RSS

Omslagsnytt – City of Heavenly Fire av Cassandra Clare

15 Jan

Nu har sista boken för den populära serien The Mortal Instruments blivit släppt!

City of Heavenly Fire

City of Heavenly Fire av Cassandra Clare

Obs! Läs inte om du ej har läst bok 1-5, texten innehåller lite spoilers.

Darkness returns to the Shadowhunter world. As their society falls apart around them, Clary, Jace, Simon and their friends must band together to fight the greatest evil the Nephilim have ever faced: Clary’s own brother. Nothing in the world can defeat him — must they journey to another world to find the chance? Lives will be lost, love sacrificed, and the whole world changed in the sixth and last installment of the Mortal Instruments series!

Utgivningsdatum: 27:e maj 2014

Eekk!
Det var min första reaktion. Okej… jag gillar att alla böcker i serien följer samma omslagsdesign men den här är nog den jag gillar minst. Varken motivet eller färgerna går hem hos mig, ängeln ser ju ut att ha drabbats av samma hudsjukdom som tjejen i Glows omslag. Och det ser ut som att Clarys rygg håller på att spricka upp…

Nåja, kommer att skaffa hem den här boken i vilket fall för att ha en komplett samling.

Vad tycker ni om omslaget? 

 
10 Comments

Posted by on January 15, 2014 in Blandat

 

10 responses to “Omslagsnytt – City of Heavenly Fire av Cassandra Clare

  1. Lovisa K.

    January 15, 2014 at 11:30

    Jag håller med – inte det snyggast omslaget. Just nu känner jag dock bara att jag vill få hem boken och läsa den så att det kan vara över sedan. Jag vet inte hur många år som vi har läst den här böckerna egentligen? Förhoppningsvis är det väl dock en bra bok, det brukar det ju bli, och det är väl det viktigaste?!

     
    • Anna - Boktycke

      January 16, 2014 at 08:51

      Tja… det planeras ju redan en uppföljare/spin-off till TMI så jag vet inte om det någonsin kommer att att bli över :p

       
      • Lovisa K.

        January 16, 2014 at 15:42

        Det kommer nog faktiskt aldrig att vara över, men den här delen i alla fall – speciellt eftersom jag har väntat på den här i två år nu! Jag har läst att det ska komma fem serier i den här världen. Så utöver TMI, TID och den näst kommande, TDA, så ska det komma två serier till! Det är en himla massa böcker!

         
      • Anna - Boktycke

        January 16, 2014 at 18:14

        Även om jag älskar Shadow Hunters-världen så tycker jag att Cassandra Clare borde skriva på något nytt. Börjar bli liiiiiite tjatigt med alla extraböcker och spin-offs nu. Men ja, så länge hon säljer lär väl förlaget låta henne pumpa ut böcker.

         
  2. Rymdpotatis

    January 15, 2014 at 14:50

    Jag tycker den var ganska snygg faktiskt🙂 Fast jag vet inte om jag kommer läsa den, tror jag slutar vid bok tre.

     
    • Anna - Boktycke

      January 16, 2014 at 08:51

      Ahh, det kan man göra. Tycker ju hittills att bok tre är den bästa boken och är en bra avslutning.

       
      • Rymdpotatis

        January 16, 2014 at 21:24

        Och jag tyckte inte så bra om trean så du förstår nog varför jag slutar.😉 Om den är bäst, hur är då de andra? Fast om jag känner mig själv så kommer jag antagligen ge serien en “tredje chans” för jag gillar inte att ge upp serier. House of Night är nog på sin femte eller sjätte chans nu tror jag.

         
      • Anna - Boktycke

        January 17, 2014 at 08:56

        Haha, om du inte gillar trean så lär du nog tycka mindre om uppföljarna, iaf bok 4 & 5. Har fortfarande förhoppningar om att sista boken ska bli bra!

        HoN har jag gett upp på riktigt nu:/ Har läst lite recensioner på de nyaste böckerna och det verkar som att inte händer så mycket samt att Zoey är fortfarande lika gnällig.

         
  3. Naba

    January 16, 2014 at 21:40

    Tänkte bara på en sak… Bär inte man vitt på begravningar i serien??

     

Leave a Reply

 
