RSS

Efterlängtat boksläpp – Dorothy måste dö!!!

15 Jan

Kanske en av de skummaste böckerna i år?

Dorothy Must Die (Dorothy Must Die #1) av Danielle Paige

Dorothy Must Die (Dorothy Must Die #1) av Danielle Paige

Från Goodreads:

I didn’t ask for any of this. I didn’t ask to be some kind of hero.
But when your whole life gets swept up by a tornado—taking you with it—you have no choice but to go along, you know?

Sure, I’ve read the books. I’ve seen the movies. I know the song about the rainbow and the happy little blue birds. But I never expected Oz to look like this. To be a place where Good Witches can’t be trusted, Wicked Witches may just be the good guys, and winged monkeys can be executed for acts of rebellion. There’s still the yellow brick road, though—but even that’s crumbling.

What happened?
Dorothy. They say she found a way to come back to Oz. They say she seized power and the power went to her head. And now no one is safe.

My name is Amy Gumm—and I’m the other girl from Kansas.
I’ve been recruited by the Revolutionary Order of the Wicked.
I’ve been trained to fight.
And I have a mission:
Remove the Tin Woodman’s heart.
Steal the Scarecrow’s brain.
Take the Lion’s courage.
Then and only then—Dorothy must die!

Utgivningsdatum: 1:a april 2014

Varför jag vill läsa boken
Åh gud… jag vet inte ens var jag ska börja. Den här boken verkar HUR GRYM SOM HELST! Jag älskade Oz-böckerna när jag var liten. Har läst alla av de 14 originalböckerna och har för mig att jag även läste ett par av de “nya”. Att få återkomma till Oz med en ny tvist på berättelsen är verkligen något jag ser fram emot. Hoppas att den här boken är lika fantastisk som den verkar vara!

 
 

8 responses to “Efterlängtat boksläpp – Dorothy måste dö!!!

  1. Fanny Darling

    January 15, 2014 at 21:33

    OJ vad märklig. Intressant. Men jag vet inte riktigt vad jag tycker om idén, den kan floppa riktigt mycket. Älskar dessutom originalböckerna så, ja, jag är partisk haha. Kul att huvudpersonen heter Gumm i efternamn, Judy Garland hette ju nämligen “Frances Ethel Gumm” på riktigt❤

     
    • Anna - Boktycke

      January 16, 2014 at 08:52

      Ja, den här boken kan antingen bli jättebra eller jättedålig. Men det är ju så kul att träffa alla de gamla karaktärerna igen fast från en ny synvinkel! Håller verkligen tummarna för att den är bra!

       
  2. Frida

    January 16, 2014 at 11:40

    Har aldrig läst någon Oz-bok, men har sett några filmatiseringar. Är i vilket fall väldigt nyfiken på den här boken och hoppas att den kan leva upp till de höga förväntningarna.😀

     
  3. Rymdpotatis

    January 16, 2014 at 21:20

    Nu låter jag säkert lite borta här, men finns det mer än en bok om Oz? Vad heter de, och vad handlar de om?

     
  4. Naba

    January 16, 2014 at 21:44

    hehe är inte titel för lik “hello kitty måste dö” , Trodde först att det var samma författare men tydligen inte.

     
  5. Jonas

    January 18, 2014 at 11:11

    Låter ju hur grym som helst, en fortsättning på det klassiska. Måste jag hinna läsa denna också ju!🙂

     

Leave a Reply

 
