RSS

Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 9

24 Feb

Ännu en vecka där det släpps väldigt många böcker🙂

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Fire & Flood (Fire & Flood #1) av Victoria ScottFire & Flood av Victoria Scott Grim av Christine JohnsonGrim av Christine Johnson White Hot Kiss (The Dark Elements #1) av Jennifer L. ArmentroutWhite Hot Kiss av Jennifer L. Armentrout

Fire & Flood (Fire & Flood #1) av Victoria Scott
En dystopisk serie om en tjej som tillsammans med sitt husdjur måste vinna ett jättefarligt race för att rädda sin bror. Ehh, ja, handlingen kanske inte låter så lockande men jag gillar omslaget🙂 Den har även fått rätt bra betyg av förhandsläsarna så lite nyfiken blir man ju.

Grim av Christine Johnson och många andra författare
Åhh, den här novellsamlingen verkar som skriven för mig! Massa bra författare som skriver mörka sago-inspirerade-noveller låter ju helt perfekt. Dessutom så medverkar både Julie Kagawa, Sarah Rees Brennan och Rachel Hawkins. Yup, jag är helt såld!

White Hot Kiss (The Dark Elements #1) av Jennifer L. Armentrout
Det här omslaget (och titeln!) ser inte alls YA-aktigt ut men huvudrollen är faktiskt bara 17 år så det är en ungdomsbok. Jag gillar ju Armentrouts böcker så jag är givetvis nyfiken på den här med. Undrar om förlaget har valt det omslaget för att locka hennes läsarna till hennes vuxenserier att börja läsa hennes ungdomsserier också?

Killer Frost (Mythos Academy #6) av Jennifer EstepKiller Frost av Jennifer Estep The Cellar av Natasha PrestonThe Cellar av Natasha Preston Faking Normal av Courtney C. StevensFaking Normal av Courtney C. Stevens

Killer Frost (Mythos Academy #6) av Jennifer Estep
Har ganska nyligen läst den andra boken i serien och blev väldigt besviken på den. Dessutom så råkade jag läsa de första raderna ur beskrivningen till den här boken så nu känns det som att jag har spoilat hela serien för mig själv😦 Men ja, vet att det är en del svenska bokbloggare som gillar den här serien så ni ser säkert fram emot den här boken🙂

The Cellar av Natasha Preston
En bok med både ett snyggt omslag och positiva recensioner från förhandsläsarna. Handlar om en 16-årig flicka som blir kidnappad av en man och blir inlåst i hans hus.

Faking Normal av Courtney C. Stevens
Inget vidare omslag men innehållet sägs vara bra. En mörk contemporary om en tjej med en mörk hemlighet som träffar på en ny kille som också har en tragisk bakgrund.

Fler boksläpp i veckan

Gregor: de hemliga tecknen (Underland Chronicles #4) av Suzanne CollinsGregor: de hemliga tecknen (Underland Chronicles #4) av Suzanne Collins The Secret Diamond Sisters (The Secret Diamond Sisters #1) av Michelle MadowThe Secret Diamond Sisters (The Secret Diamond Sisters #1) av Michelle Madow The Shadow Throne (The Ascendance Trilogy #3) av Jennifer A. NielsenThe Shadow Throne (The Ascendance Trilogy #3) av Jennifer A. Nielsen
Unforgotten (Unremembered #2) av Jessica BrodyUnforgotten (Unremembered #2) av Jessica Brody Burn Bright (Dark Star #2) av Bethany FrenetteBurn Bright (Dark Star #2) av Bethany Frenette Tremor (Pulse Trilogy #2) av Patrick CarmanTremor (Pulse Trilogy #2) av Patrick Carman
Journey to Landaran (Spirit Mage Saga #1) av Judy GoodwinJourney to Landaran (Spirit Mage Saga #1) av Judy Goodwin The Skinwalker's Apprentice av Claribel OrtegaThe Skinwalker’s Apprentice av Claribel Ortega Lych Way (The Undertaken #3) av Ari BerkLych Way (The Undertaken #3) av Ari Berk
Tin Star (Tin Star #1) av Cecil CastellucciTin Star (Tin Star #1) av Cecil Castellucci Tsarina av J. Nelle Patrick (Jackson Pearce)Tsarina av J. Nelle Patrick (Jackson Pearce) Gilded (Gilded #1) av Christina L. FarleyGilded (Gilded #1) av Christina L. Farley
The Summer I Found You av Jolene PerryThe Summer I Found You av Jolene Perry Better off Friends av Elizabeth EulbergBetter off Friends av Elizabeth Eulberg Year of Mistaken Discoveries av Eileen CookYear of Mistaken Discoveries av Eileen Cook
Grandmaster av David KlassGrandmaster av David Klass The Well's End av Seth FishmanThe Well’s End av Seth Fishman Threatened av Eliot SchreferThreatened av Eliot Schrefer
A Snicker of Magic av Natalie LloydA Snicker of Magic av Natalie Lloyd Boy on the Edge av Fridrik ErlingsBoy on the Edge av Fridrik Erlings

