RSS

Topp 20 böcker år 2013

03 Jan

Efter att ha sammanställt alla betyg har jag delat ut under året så har jag fått ihop mina topp 20 böcker (ej omläsningar) för år 2013. Tycker att alla är suveräna och rekommenderar starkt att ni också läser dem! Hoppas att ni hittar ett par boktips! Vill ni läsa recensionen så är det bara att klicka på omslaget.

20 19 18 17 16
15 14 13 12 11
10 9 8 7 6
5 4 3 2 1

Woah, haha vad gör en vuxendeckare i min topplista egentligen? Näh, skämt åsido. Gone Girl är den bästa deckaren jag har läst på väldigt länge. Blir nästan sugen på att läsa fler vuxendeckare nästa år. Annars så är Unspoken den enda boken som har fått fullpott hos mig, och Gail Carriger är den enda författaren som placerar sig i listan med två böcker (detta kan iofs beror på att jag bara har läst en bok av de flesta författarna i år).

Vilka är de bästa böckerna du har läst i år?

Relaterade inlägg
Topp 20 böcker 2014
Topp 20 böcker 2013
Topp 20 böcker 2012

 
10 Comments

Posted by on January 3, 2014 in Listor och enkäter

 

10 responses to “Topp 20 böcker år 2013

  1. Fia Filur

    January 3, 2014 at 14:34

    De jag läst senast ligger ju färskast i minnet nu men Legend av Marie Lu och Sagoberättaren av Antonia Michaelis kvalar absolut in på listan. Berövad och Enders spel gillade jag mycket också.

     
    • Anna - Boktycke

      January 4, 2014 at 14:58

      Sagoberättaren är jag så sugen på nu efter dina lovord. Hoppas att biblioteket har den inne nästa gång jag är där.

       
      • Fia Filur

        January 4, 2014 at 22:30

        Hoppas det inte blir tvärtom nu bara, att jag triggar upp förväntningarna för mycket. Den risken finns ju alltid. Jag hade noll förväntningar och visste knappt vad den handlade om när jag läste, så effekten blev ännu större när jag tyckte den var bra. Jag tror jag gillar såna böcker bäst, de som överraskar🙂

         
      • Anna - Boktycke

        January 5, 2014 at 14:17

        Det hoppas jag också! Ska försöka dämpa mina förväntningar inför läsningen av den🙂

         
  2. Anna / Sagan om Sagorna

    January 3, 2014 at 15:48

    Jag har lånat Rubinröd av min lillasyster nu, och är jättepepp på att läsa. Hoppas jag gillar böckerna lika mycket som du gör🙂

     
  3. stina liffner

    January 3, 2014 at 16:15

    Nyckeln, safirblå, rädda mig inte, Divergent, nemesis, är nog mina favoriter.

    Största besvikelser: Änglarnas krig, och bitterblue.

     
    • Anna - Boktycke

      January 4, 2014 at 14:57

      Jag har inte vågat mig på Bitterblue, gillade ju inte ens Tankeläsaren…

       
  4. stina liffner

    January 3, 2014 at 23:04

    Föresten tänkte tipsa om att The fault in our stars kommer komma på bio i juni, vet att du gillade boken, så tänkte tipsa om det.

     
    • Anna - Boktycke

      January 4, 2014 at 14:57

      Den har jag redan planerat att se🙂 Tack för tipset ändå!

       

Leave a Reply

 
