RSS

Nytt i hyllan – Ett par (oväntade) böcker

06 Apr

Har fått ett par nya tillskott till min bokhylla:

Nytt i hyllan 2014-04-06

Alla är recensionsexemplar så än så länge har jag inte brutit mitt köpförbud!🙂

Drömtjuvarna (Kretsen #2) av Maggie Stiefvater
Fick den här som en överraskning hem i brevlådan. Har dock redan den hemma på engelska samt läst den så min recension av den har ni här.

Prodigy (Legend #2) av Marie Lu
Den här kom också oväntat i brevlådan och jag har redan läst den på engelska. Recensionen har ni här.

Söner av Heimdall av Helena Andersson
Har varit i kontakt med Helena tidigare innan hon blev utgiven. Ska bli kul att få läsa hennes bok i tryckt form.

 
10 Comments

Posted by on April 6, 2014 in Nytt i hyllan

 

10 responses to “Nytt i hyllan – Ett par (oväntade) böcker

  1. Therese

    April 6, 2014 at 14:58

    åh har du också ett köpförbud…jag har det eftersom jag ska till USA i oktober..men det är så svårt att inte köpa några böcker…;)

     
    • Anna - Boktycke

      April 6, 2014 at 21:33

      Jag har köpförbud för jag har alldeles för många olästa böcker hemma redan. Och vad kul att du ska till USA!!! Var i Las Vegas för en månad sen och det var jättekul🙂

       
  2. Carro

    April 6, 2014 at 16:03

    Jag vill också få överraskningar i brevlådan😉

     
  3. nellon

    April 6, 2014 at 20:18

    Skicka böckerna du redan har till mig! Haha

     
  4. Elvira

    April 6, 2014 at 21:16

    Nämen usch vad orättvist att du fick Drömtjuvarna som fysiskt exemplar, haha😛 nämen jättefina böcker juh, vill också få överraskningar i brevlådan! ;D

     
    • Anna - Boktycke

      April 6, 2014 at 21:32

      Jag blev väldigt förvånad när jag hittade paketet i brevlådan. Har ju frågat efter recensionsexemplar från B.Wahlströms för några månader sen och då fick jag svaret att de numera endast gav ut e-böcker som recensionsexemplar. Men ja, de är jättefina så jag är väldigt glad🙂

       
  5. stina liffner

    April 7, 2014 at 15:28

    Hej har en fråga om bokutmanngen, har tänkt läsa både Stolthet och fördom (orginalet) och Stolthet och fördom lättläst. Kan man räckna det som två böcker i utmaningen eller kan jag bara ha med en?

     
    • Anna - Boktycke

      April 7, 2014 at 16:08

      Jag skulle nog ha klassat dem som samma bok men det är upp till dig att bestämma. Jag är som sagt inte så sträng när det kommer till vilka böcker som räknas🙂

       
  6. stina liffner

    April 7, 2014 at 20:07

    Okej, får se vad jag gör… Men är det svårt att få recensionsexemplar?

     
    • Anna - Boktycke

      April 7, 2014 at 20:39

      Det är olika från olika förlag. Vissa vill veta besöksstatistik innan de skickar och allt fler skickar numera bara e-böcker eller pdf:er som recensionsexemplar.

       

Leave a Reply

 
