RSS

Bilder från Las Vegas!

22 Mar

Har äntligen fört över bilderna från kameran till datorn så här kommer lite bilder från min senaste jobbresa. Kommer inte att skriva om själva konferensen för jag tror inte att ni är så intresserade men däremot om vad jag gjorde på fritiden.

Själva resan dit tog cirka 20 timmar och jag och mina kollegor fick mellanlanda 2 ggr innan vi kom fram till Las Vegas flygplats. Passade på att läsa ut två böcker under den långa flygresan på 11 timmar. Vi kom fram till hotell Flamingo cirka 18:00 på lördagskvällen där vi skulle bo första natten. Eftersom jag fortfarande är den enda tjejen på företaget fick jag ett eget dubbelrum 🙂

Det finns en liten park inne på hotellet där man kunde gifta sig. Är faktiskt rätt imponerad över att de har livslevande flamingo på stället också!

Las Vegas 1 - Flamingo

På söndagen var det dags att byta hotell och vi gick till hotell Treasure Island istället. Ni kanske känner igen hotellet från Miss Secret Agent 2? Jag hade ju sett fram emot att titta på piratshowen som de brukar  ha men när jag kom fram dit fick jag veta att de hade slutat med den och de höll istället på att riva ner showplatsen 😦  Nåja, mitt fina rum låg på den 33:e våningen med utsikt över Stripen, hurray! Det visar sig senare faktiskt inte vara så bra för mitt nattsömn för jag blev ALLTID väckt när byggnadsarbetarna satte igång med att borra kl. 4 på morgonen. Seriöst, 4 på morgonen?!!

Förutom det så var det ett bra hotell, lite överprisat kanske, men bra läge och fina rum. Gillar också att det finns en gigantisk shoppingcenter alldeles i närheten.

Las Vegas 1 - Treasure Island

En kväll passade även jag och 3 av mina kollegor på att besöka Gordon Ramsey’s Burgr som är en hamburgerrestaurang. Det blev ganska delade meningar om hur goda hamburgarna var. Vi alla tog i och för sig olika hamburgare allihopa så det är ju inte så lätt att jämföra. En tyckte att det var den godaste burgaren han hade ätit medan en tyckte att det smakade sådär. Personligen så tyckte jag att min var väldigt god men inte så god som jag hade förväntat mig. Men det kanske bara är jag som tog fel burgare.

Vad jag däremot blev helt förälskad i är deras milkshakes och pommes. Gahh, jag visste inte att milkshakes och pommes kunde vara så gott! Jag var som en blind man som fick se ljuset för första gången (nåja, en aning överdrivet men ni fattar). Vi beställde in både truffelpommes och sötpotatispommes, så himla gott alltså. Ifall ni åker till Las Vegas så rekommenderar jag verkligen att ni besöker den här restaurangen för deras milkshakes och pommes! Det var inte så dyrt heller, inkl. dricks så blev det cirka 250 kr per person, och då var vi så proppmätta att vi var tvungna att lämna kvar en massa pommes. Hade vi vetat att de skulle vara så mycket pommes i “en portion” så skulle vi har delat istället för att beställa varsin.

Las Vegas 1 - Gordon Ramsey

Sista dagen på resan hyrde vi 2 bilar för att ge oss ut på en mini-roadtrip. Första anstalten blev Red Rock Canyon med en fantastisk natur. Riktigt härligt att insupa den friska luften och vara omgiven av den vackra miljön. Vädret var också toppen, en aning blåsigt men fortfarande väldigt skönt att vara ute i.

Sen åkte vi vidare till Hoover Dam och jag tänkte hela tiden på Percy Jackson. Haha, började dra lite “dam”-skämt (It’s a dam hole) men mina kollegor tittade bara konstigt på mig 🙂

Las Vegas 1 - Roadtrip

På det hela taget har det varit en mycket bra resa. Nu hoppas jag på att nästa konferens kommer att vara i Hawaii 🙂

 
10 Comments

Posted by on March 22, 2014 in Blandat

 

10 responses to “Bilder från Las Vegas!

  1. Elinas bokliv

    March 22, 2014 at 16:12

    Åh vad jag saknar USA!! 😀 Vart är det du jobbar? Låter ju ganska nice om man får åka på konferenser i USA! xD haha

     
    • Anna - Boktycke

      March 22, 2014 at 19:17

      Jag jobbar i Malmö på ett företag som heter Tahoe Solutions. Ja, det är riktigt kul med utomlandskonferenser, det här är ju andra gången vi är där för konferens i Las Vegas. Kan hoppas på att vi kommer att åka om ett par år igen 🙂

       
      • Elinas bokliv

        March 22, 2014 at 19:56

        Såg ut som ett riktigt roligt ställe att jobba på. Blev lite nyfiken då jag vet sedan tidigare att du jobbar som någon form av utvecklare, och jag pluggar datateknik just nu 😉 hehe men jag kan absolut INGENTING om SharePoint! xD haha så där gick de i stöpet! 😛

         
      • Anna - Boktycke

        March 23, 2014 at 13:07

        Jag kunde inte heller något om SharePoint när jag började jobba där 🙂 Man lär sig snabbt! Vi behöver fler tjejer också :p

         
  2. Lena

    March 22, 2014 at 16:49

    Åhh, låter som en väldigt lyckad arbetsresa! Gillar den sista serien med bilderna! ^^ Vad är det du jobbar med? 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      March 22, 2014 at 19:19

      Ja, det var mycket trevligt. Jag är en SharePoint-konsult, konferensen vi var på var en (såklart) SharePoint-konferens. Riktigt stort med över 10 000 deltagare.

       
  3. Fia Filur

    March 23, 2014 at 10:28

    Vad roligt att få se bilder! Blev sugen på milkshake … 🙂

     
    • Anna - Boktycke

      March 23, 2014 at 13:08

      Samma här, åhhh, så himla goda. Kommer att sakna dem!

       
  4. Bokslukaren

    March 24, 2014 at 10:37

    Jag ska till Las Vegas i september, så då ska jag verkligen försöka pricka in Burgr och testa deras milkshakes, blev riktigt nyfiken:)

     
    • Anna - Boktycke

      April 5, 2014 at 21:45

      Jaaa, gör det! Och deras pommes också! Så himmelskt goda!!!

       

Leave a Reply

 
