a Reply

 
