RSS

Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 6

03 Feb

Tadah! En fantastisk vecka när det kommer till nya boksläpp!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Cress (Lunar Chronicles #3) av Marissa MeyerCress av Marissa Meyer Ignite Me av Tahereh Mafi Alienated av Melissa Landers

Cress (Lunar Chronicles #3) av Marissa Meyer
ÄNTLIGEN!!! Håller på att dö av lycka… och så kommer jag att dö av lycka igen när jag skaffat hem boken. Gillar den här serien så himla mycket. Himla fantastisk kombination mellan sagor, steampunk och dystopi. Ska bli superkul att se vad författaren har hittat på med Rapunsel-sagan i den här boken 😀 Här har ni min recension av första boken Cinder.

Ignite Me (Shatter Me #3) av Tahereh Mafi
Gahhh, bokförlagen vill verkligen ta kål på mig. Hur kan de släppa två superefterlängtade böcker under samma vecka?!! Speciellt när jag själv har lovat mig själv att inte köpa några böcker tills jag bara har 20 olästa böcker kvar (ehem, har 35 för tillfället). Kommer nog att vänta på den svenska översättningen eftersom jag har läst de tidigare böckerna på svenska. Och jag håller tummarna hårt för att Juliette ska sluta med Warner! Här har ni min recension av första boken Rör mig inte!

Alienated (Alienated #1) av Melissa Landers
Så fint omslag och så udda handling. Den här boken utspelar sig i en värld där aliens har tagit kontakt med jorden och tjejhuvudrollen är värd för en utomjordisk och supersnygg utbytesstudent. Låter lagom sött och lockande!

Den skrikande trappan Jonathan Stroud I huvudet på Colin Fischer av Ashley Edward Miller & Zack Stentz Landry Park av Bethany Hagen

Den skrikande trappan (Lockwood & Co #1) av Jonathan Stroud
Är lite förälskad i det här omslaget. En ny serie om spökjägare i London. Det är en middle grade bok och den har fått väldigt bra betyg. MÅSTE LÄSA DEN HÄR!

I huvudet på Colin Fischer av Ashley Edward Miller & Zack Stentz
Antar att den här är någon typ av humoristisk deckare. Tror också att huvudrollen har en störning som gör att han inte kan läsa av andra människors ansiktsuttryck (därav motivet på omslaget?). Den verkar hur som helst bra så jag är nyfiken!

Landry Park (Landry Park #1) av Bethany Hagen
Den här boken beskrivs som “Downton Abbey möter The Selection“. Downton Abbey har jag visserligen inte sett men The Selection gillar jag (trots de logiska luckorna). Handlar hur som helst om en tjej som måste gifta sig och ta hand om hemmet.

The Selection Stories: The Prince & The Guard av Kiera Cass Unite Me: The Shatter Me Stories av Tahereh Mafi Prince of Shadows av Rachel Caine

The Selection Stories: The Prince &The Guard (The Selection #0.5, 2.5) av Kiera Cass
På tal om The Selection så släpps det nu en samlingsvolym med de två mellanböckerna från Maxons och Aspens synvinkel. Jag har läst den förstnämnda och den gav ärligt talat inte så mycket. Men ja, är du ett stort fan av serien och inte har någon e-bokläsare så kan du köpa den här pappersboken istället.

Unite Me: The Shatter Me Stories (Shatter Me #1.5, 2.5) av Tahereh Mafi
En annan samlingsvolym som kommer ut den här veckan är Unite me som består av mellanböckerna från Warners samt Adams synvinkel. Warners är väldigt bra och Adams är ganska tråkigt, men jag är ganska partisk när det kommer till Warner 🙂 Min recension av Warners bok här ni här.

