RSS

2013 årssammanfattning

02 Jan

År 2013 har varit ett extremt bra läsår för mig. Har sammanlagt hunnit läsa 203 böcker (varav 32 är mellanböcker eller grafiska romaner) och jag är mer än nöjd. De flesta av dem tycker jag är bra och jag har upptäckt många nya författare. Det blir nog svårt att slå det här bokåret 🙂

Och dessa är böckerna som jag läste. Bilden är som vanligt väldigt stor så jag har skalat ner, klicka på den ifall ni vill ha en större version.

Årssammanfattning 2013 small

Mest lästa författaren:
I år är det Cassandra Clare om man räknar med alla mellanböcker om Magnus Bane hon har gett ut. Om man bara ser till “riktiga” böcker så är det Ally Carter och Heather Brewer som ligger högst upp med 5 böcker var.

Antal nya påbörjade serier:
71 stycken blev det i år. Av dem är det väl cirka 50 stycken som jag planerar att läsa fortsättningen på 🙂

Antal avslutade serier:
20 stycken! Alltså dubbelt så många som förra året. Känner mig duktig!

Antal recenserade böcker: 
203 stycken! Jajamän, jag recenserar alla böcker jag läser. De sista recensionerna för i år är dock ännu inte upplagda. Mellanböcker och grafiska romaner brukar jag skriva om i minirecensioner och “riktiga” böcker i min vanliga recensionsmall. Det finns ett par undantag men oftast så kör jag enligt den tumregeln.

Antal utlottningar/tävlingar:
3 st. Födelsedagstävlingen, Steampunk-utlottningen samt Enders Spel-utlottningen. Väldigt kul att så många deltog!

————————————————————————————————————————————–

Och hur gick det med boklöftena 2013?

Under 2013 satsade jag först på att läsa 150 böcker vilket jag klarade av med god marginal. Därför höjde jag gränsen till 200 böcker vilket jag också klarade av 🙂

utmaning 2013

Sen hade jag även dessa sidoutmaningar.

Klassiker 5 st
FAIL – Läste bara en klassiker men det var i och för sig tegelstenen Gone with the Wind som med sina 1488 sidor även är den tjockaste boken jag någonsin har läst. Näh, ett klassikerår blev det inte, och helt ärligt talat så vet jag inte om jag kommer att läsa så många fler klassiker under 2014. Det kommer ju ut så många nya och spännande böcker hela tiden så jag prioriterar dem istället :/

Episk fantasy 3 st
SUCCESS – Den här gick det riktigt bra med, tog inte ens ett halvår innan jag blev klar.

Komma ikapp i följande serier:
The Morganville Vampires (FAIL – är på bok 12 av 15)
Gallagher Girls  (SUCCESS – serien är klarläst!)
Delirium  (SUCCESS – serien är klarläst!)

Avsluta serier 20 st
SUCCESS – Klarade precis av den här. Att avsluta 20 serier är svårare än vad man tror. Det är såååå mycket lättare att börja på nya :p

Skicka 1 manus till förlag
MEGAFAIL – Blev inte klart men ett enda 😦 MÅSTE BLI SKÄRPNING PÅ DETTA NÄSTA ÅR!

Träffa Fia
SUCCESS – Från att ha varit cyberskrivkompisar i 2 år och aldrig träffats så slog vi på stort i år och träffades hela 4 gånger i år! (det kan till och med ha varit 5 gånger, kommer inte riktigt ihåg :p). Förutom Fia har jag även träffat flera bokbloggare och alla är verkligen lika (om inte mer) trevliga som de verkar vara.

På det hela taget är jag väldigt nöjd med läsåret 2013. Ser verkligen fram emot vad 2014 har att erbjuda. Har inte riktigt bestämt vad jag ska ha för utmaningar nästa år än men har en idé på en utmaning/tävling som varar hela året ut. Kommer att lägga upp mer information om den när jag har tänkt ut hur det ska fungera. Stay tuned!

 
7 Comments

Posted by on January 2, 2014 in Blandat

 

7 responses to “2013 årssammanfattning

  1. DinoSara

    January 2, 2014 at 21:33

    Wow! Fantastiskt många böcker, det var inte dåligt jobbat. ^^

     
  2. Anna - Boktycke

    January 2, 2014 at 21:43

    Tack! Jag är väldigt nöjd själv 🙂

     
  3. MsMemberger

    January 2, 2014 at 22:14

    Ett högst imponerande resultat må jag säga.
    Så många fantastiska böcker, jag är så grymt imponerad att du lyckats blogga om alla, ser alltid fram mot dina inlägg.
    Skall bli intressant och se vad vi hamnar under 2014 😀

     
  4. Fia Filur

    January 2, 2014 at 22:16

    Jättebra jobbat! Själv läste jag 161 böcker, vilket var över förväntan för min del. Och vi måste självklart ses i år också! Bokmässan är väl givet, eller hur? 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      January 4, 2014 at 14:59

      Jajamän! Bokmässan i år blir det också 🙂 Ska försöka komma ihåg att ta med kameralåset till stativen den här gången :p

       
  5. Petra

    January 3, 2014 at 11:48

    Superbra jobbat Anna! 🙂 Och den här utmaningen/tävlingen verkar väldigt spännande.. 🙂

     
  6. Elina

    January 4, 2014 at 19:08

    Hur hinner du läsa allt?! Riktigt imponerande!

     

Leave a Reply

 
