RSS

Omslagsnytt – många andra uppföljare jag vill läsa

21 Feb

Det är så många omslag som släpps nu, här är några väldigt intressanta uppföljare som har fått ett omslag.

Unmade (The Lynburn Legacy #3) av Sarah Rees BrennanUnmade (The Lynburn Legacy #3) av Sarah Rees Brennan
Åh Gud, varför var de tvungna att ändra omslagsdesignen? Den här ser ju ut som en kampanjonsbok till Sinner eller något. Nooo, ge mig tillbaka den första omslagsdesignen.

___________________________________________________________________________

Gathering Darkness (Falling Kingdoms #3) av Morgan RhodesGathering Darkness (Falling Kingdoms #3) av Morgan Rhodes
Har visserligen inte läst andra boken än men jag gillade första boken väldigt mycket så jag lär nog vilja läsa den här med. Tycker dock inte att den här är lika snygg som de tidigare böckerna.

___________________________________________________________________________

Invaded (Alienated #2) av Melissa LandersInvaded (Alienated #2) av Melissa Landers
Första boken släpptes för ett par veckor sen och nu har ett preliminärt omslag för andra boken kommit ut. Säg nu inte att detta omslag spoilar om hur första boken kommer att sluta (tjejen och killen byter planet?)

___________________________________________________________________________

Ruin & Rising (Grisha Trilogy #3) av Leigh BardugoRuin & Rising (Grisha Trilogy #3) av Leigh Bardugo
En till episk fantasy-serie som jag gärna vill läsa mer av. Vet dock inte om jag gillar den där hönan på toppen, men jag gillar annars att den är betydligt mer färgglad än de tidigare omslagen.

___________________________________________________________________________

Mortal Heart (His Fair Assassin, #3) av Robin LaFeversMortal Heart (His Fair Assassin #3) av Robin LaFevers
Tycker att det är rätt konstigt att de har olika tjejer på omslagen för vad jag har förstått så handlar väl hela serien om samma tjej? Eller är det samma tjej under olika förklädnader? Hur som helst så verkar tredje boken handlar om en kvinnlig Legolas. Om tio böcker så kanske hon kommer att använda en maskingevär?

 
4 Comments

Posted by on February 21, 2014 in Boknyheter

 

4 responses to “Omslagsnytt – många andra uppföljare jag vill läsa

  1. Madeleine Knutsson

    February 21, 2014 at 17:19

    I His Fair Assassin så är byter de vem de handlar om i varje bok så det är därför det är olika tjejer på omslagen.

     
  2. Lena

    February 21, 2014 at 17:26

    Tycker fortfarande att det är trist att de böt design på Unspoken serien :/ Har fortfarande inte köpt hem Untold eftersom jag inte känner mig sååå taggad att läsa den mer, men vill ju ändå läsa fortsättningen så får ta och köpa den snart och glömma bort omslaget x)..

     
    • Anna - Boktycke

      February 21, 2014 at 18:45

      Untold tyckte jag var sämre än Unspoken tyvärr (den är dock fortfarande bra). Hoppas att Unmade ska vara lika bra som Unspoken iaf.

       

Leave a Reply

 