Prince of Shadows av Rachel Caine
Kan inte låta bli att skratta varje gång jag ser det här omslaget. Jag menar, läs titeln och kolla på motivet. Det enda jag tänker på är att prinsen är en hemlig transvestit eller drag queen.
Okej, efter att ha läst beskrivningen så fattar jag nu att det är en retelling av Romeo och Julia, men om Romeo är en transvestit eller inte står det inget om :p

Fler boksläpp i veckan

Rise of the Arcane Fire (The Secret Order #2) av Kristin Bailey The Collection (The Registry #2) av Shannon Stoker The Real Prom Queens of Westfield High av Laurie Boyle Crompton
Such Sweet Sorrow av Jenny Trout Mistwalker av Saundra Mitchell The Sound of Letting Go av Stasia Ward Kehoe
Stolen (Taken 0.5) av Erin Bowman Burn (Pure #3) av Julianna Baggott The Seers (Holders #2) av Julianna Scott
Black Dog av Rachel Neumeier Something Real av Heather Demetrios Teen Spirit av Francesca Lia Block
Fearless 3: Rebel, Heat, Blood av Francine Pascal The Ghosts of Tupelo Landing av Sheila Turnage Wildwood Imperium (Wildwood Chronicles #3) av Colin Meloy & Carson Ellis
Dreamwalker (Dreamwalker #1) av C.S. FriedmanDreamwalker (Dreamwalker #1) av C.S. Friedman Tone Deaf av Olivia RiversTone Deaf av Olivia Rivers Vengeance (Fracture #2) av Megan MirandaVengeance (Fracture #2) av Megan Miranda

————————————————————————————————————————————–

Bästa veckan på året hittills för min del. Så många spännande uppföljare och nya serier! Ahh, måste börja jobba på att minska antalet olästa böcker i bokhyllan så att jag kan göra en bokbeställning!

Vilka böcker vill du läsa den här veckan?

 
12 Comments

Posted by on February 3, 2014 in Veckans YA-boksläpp

 

12 responses to “Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 6

  1. Lena

    February 3, 2014 at 17:25

    The Selection stories och Cress (fastän jag inte läst de två första än hehe) kommer jag att beställa i min nästa bokbeställning. Jag kommer antagligen att vänta tills Ignite Me släpps på svenska. Jag måste börja läsa några serier snart så att jag hinner ikapp dem x)

     
  2. Melanie

    February 3, 2014 at 17:53

    Du menar väl “första boken, CINDER”? 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      February 3, 2014 at 18:10

      Ja, givetvis så menar jag Cinder 🙂 Tack för rättelsen!

       
  3. stina liffner

    February 3, 2014 at 18:29

    Man kan läsa dom tolv första kapitlen från ignite me: http://ignitemeunlock.com/

     
    • Anna - Boktycke

      February 3, 2014 at 22:18

      Ahhh, så sugen på att läsa men jag vet att suget att bryta mot köpstoppet kommer bara att bli större om jag gör det :/

       
  4. frida

    February 3, 2014 at 18:33

    Måste få tag på Cress & Ignite Me snarast! I alla fall Ingite me.. Måste få reda på hur allt ska sluta..

     
  5. Therése

    February 3, 2014 at 20:52

    Mycket härligt! Alienated är på väg hem till mig, yay:) cress och ignite me väntar jag nog på svenska versionen, läst de andra på svenska…

     
  6. Rymdpotatis

    February 3, 2014 at 21:14

    Åh, nu kliar mina fingrar för att de vill beställa hem både Cress och Ignite me. Men precis som du har jag över 30 olästa böcker, och jag har lovat mig själv att inte köpa några böcker på minst två månader. Jag ska försöka hålla mig tills allt är utläst, men jag tror inte det går 😉

     
  7. Petra

    February 4, 2014 at 13:16

    Jag väntar på att få hem Alienated och Ignite Me, och jag är väldigt sugen på Cress..trots att jag fortfarande inte läst Scarlet än. :/

     
    • Anna - Boktycke

      February 4, 2014 at 19:50

      Du måste läsa Scarlet! Den är minst lika bra som Cinder 😀

       
  8. Rebecca

    June 6, 2014 at 18:22

    Vet du när mellanböckerna i unite me kommer på svenska? Har nämligen de andra på svenska så skulle helst vela ha dem på svenska också. 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      June 7, 2014 at 11:59

      De finns redan ute på svenska. “Unite me” innehåller novellerna “Destroy Me” och “Fracture Me” som har kommit ut på svenska med namnen “Falla sönder” och “Bryta sönder”

       

Leave a Reply

 
