RSS

Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 2

06 Jan

Nu blir det fullt ös med nya böcker. Efter att ha varit lugnt i flera månader är det dags att låta att-läsa-listan växa okontrollerat.

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Unhinged (Splintered #2) av A.G. HowardUnhinged av A.G. Howard Enders (Starters #2) av Lissa PriceEnders av Lissa Price A Breath of Frost (The Lovegrove Legacy #1) av Alyxandra HarveyA Breath of Frost av Alyxandra Harvey

Unhinged (Splintered #2) av A.G. Howard
Ahhhh, så fint!!! Gillade ju Splintered riktigt mycket så den här har jag redan bestämt att jag ska ha som inbunden. Åhh, den ligger i varukorgen och bara väntar. Har ju så himla många olästa böcker hemma redan och jag har ju sagt att jag inte ska köpa nya förrän jag bara har 20 kvar. Får väl hålla mig i ett par veckor till.

Enders (Starters #2) av Lissa Price
Inte världens mest lockande omslag direkt, men jag gillade första boken Starters och är väldigt nyfiken på hur berättelsen kommer att fortlöpa.

A Breath of Frost (The Lovegrove Legacy #1) av Alyxandra Harvey
Som vanligt så fastnade jag för omslaget. Har tidigare läst Haunting Violet av författaren tidigare men den var inte riktigt min typ av bok. Den här låter dock riktigt intressant med en historisk roman där tre kvinnliga kusiner upptäcker att de är häxor. Vill läsa!

Darkest Fear (Birthright #1) av Cate TiernanDarkest Fear av Cate Tiernan Defy (Defy #1) av Sara B. LarsonDefy av Sara B. Larson The Almost Girl av Amalie HowardThe Almost Girl av Amalie Howard

Darkest Fear (Birthright #1) av Cate Tiernan
En tjej som är skepnadsskiftare undersöker sina föräldrars död och upptäcker en massa hemligheter. Tycker att det låter rätt spännande men den har tyvärr inte fått så bra respons från förhandsläsarna.

Defy (Defy #1) av Sara B. Larson
En episk fantasy som jag var riktigt intresserad av tills jag läste att den skulle innehålla en kärlekstriangel. Den har fått ganska blandat betyg från förhandsläsarna så jag vet inte hur intresserad jag är av den här boken. Ska väl avvakta ett tag till och se vad majoriteten av läsarna tycker.

The Almost Girl av Amalie Howard
En sci-fi-bok om en kvinnlig soldat som kommer till jorden på ett uppdrag och får nya insikter som ändrar om hennes världsuppfattning. Efter att ha läst beskrivningen så känns det som att man redan har läst hela boken… men omslaget är snyggt iaf🙂

Being Sloane Jacobs av Lauren MorrillBeing Sloane Jacobs av Lauren Morrill No One Else Can Have You av Kathleen HaleNo One Else Can Have You av Kathleen Hale Game Slaves av Gard SkinnerGame Slaves av Gard Skinner

Being Sloane Jacobs av Lauren Morrill
Två flickor med samma namn som bestämmer sig för att byta liv med varandra. Det låter som en komedi men det verkar vara en allvarlig bok.

No One Else Can Have You av Kathleen Hale
En flicka i en liten idyllisk småstad blir mördad och hennes bästa kompis försöker hitta mördaren. Den här låter som en rolig och småspännande bok. Plus jag gillar den hängda älgen på framsidan!

Game Slaves av Gard Skinner
Ett fulare omslag blir nog svårt att hitta men den här handlar om tv – och datorspel och eftersom det är stor del av mitt intresse så är jag givetvis intresserad.

