RSS

Månadsrapport Februari 2014

15 Mar

Blir en sen månadsrapport då jag har varit bortrest.

Månadsrapport mars 2014

Antal lästa böcker: 12
Mellanböcker/noveller/seriealbum: 0
Påbörjade serier: 3
Avslutade serier: 3

Under februari har gått upp och ner, både när det gäller livet och läsningen. Har hittat flera guldklimpar men även flera stora besvikelser. Lite mindre böcker den här månaden men däremot så har det blivit tjockare böcker än vanligt.

Bästa bok: Horde av Ann Aguirre
Sista delen i min favoritzombiserie är helt fantastisk! En av de bästa serieavslutningarna jag har läst och den fick mig att fälla många tårar, både av glädje och av sorg.

Bästa överraskning: Den skrikande trappan av Jonathan Stroud
Hade inte Horde varit så himla bra så skulle den här boken lätt bli månadens bästa bok. Älskar spökvärlden, handlingen och karaktärerna! Dessutom är den skickligt berättad och stämningen är både mysig och fruktansvärt kuslig på samma gång. Definitivt en av de bästa spökböckerna jag har läst.

Största besvikelse: Kiss of Frost av Jennifer Estep
Tyckte ju om Touch of Frost så jag hade höga förväntningar på fortsättningen. Tyvärr sjönk huvudrollen otroligt mycket i den här och vissa delar av handlingen var så cheesy och förutsägbar att jag vet inte vad. Ångrar mig lite att jag redan har köpt hem den tredje boken i serien. Får hålla tummarna att den är bättre.

Skrattat mest åt: The House of Hades av Rick Riordan
Gråtit mest till: Horde av Ann Aguirre
Beundrat mest omslaget till: The Dream Thieves av Maggie Stiefvater
Finaste kärleksförhållande: Clara och Tucker från Boundless
Finaste vänskapsförhållande: Gansey och Ronan från The Dream Thieves

Skrivandet:
Blev tyvärr inte så mycket på den här punkten. Har dock börjat prioritera skrivandet framför andra intressen (så som att läsa och blogga) så den här månaden hoppas jag på att jag ska komma igång.

Nästa månad:
Kommer att fortsätta med att uppdatera 3-5 gånger i veckan istället för varje dag. Har cirka 10 recensioner i lager så dem ska jag försöka lägga upp. Annars så ska jag försöka satsa på att rensa bland hyllvärmarna i bokhyllan så att jag kan upphäva mitt köpstopp🙂

 

 
2 Comments

Posted by on March 15, 2014 in Läsvanor, Månadsrapport

 

2 responses to “Månadsrapport Februari 2014

  1. Melanie

    March 15, 2014 at 14:59

    The eternity cure är min favoritbok🙂

     
  2. Lena

    March 16, 2014 at 10:26

    Blodsväktaren har jag liggande. Den skall läsas framöver!

     

Leave a Reply

 