————————————————————————————————————————————–

Trots den väldiga mängden nya böcker den här veckan så är jag bara riktigt sugen på en bok – Grim. Är väl intresserad av flera men känner inte att jag “måste” läsa dem. Lika bra det för jag har redan alldeles för många böcker på min to-read-lista!

Vilka böcker vill du läsa den här veckan?

 
10 Comments

Posted by on February 24, 2014 in Veckans YA-boksläpp

 

10 responses to “Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 9

  1. Lena

    February 24, 2014 at 20:13

    Jag blev bara intresserad av The Cellar den här gången. Vilket är tur för tbr-listan är redan alltför lång🙂

     
  2. jana

    February 24, 2014 at 21:29

    På deltagarlistan till läsutmaningen syns inte länkarna till statussidorna. Tror du att du kan fixa det? Vill gärna kolla in de andras statussidor.

    Och ang. ditt förra inlägg, så tycker jag det låter som en bra ide att trappa ner lite p å bloggandet och satsa mer på skrivandet. Lycka till med det!

    Och glöm inte bort att ta hand om dig!❤

     
    • Anna - Boktycke

      February 24, 2014 at 21:38

      Hej,
      Alla statussidor är länkade i deltagarlistan. Funkar det inte för dig om du klickar på “länk” (sista kolumnen) för en deltagare?

      Tack för omtanken❤

       
  3. Therése

    February 24, 2014 at 22:55

    Åh, Grim lät ju superlockande!
    The summer I found you har jag läst som förhandsbesked. Intressant med en tjej som har diabetes men tyckte det blev lite väl mkt fokus. Recension kom lämpligt nog upp idag på bloggen.

    Kommenterar allt för sällan men ville bara tillägga att jag verkligen uppskattar dina boksläppsmåndagar!🙂

     
  4. jana

    February 26, 2014 at 11:28

    Kolumnen med länkarna syns inte alls för mig… Undrar hur det kommer sig…? ;s

     
    • Anna - Boktycke

      February 26, 2014 at 11:35

      Ser det inte ut så här för dig?
      Deltagarlistan

      För mig funkar det i webbläsarna Chrome, Internet Explorer och Safari. Har inte testat med Firefox men jag är rätt säker att det även funkar där.

       
  5. Rymdpotatis

    February 26, 2014 at 12:51

    Jag håller med om att Grim låter intressant🙂

     
  6. jana

    February 27, 2014 at 17:57

    Nej, det gör det inte. Jag har firefox. Men i mobilen har jag chrome och där funkar det!

     
    • Anna - Boktycke

      February 28, 2014 at 09:15

      Ajdå, typiskt:/ Får kolla på det när jag har tid så att det även fungerar i Firefox.

       
  7. jeebah

    March 1, 2014 at 12:06

    White hot kiss var super! Om man gill JLA ska man absolut läsa den!🙂

     

Leave a Reply

 
