RSS

Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 7

10 Feb

Så var det dags för en till fullspäckad vecka!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Split Second (Pivot Point #2) av Kasie WestSplit Second av Kasie West White Space (Dark Passages #1) av Ilsa J. BickWhite Space av Ilsa J. Bick The Worlds We Make (Fallen World #3) av Megan CreweThe Worlds We Make av Megan Crewe

Split Second (Pivot Point #2) av Kasie West
Första boken Pivot Point var en av de största överraskningarna för mig förra året så jag är supertaggad inför fortsättningen. Älskade mixen av övernaturligt och vardagligt och jag hoppas att den här är minst lika bra som sin föregångare.

White Space (Dark Passages #1) av Ilsa J. Bick
Den här boken verkar så intressant med en tjej som börjar få syner om andra människors liv och hon skriver ner dem. Sen på något sätt så hamnar hon i en av berättelserna hon själv har skrivit och i boken andra människor med ovanliga förmågor. Var så supernyfiken på den här boken då jag först läste om den, men den har fått väldigt dåligt betyg av förhandsläsarna så nu är jag inte alls lika sugen.

The Worlds We Make (Fallen World #3) av Megan Crewe
Gillade The Way We Fall då jag jag läste den för 1 år sedan. Tycker att det är rätt intressant med post-apokalyptisk böcker som inte är zombier eller övernaturliga. Har dock inte läst andra boken än så det blir väl den först.

The Glass Casket av McCormick TemplemanThe Glass Casket av McCormick Templeman Lady Thief (Scarlet #2) av A.C. GaughenLady Thief av A.C. Gaughen Utvald av (Matched #3) av Ally CondieUtvald av av Ally Condie

The Glass Casket av McCormick Templeman
Den här boken har fått väldigt bra betyg av förhandsläsarna och sägs vara en retelling men jag har inte fattat vilken saga det är som återberättas. Känner ni till någon saga som handlar om en by som “hemsöks” av monster eller onda varelser?

Lady Thief (Scarlet #2) av A.C. Gaughen
I stort sett alla recensioner på Scarlet har hyllat boken och jag är en av de ytterst få som inte gillade boken. Klarar verkligen inte av huvudrollen! Trodde också att det var en ensamstående bok så jag blev förvånad när jag fick veta att det skulle komma en fortsättning. Nåja, jag kommer inte att läsa den här men den är säkert intressant för många andra.

Utvald (Matched #3) av Ally Condie
Sista delen i Matchad-serien som jag redan har läst och recenserat. I mitt tycke är det den sämsta boken i serien men har man läst de tidigare böckerna så tycker jag att man ska läsa den här också.

Fler boksläpp i veckan

Fates (Fates #1) av Lanie BrossFates (Fates #1) av Lanie Bross All That Glows av Ryan GraudinAll That Glows av Ryan Graudin Three (Article 5 #3) av Kristen SimmonsThree (Article 5 #3) av Kristen Simmons
Arcadia Falls (Arkadien #3) av Kai MeyerArcadia Falls (Arkadien #3) av Kai Meyer Vengeance (Fracture #2) av Megan MirandaVengeance (Fracture #2) av Megan Mirandal The Tyrant's Daughter av J.C. CarlesonThe Tyrant’s Daughter av J.C. Carleson
Before My Eyes av Caroline BockBefore My Eyes av Caroline Bock Counting to D av Kate ScottCounting to D av Kate Scott Grasshopper Jungle av Andrew SmithGrasshopper Jungle av Andrew Smith
Pieces of Me av Amber KizerPieces of Me av Amber Kizer Road Rash av Mark ParsonsRoad Rash av Mark Parsons Storm av Donna Jo NapoliStorm av Donna Jo Napoli
The Lure av Lynne EwingThe Lure av Lynne Ewing Willow av Tonya Cherie HegaminWillow av Tonya Cherie Hegamin Love Me (Starstruck #2) av Rachel ShukertLove Me (Starstruck #2) av Rachel Shukert
Five's Legacy (Lorien Legacies- The Lost Files #7) av Pittacus LoreFive’s Legacy (Lorien Legacies- The Lost Files #7) av Pittacus Lore Fool's Gold (Order of Darkness #3) av Philippa GregoryFool’s Gold (Order of Darkness #3) av Philippa Gregory The Tinker King (The Unnaturalists #2) av Tiffany TrentThe Tinker King (The Unnaturalists #2) av Tiffany Trent
Feral Curse (Feral #2) av Cynthia Leitich SmithFeral Curse (Feral #2) av Cynthia Leitich Smith The Deep End of the Sea av Heather LyonsThe Deep End of the Sea av Heather Lyons

————————————————————————————————————————————–

Ojoj, ännu en maffig vecka när det kommer till boksläpp alltså. Är intresserad av väldigt många men det är bara Split Second jag vet med 100% säkerhet att jag kommer att läsa inom kort (det vill säga inom ett halvår). The Glass Casket  har fått så fina recensioner så jag är väldigt nyfiken på den. Ihhh, det är svårt att fokusera på skrivandet när det hela tiden kommer ut så många spännande böcker!

Vilka böcker vill du läsa den här veckan?

 
8 Comments

Posted by on February 10, 2014 in Veckans YA-boksläpp

 

8 responses to “Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 7

  1. Sara

    February 10, 2014 at 17:16

    Jag är riktigt taggad för The Deep End of the Sea av Heather Lyons. Skrev om den på min blogg för ett tag sedan, dock är jag på ett book buying ban och tillåter mig själv att endast köpa böcker som jag “måste” ha. Typ Ignite Me och Cress så det lär ta ett tag innan jag kan läsa denna 😦

     
  2. Petra

    February 10, 2014 at 17:27

    Åh, som jag har längtat efter Split Second och Three! 🙂

     
  3. My

    February 10, 2014 at 17:37

    Jag är väldigt sugen på sista delen i Matchad-triologin, Utvald. Som du skriver så tycker jag man gott kan läsa slut serien när man har börjat! Jag var inte lika förtjust i andra boken som första, men hoppas på ett bra slut!

     
  4. Rymdpotatis

    February 10, 2014 at 17:55

    Jagr mest intresserad av Five’s Legacy. Fast jag ska nog vänta tills den kommer ut som fysisk bok med fler berättelser 🙂

     
  5. Lena

    February 10, 2014 at 18:50

    Split Second ska jag läsa efter att jag läst Pivot Point. The Glass Casket är också på min tbr lista 🙂

     
  6. stina liffner

    February 10, 2014 at 18:58

    Har du hört att “det borde finas regler” ska bli film?
    http://www.sfi.se/sv/svensk-filmdatabas/Item/?ItemId=76399&type=MOVIE

     
    • Anna - Boktycke

      February 10, 2014 at 20:32

      Det visste jag inte, har inte ens läst boken faktiskt :p

       
  7. Tess

    February 12, 2014 at 12:33

    The glass casket hamnar på läsa-listan! Eller den kommer hamna där efter maj då jag får lägga till mer böcker 😛 Det jag kommer att tänka på när jag läser beskrivningen är Sleepy Hollow, nån “saga” som är så kommer jag inte på

     

Leave a Reply

 
