RSS

Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 14

31 Mar

Dags för en ny omgång av veckans boksläpp! Den här gången är det flera titlar jag är nyfiken på.

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

Prodigy (Legend #2) av Marie LuProdigy av Marie Lu Dorothy Must Die (Dorothy Must Die #1) av Danielle PaigeDorothy Must Die av Danielle Paige Stolen Songbird (The Malediction Trilogy #1) av Danielle L. JensenStolen Songbird av Danielle L. Jensen

Prodigy (Legend #2) av Marie Lu
Den här släpptes faktiskt för två veckor sen men eftersom jag trodde att den skulle släppas den här veckan så har jag med den nu istället🙂 Legend som helhet är en väldigt bra serie och jag rekommenderar den verkligen. Min recension av boken har ni här.

Dorothy Must Die (Dorothy Must Die #1) av Danielle Paige
Ett av de mest efterlängtade boksläppen i år för mig. Tycker att den här låter lagom bisarr och galen för att falla mig i smaken. Vill nästan läsa om Oz-serien bara för att friska upp minnet.

Stolen Songbird (The Malediction Trilogy #1) av Danielle L. Jensen
En ny fantasytrilogi om troll. Har hört väldigt mycket gott om den från förhandsläsarna så från att ha haft ett svalt intresse för boken så är jag nu väldigt sugen på att få läsa den!

Love Letters to the Dead av Ava DellairaLove Letters to the Dead av Ava Dellaira The Summer I Wasn't Me av Jessica VerdiThe Summer I Wasn’t Me av Jessica Verdi Learning Not to Drown av Anna ShinodaLearning Not to Drown av Anna Shinoda

Love Letters to the Dead av Ava Dellaira
Handlar om en tjej som sörjer sin syster och skriver brev till döda kändisar om sitt liv. Personligen så känner jag mig inte så lockad av handlingen men omslaget är fint och den har också fått bra betyg av förhandsläsarna.

The Summer I Wasn’t Me av Jessica Verdi
Den här är jag nyfiken på! Handlar om en lesbisk tjej som blir skickad till en “botningsläger” av sin familj. Hon vet att hon borde lära sig att gilla killar men hon kan inte låta bli att falla för en av tjejerna på lägret. Har ju faktiskt om mål att läsa en hbtq-bok i år dessutom så jag är väldigt sugen på att läsa den.

Learning Not to Drown av Anna Shinoda
En flicka som känner att hennes familj gör alldeles för mycket för sin kriminella bror och nu står hon mellan valet att förråda sin familj eller drunknar i lögnerna med dem. Ännu en bok som har fått väldigt bra betyg från förhandsläsarna.

Andra boksläpp i veckan

Dear Killer av Katherine EwellDear Killer av Katherine Ewell Lucky Day (Jasper Dent #0.1) av Barry LygaLucky Day (Jasper Dent #0.1) av Barry Lyga Salvage av Alexandra DuncanSalvage av Alexandra Duncan
Dark Eden (Dark Eden #1) av Chris BeckettDark Eden (Dark Eden #1) av Chris Beckett Creators (The Lost Souls #3) av Tiffany TruittCreators (The Lost Souls #3) av Tiffany Truitt Foretold (Sisters of Fate #1) av Rinda ElliottForetold (Sisters of Fate #1) av Rinda Elliott
Cold Calls av Charles BenoitCold Calls av Charles Benoit Going Over av Beth KephartGoing Over av Beth Kephart The Last Forever av Deb CalettiThe Last Forever av Deb Caletti
Girls Day Out: A Syrena Legacy Story av Anna BanksGirls Day Out: A Syrena Legacy Story av Anna Banks Sekret (Sekret #1) av Lindsay SmithSekret (Sekret #1) av Lindsay Smith This Side of Salvation av Jeri Smith-ReadyThis Side of Salvation av Jeri Smith-Ready
Dear Nobody: The True Diary of Mary Rose av Gillian McCain & Legs McNeilDear Nobody: The True Diary of Mary Rose av Gillian McCain & Legs McNeil Gilded Ashes: A Cruel Beauty Novella (Cruel Beauty Universe) av Rosamund HodgeGilded Ashes (Cruel Beauty Universe) av Rosamund Hodge Illusion (Chronicles of Nick #5) av Sherrilyn KenyonIllusion (Chronicles of Nick #5) av Sherrilyn Kenyon
Red at Night (Harlequin More Than Words) av Katie McGarryRed at Night (Harlequin More Than Words) av Katie McGarry The Ring and The Crown (The Ring and the Crown #1) av Melissa de la CruzThe Ring and The Crown (The Ring and the Crown #1) av Melissa de la Cruz

————————————————————————————————————————————–

En hel del intressanta böcker den här veckan som sagt och konstigt nog så har jag till och med fastnat för tre contemporary, brukar ju annars föredrar fantasy/sci-fi. Åh, håller min boksmak på att ändras?

Vilka böcker vill du läsa den här veckan?

 
4 Comments

Posted by on March 31, 2014 in Veckans YA-boksläpp

 

4 responses to “Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 14

  1. Lena

    March 31, 2014 at 19:15

    Sekret och Stolen Songbird är jag mest sugen på. Några som jag är smått nyfiken på också är The Ring and The Crown, Dear Killer, Dorothy Must Die och Learning Not to Drown.

     
  2. Tess

    April 1, 2014 at 12:59

    Har peppat Dorothy Must Die asmkt och nu är den påväg till mej ^^

     
  3. Petra

    April 2, 2014 at 09:06

    Den här veckan vill jag läsa Dorothy Must Die, Stolen Songbird, Love Letters to the Dead, Salvage, Gilded Ashes & The Ring and the Crown.🙂

     

Leave a Reply

 