Fler boksläpp i veckan

Independent Study (The Testing #2) av Joelle CharbonneauIndependent Study (The Testing #2) av Joelle Charbonneau Flame (Sky Chasers #3) av Amy Kathleen RyanFlame (Sky Chasers #3) av Amy Kathleen Ryan Fugitive X (Revolution 19 #2) av Gregg RosenblumFugitive X (Revolution 19 #2) av Gregg Rosenblum
Neverwas (The Amber House Trilogy #2) av Kelly Moore, Tucker Reed & Larkin ReedNeverwas (The Amber House Trilogy #2) av Kelly Moore, Tucker Reed & Larkin Reed Love Reborn (Dead Beautiful #3) av Yvonne WoonLove Reborn (Dead Beautiful #3) av Yvonne Woon Promise Bound (Lies Beneath #3) av Anne Greenwood BrownPromise Bound (Lies Beneath #3) av Anne Greenwood Brown
A Stranger in the Garden (The Unnaturalists #1.5) av Tiffany TrentA Stranger in the Garden (The Unnaturalists #1.5) av Tiffany Trent Diamonds and Deceit (At Somerton #2) av Leila RasheedDiamonds and Deceit (At Somerton #2) av Leila Rasheed Passionaries (The Blessed #2) av Tonya HurleyPassionaries (The Blessed #2) av Tonya Hurley
The True Adventures of Nicolo Zen av Nicholas ChristopherThe True Adventures of Nicolo Zen av Nicholas Christopher The Line (Witching Savannah #1) av J.D. HornThe Line (Witching Savannah #1) av J.D. Horn Shadowplay (Pantomime #2) av Laura LamShadowplay (Pantomime #2) av Laura Lam
Alliance (The Paladin Prophecy #2) av Mark FrostAlliance (The Paladin Prophecy #2) av Mark Frost Double Digit (Digit #2) av Annabel MonaghanDouble Digit (Digit #2) av Annabel Monaghan Erased (Altered #2) av Jennifer RushErased (Altered #2) av Jennifer Rush
Luminary (Anomaly #2) av Krista McGeeLuminary (Anomaly #2) av Krista McGee See Jane Run av Hannah JayneSee Jane Run av Hannah Jayne Zom-B Gladiator (Zom-B #6) av Darren ShanZom-B Gladiator (Zom-B #6) av Darren Shan
When I Was the Greatest av Jason ReynoldsWhen I Was the Greatest av Jason Reynolds In Dreams av Erica OrloffIn Dreams av Erica Orloff Little Blue Lies av Chris LynchLittle Blue Lies av Chris Lynch
Wide Open (Wide Awake 2) av Shelly CraneWide Open (Wide Awake 2) av Shelly Crane Phoenix Island av John DixonPhoenix Island av John Dixon

————————————————————————————————————————————–

Åhhh så många härliga böcker!!! Som tur är de flesta av dem uppföljare till serier som jag inte ens har läst så jag känner inte att jag behöver läsa dem. Men Unhinged och Enders måste jag läsa!

Fastnade du för någon bok den här veckan?

 
6 Comments

Posted by on January 6, 2014 in Veckans YA-boksläpp

 

6 responses to “Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 2

  1. Mari Gadell

    January 6, 2014 at 17:21

    Åh, Unhinged är ju hur vacker som helst. Börjar känna ett kommande ha-begär, jag som tänkte vara lite restriktiv i mina inköp, i alla fall i början av året. Jag vågar inte ens skriva hur många olästa böcker jag har hemma🙂
    /Mari

     
  2. Lena

    January 6, 2014 at 17:40

    Som tur var en stor del fortsättningar så känner heller inte att jag behöver läsa dem. Jag fastnade för A breath of frost och No one else can have you. Lite nyfiken på Enders och Unhinged blev jag, men då måste jag ta och läsa första boken..

     
  3. Frida

    January 6, 2014 at 17:41

    Var också väldigt intresserad av Defy tills jag upptäckte att den skulle innehålla en kärlekstriangel. Så trist att förstöra en annars så lovande handling med en kärlekstriangel. -.-

     
    • Anna - Boktycke

      January 6, 2014 at 17:51

      Haha, man kan ju undra varför förlagen väljer att marknadsföra boken genom att säga att den ska innehålla en kärlekstriangel. Det har ju snarare motsatt effekt :p

       
  4. Rymdpotatis

    January 7, 2014 at 14:30

    Vet du om Unhinged är sista delen eller kommer det fler?🙂

     
    • Anna - Boktycke

      January 7, 2014 at 14:39

      Unhinged kommer inte att vara den sista boken. Det kommer att komma en tredje bok “Ensnared” under år 2015.

       

Leave a Reply

 
