RSS

Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 4

20 Jan

En betydligt lugnare vecka med intressanta uppföljare!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Avalon (Avalon #1) av Mindee ArnettAvalon av Mindee Arnett Fragile Spirits (Souls #2) av Mary LindseyFragile Spirits av Mary Lindsey Evertrue (Everneath #3) av Brodi AshtonEvertrue av Brodi Ashton

Avalon (Avalon #1) av Mindee Arnett
En sci-fiboken om unga rymdpirater? Tycker att idén verkar lockande och den har fått hyfsat betyg av förhandsläsarna. Gillar dessutom omslaget så den här boken ska jag definitivt hålla utkik efter.

Fragile Spirits (Souls #2) av Mary Lindsey
Shattered Souls är en bok som överraskade mig och jag vill absolut läsa fortsättningen. Den här verkar dock mer vara en kampanjonsbok än en direkt fortsättning eftersom den handlar om andra karaktärer. Är hur som helst väldigt nyfiken på den och hoppas på att biblioteket kommer att köpa in den snart!

Evertrue (Everneath #3) av Brodi Ashton
Har inte läst andra boken än men jag gillade första boken Everneath. Har inte vågat läsa beskrivningen för den här boken eftersom jag inte vill spoila för mig själv 🙂

Fler boksläpp i veckan

The Course of True Love [and First Dates] (The Bane Chronicles #10) av Cassandra ClareThe Course of True Love [and First Dates] (The Bane Chronicles #10) av Cassandra Clare A Mad, Wicked Folly av Sharon Biggs WallerA Mad, Wicked Folly av Sharon Biggs Waller The Witch is Back (Life's a Witch #3) av Brittany GeragotelisThe Witch is Back (Life’s a Witch #3) av Brittany Geragotelis
The Gospel of Winter av Brendan KielyThe Gospel of Winter av Brendan Kiely The Rule of Three av Eric WaltersThe Rule of Three av Eric Walters Fake ID av Lamar GilesFake ID av Lamar Giles
The Scar Boys av Len VlahosThe Scar Boys av Len Vlahos

————————————————————————————————————————————–

Ingen bok som jag känner mig supersugen på den här veckan vilket är superskönt. Den sista delen i Magnus Bane-krönikorna har inte fått något omslag än vilket är väldigt konstigt eftersom det sägs att den ska släppas den här veckan. Nåja, vi får väl se.

Hittade du någon bok du blev intresserad av den här veckan?

 
4 Comments

Posted by on January 20, 2014 in Veckans YA-boksläpp

 

4 responses to “Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 4

  1. stina liffner

    January 20, 2014 at 21:55

    Hej har en fråga, boken Skuggvarelser? kan man säga att varulvarna där i är skepnatsbytare? Är lite osäker…

     
    • Anna - Boktycke

      January 20, 2014 at 22:52

      Har inte läst Skuggvarelser men jag tycker helt klart att varulvar räknas till skepnadsskiftare 🙂

       
  2. Petra

    January 21, 2014 at 12:18

    Jag är väldigt nyfiken på Avalon, har faktiskt redan beställt den. Även Evertrue planerar jag att läsa någon gång i framtiden, har dock inte heller läst andra boken än. 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      January 21, 2014 at 19:00

      Du skaffar alltid hem nya böcker så snabbt!!! Inte alls avundsjuk 😀

       

Leave a Reply

 
