RSS

En halvängel som gillar droger

25 Jan

Eller en halvdemon som är godhjärtad

Sweet EvilTitel: Sweet Evil
Författare: Wendy Higgins
Serie: The Sweet Trilogy #1
Sidantal: 453
Utgivningsår: 2012

Handling:
Anna har alltid vetat att hon är annorlunda. För det första så minns hon sin födsel, sin mammas död i barnsängen samt hur hennes pappa blev arresterad av polisen. Nu, sexton år gammal, har hon utvecklat övermänskliga förmågor såsom superhörsel, supersyn samt att hon kan känna andras känslor. Hon försöker smälta in i skolan så gott det går och tror att hon är ensam om sin onaturlighet tills hon möter mystiska och sexiga Kaidan. Till hennes stora förvåning får hon veta att hon är en halvdemon, och hon har ett jobb att sköta – att leda människorna mot synderna.

 

Tycke:
Buuuhhhh, jag hade skrivit klart en recension på den här boken men så råkade jag spara över den med en annan recension. Gahhhh, blir så ledsen. Orkar inte skriva om den så ni får en kort version istället.

Jag gillar den här boken. Slut!

Haha, näh, lite längre recension kan jag nog skriva. Sweet Evil överraskade mig med sina karaktärer och demonvärld. Jag gillar verkligen Anna och hur ärlig hon är mot både sig själv och sin omgivning. Halleluja! Här är det nästan inga relationsproblem som bygger på dåligt kommunikation och missförstånd. Anna är den snälla flickan som är tydlig med vad hon vill och är inte rädd för att uttrycka det. Bra där Anna!

Jag älskar också konceptet med att demonbarnen måste jobba och leda människor in i fördärvet efter den synd som deras förälder representerar. Trodde först inte att jag skulle gilla Kaidans ”kompisar” men de är ju faktiskt väldigt sköna när man väl ha lärt känna dem. Gillar också attraktionen mellan Anna och Kaidan, där kan vi verkligen prata om kemi!

Som sagt, jag tycker om den här boken betydligt mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Det är sådana böcker som får mig att vilja läsa paranormal romance igen. Ska absolut skaffa hem fortsättningen så fort jag får tillfälle!

Funderingar som innehåller spoilers (markera för att läsa)

  • Hoppas inte på att det blir en kärlekstriangel mellan Kaidan och Kopano. Men ifall det blir så hejar jag såklart på Kaidan.

Berättarröst: +1
Karaktärer: +1
Handling: +0,5

Mest intressanta karaktär:
Anna
Bästa scen eller del: Nyårsfesten

Rekommenderar för:
Vill du ha en övernaturlig kärleksroman med änglar/demoner samt sympatiska huvudroller så plocka gärna upp den här.

Rekommenderar inte för:
Är du supertrött på paranormal romance så kan du skippa den här.

B7.5Betyg: 7,5/10

Andra böcker i serien:
1. Sweet Evil
2. Sweet Peril
3. Sweet Reckoning

Läsutmaning #43 – Läs en bok där det förekommer en karaktär som har antingen samma förnamn, efternamn eller smeknamn som dig 

 

Tags: , ,

One response to “En halvängel som gillar droger

  1. Malin

    January 25, 2014 at 18:30

    Ska nog skriva upp den här på min tbr-lista 🙂

     

Leave a Reply

 
