RSS

Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 11

10 Mar

Ännu en vecka där det släpps väldigt många böcker 🙂

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Eleanor & Park av Rainbow RowllEleanor & Park av Rainbow Rowell Four- Divergent (Divergent #0.1-0.4) av Veronica RothFour: Divergent av Veronica Roth Idilia Dubbs dagbok av Genevieve HillIdilia Dubbs dagbok av Genevieve Hill

Eleanor & Park av Rainbow Rowell
Åh, mysiga och fantastiska Eleanor & Park ska komma på svenska!!! Har redan läst den och rekommenderar den verkligen! Min recension av den har ni här.

Four: Divergent (Divergent #0.1-0.4) av Veronica Roth
Hmm… enligt bokhandeln så ska den här svenska samlingsvolymen med fem noveller från Fours perspektiv komma ut nu i veckan fast den engelska versionen har blivit framskjuten till sommaren i år. Så jag är inte helt säker på att den här verkligen kommer ut på svenska nu eller om det är bokhandeln som inte har uppdaterad information.
Uppdatering: Fick nu veta att den svenska översättningen kommer ut i augusti i år. 

Idilia Dubbs dagbok av Genevieve Hill
En bok vars originalspråk inte är på engelska utan på tyska! Vet knappt vad den handlar om men det ser ut som en historisk roman.

Ruins (Partials Sequence #3) av Dan WellsRuins av Dan Wells The Shadow Prince (Into the Dark #1) av Bree DespainThe Shadow Prince av Bree Despain Promise of Shadows av Justina IrelandPromise of Shadows av Justina Ireland

Ruins (Partials  #3) av Dan Wells
Sista boken i dystopiserien av en av mina favoritförfattare. Har fortfarande inte läst andra boken än men jag har den hemma. Min recension av första boken har ni här.

The Shadow Prince (Into the Dark #1) av Bree Despain
Den här låter som en retelling av Hades och Persephone om en kille från underjorden kommer till jorden för att hitta en mänsklig flicka att ta med sig hem. Har tidigare läst ett par böcker av författaren och tycker att de är lite sega så vi får väl se om jag läser den här.

Promise of Shadows av Justina Ireland
Fastnade för omslaget men den här boken har fått så dåligt betyg av förhandsläsarna att jag inte längre är nyfiken. Handlar om en tjej som är en harpyja som hellre vill leva high school-liv än att mörda folk. Beskrivningen får mig också att tänka på House of Night vilket inte är det bästa.

Fler boksläpp i veckan

The Mirk and Midnight Hour (Strands #2) av Jane NickersonThe Mirk and Midnight Hour (Strands #2) av Jane Nickerson Kissing in Italian (Flirting in Italian #2) av Lauren HendersonKissing in Italian (Flirting in Italian #2) av Lauren Henderson Resistance (Replica Trilogy #2) av Jenna BlackResistance (Replica Trilogy #2) av Jenna Black
Mindscape (The Ability #2) av M.M. VaughanMindscape (The Ability #2) av M.M. Vaughan Don't Even Think About It av Sarah MlynowskiDon’t Even Think About It av Sarah Mlynowski The Voice inside My Head av S.J. LaidlawThe Voice inside My Head av S.J. Laidlaw
Liv, Forever av Amy TalkingtonLiv, Forever av Amy Talkington Strange Sweet Song av Adi RuleStrange Sweet Song av Adi Rule

————————————————————————————————————————————–

Ännu en vecka med spännande svenska boksläpp! Annars så var jag faktiskt inte så sugen på någon av böckerna den här veckan faktiskt.

Vilka böcker vill du läsa den här veckan?

 
11 Comments

Posted by on March 10, 2014 in Veckans YA-boksläpp

 

11 responses to “Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 11

  1. Ellen

    March 10, 2014 at 17:50

    Är så sugen Eleanor & Park, blir nog att beställa den 🙂

     
  2. Amanda

    March 10, 2014 at 19:02

    Idilia Dubbs dagbok är en gammal bok, tror jag läste den för säkert 10 år sedan 🙂 är nog en nyutgåva bara.

     
    • Anna - Boktycke

      March 10, 2014 at 19:12

      Ja, det stämmer säkert. Den tyska originalutgåvan är ju från 2002 så det kan nog hända att det redan har blivit utgiven på svenska en gång tidigare.

       
  3. Marie

    March 10, 2014 at 19:15

    Four kommer den 10 augusti om jag inte minns fel. Den svenska alltså 🙂

     
  4. [Anna]

    March 10, 2014 at 19:17

    Four kommer ut i augusti på svenska.

     
  5. Lena

    March 10, 2014 at 19:34

    Själv ser jag fram emot The Mirk and Midnight Hour och Idilia Dubbs dagbok (fastän den är en nyutgåva). Som tur inte så många x)

     
  6. Lena

    March 12, 2014 at 12:58

    Är jättenyfiken på Eleanor & Park. Den verkar så mysig!

     
  7. ebbaalundstrom

    March 12, 2014 at 19:37

    först vill jag börja med att jag är så glad att jag hitta din blogg. Sen så vill jag bara säga tack för alla bok tips, och att du upplyser när det släpps böcker som är översatta till svenska.

     

Leave a Reply

 
