RSS

Månadsrapport Januari 2014

01 Feb

Redan dags för årets första månadsrapport!

Månadsrapport januari 2013

Antal lästa böcker: 17
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 6
Påbörjade serier: 4
Avslutade serier: 0

Blev fullt ös med läsningen i början av januari då jag fortfarande var ledig från jobb. I slutet av månaden blev det istället en del mellanböcker/noveller. Kvalitén har varierat ganska mycket så en superbra läsmånad har det inte varit, men som helhet är jag ändå väldigt nöjd. Himla skönt att jag har kommit ikapp med recensionerna också. För den första gången någonsin så har jag kunnat länka till recensionerna i månadsrapporten. Annars så brukar det ju alltid stå “Recension kommer”. Och just ja, jag drog ju även igång läsutmaningen och det är jättekul att cirka 50 pers har anmält sig 🙂

Bästa bok: The Enchantress Returns av Chris Colfer 
Holy bananas! Den här boken slog mig med häpnad! Jag både skrattade och grät så jag är grymt imponerad av Colfer talang.

Bästa överraskning: Sweet Evil av Wendy Higgins
En paranormal romance som vann mitt hjärta med dess härliga karaktärer! Trodde aldrig någonsin att jag skulle gilla den så mycket som jag gör. Detta är beviset att man kan skriva en kärleksbok utan att ha med en massa onödiga kommunikationsproblem och missförstånd.

Största besvikelse: Untold av Sarah Rees Brennan
Det smärtar mitt hjärta att sätta den här boken här när Unspoken är den bästa boken jag läste förra året. Hade så höga förväntningar men tyvärr så sjönk karaktärerna i mina ögon på grund av alla missförstånd. Den är absolut inte dålig men jag hade väntat mig en 10:a och fick bara en 8:a.

Skrattat mest åt: Untold av Sarah Rees Brennan
Gråtit mest till: The Enchantress Returns av Chris Colfer
Beundrat mest omslaget till: Stjärnmärkt av Jessica Spotswood

Skrivandet:
Hade ju tänkt skriva mycket under ledigheten men den mesta av tiden gick åt till att få i ordning den nya lägenheten. Totalt blev det cirka 7k ord skrivna den här månaden vilket är jag inte är så nöjd med. Måste bättre mig till nästa månad.

Nästa månad:
Nästa månad fyller Boktycke 3 år! Wohooo! I samband med det så kommer jag att införa lite ändringar på bloggen. Mer info om det kommer när det är dags 🙂

 

 
7 Comments

Posted by on February 1, 2014 in Läsvanor, Månadsrapport

 

7 responses to “Månadsrapport Januari 2014

  1. Melanie

    February 1, 2014 at 15:14

    Jag gillade STJÄRNMÄRKT 🙂

     
  2. Carro

    February 1, 2014 at 18:19

    Skönt med lite extra ledighet och lästid 🙂

     
  3. stina liffner

    February 1, 2014 at 23:01

    Kommer det komma rescentioner på alla böcker?

     
    • Anna - Boktycke

      February 2, 2014 at 11:40

      Jajamän, jag skriver recensioner på alla böcker jag läser.

       
  4. jana

    February 2, 2014 at 12:51

    Godkänner du ljudböcker i utmaningen?

     
    • Anna - Boktycke

      February 2, 2014 at 17:54

      Eftersom det är en läsutmaning så gäller tyvärr inte ljudböcker.

       
  5. Lena

    February 3, 2014 at 10:14

    Oj det var många böcker du hunnit med i januari!

     

Leave a Reply

 
