RSS

Omslagsnytt – 4 uppföljare jag vill läsa

14 Feb

Var så längesen jag hade ett “Nytt i bokvärlden” – inlägg och det har kommit ut hur många omslag som helst. Här är fyra stycken för mig väldigt intressanta uppföljare som har fått omslag.

A Grimm WarningA Grimm Warning (Land of Stories #3) av Chris Colfer
Hmm, den här är nog det omslaget i serien jag gillar minst hittills. Är ingen större fan av den röda färgen tyvärr. Plus att motivet ser ut att vara en scen tagen från Shrek. Nåja, tror ändå att den kommer att bli väldigt snygg i hyllan bredvid de två tidigare böckerna.

UnDividedUnDivided (Unwind Dystology #4) av Neal Shusterman
Har inte läst tredje boken än men jag är väldigt säker på att jag kommer att avsluta den här serien. Gillar att man tydligt kan se stygnen på frihetsgudinnan 🙂

The Queen of Zombie HeartsThe Queen of Zombie Hearts (Alice in Zombieland #3)
Shit, Alice har ju åldrats med typ 30 år sen första omslaget. Tycker faktiskt inte att den här ser ut som en ungdomsbok. Plus den där tröjan får hennes bröst att se en aning deformerade ut. Blir nästa nyfiken på att läsa den här boken bara för att ta reda på vad det är som har hänt med Alice :p

Empire of ShadowsEmpire of Shadows (Bhinian Empire #2) av Miriam Forster
Första boken, The City of Dolls var väl kanske inte den bästa boken jag har läst men guuuud, så fina omslag den här serien har! Älskar verkligen miljön och ljuset. Vill läsa boken bara för att den är så himla snygg.

 
5 Comments

Posted by on February 14, 2014 in Boknyheter

 

5 responses to “Omslagsnytt – 4 uppföljare jag vill läsa

  1. Anna

    February 14, 2014 at 17:36

    Hej!
    Eftersom det är Alla hjärtans dag idag så tänkte jag sprida lite kärlek (det är ju så dumt egentligen att jag bara gör det på just den här dagen, jag tänker ju ofta på hur mycket jag gillar er, men jag tänkte att jag kanske äntligen skulle göra slag i saken)

    Först och främst tycker jag det är helt grymt hur himla många böcker du hinner läsa på ett år. Om man någonsin behöver läsa en recension vet man att man nästan alltid kan hitta en recension på den boken på din blogg eftersom du garanterat har läst den! 🙂

    Sedan tycker jag väldigt mycket om dina bokvideor (och folk kommer tro att jag bara säger det för att fjäska eftersom jag har sagt det till alla som gör videor hittills,men jag tycker helt enkelt bara om alla era videor! :))

    Jag hoppas att du får en toppendag och tack för din blogg! 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      February 14, 2014 at 22:25

      Tack så jättemycket för din fina kommentar Anna. Det värmer verkligen mitt hjärta! 😀

       
  2. Melanie

    February 15, 2014 at 10:35

    Hej! Jag har en snabb fråga 🙂 Jag är ju med i din lästävling där man ska länka till sina recensioner, men när man använder blogg.se kan man inte länka mer än 20 eller 25 (minns inte vilket) i samma inlägg. Hur blir det då med tävlingen? Jag kommer ju definitivt att ha läst fler böcker än så 😉

     
    • Anna - Boktycke

      February 15, 2014 at 11:41

      Men what?! Vilken superdålig begränsning blogg.se har! Jadu, det som jag kan spontant komma på är att du skriver ett kort omdöme (minst 40 ord) direkt i statussidan, t.ex. så som Fia gör på sin statussida. Det borde väl vara rätt enkelt? För om du skriver en riktig recension så kan du ju bara kopiera ut en del av texten och lägga den i statussidan istället.

       
  3. Petra

    February 15, 2014 at 11:06

    Åh, så snyggt omslaget till Empire of Shadows är. Nu måste jag ju läsa City of a Thousand Dolls bara därför! 🙂

     

Leave a Reply

 
