RSS

Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 17

21 Apr

Hoppas att ni alla har haft en bra påsk. Vädret kan man inte har klagat på i alla fall! Här kommer veckans boksläpp!

Vill ni läsa bokens beskrivning så är det bara att klicka på omslaget så kommer ni att hamna på bokens Goodread-sida.

The Inventor's Secret (The Inventor's Secret #1) av Andrea CremerThe Inventor’s Secret av Andrea Cremer Deception's Princess (Deception's Princess #1) av Esther M. FriesnerDeception’s Princess av Esther M. Friesner Prisoner of Night and Fog (Prisoner of Night and Fog #1) av Anne BlankmanPrisoner of Night and Fog av Anne Blankman

The Inventor’s Secret (The Inventor’s Secret #1) av Andrea Cremer
Författaren till fantastiska Nightshade ger sig på steampunk-genren! Jag har dock varit en aning på hennes senaste verk så jag är lite osäker på om jag kommer att gilla den här. Omslaget är snyggt i alla fall🙂

Deception’s Princess (Deception’s Princess #1) av Esther M. Friesner
Omslaget får mig att tänka på Brave direkt. Och den låter väldigt lovande som handlar om en irländsk prinsessa som både är klipsk och stark. Och de fina omdömen för förhandsläsarna gör ju bara så att man blir mer sugen.

Prisoner of Night and Fog (Prisoner of Night and Fog #1) av Anne Blankman
Andra världskriget från en annorlunda vinkel, nämligen från Hitlers älskade skyddsling. Givetvis ska tjejen blir kär i en judisk kille vilket komplicerar det hela. Är egentligen inte så förtjust i historiska romaner, speciellt de som handlar om förbjuden kärlek, men den har har fått fina recensioner så lite nyfiken blir man.

Fragile Line av Brooklyn SkyeFragile Line av Brooklyn Skye New Sight av Jo SchneiderNew Sight av Jo Schneider The Chance You Won't Return av Annie CardiThe Chance You Won’t Return av Annie Cardi

Fragile Line av Brooklyn Skye
Fastnade för omslaget! Handlar om en tjej med black outs och tydligen gör hon en massa saker som hon inte minns när hon vaknar till igen. Antar att det är en bok om schizofreni.

New Sight av Jo Schneider
Låter som en ganska typisk bok om en tjej som tror att hon är galen fast egentligen så har hon super powahhh. Givetvis ska hon möta en snygg kille som också har liknande krafter.

The Chance You Won’t Return av Annie Cardi
En till bok som handlar om schizofreni (tror jag i alla fall), men den här gången är det mamman till huvudpersonen som är sjuk. Många fina recensioner gör så att jag är riktigt nyfiken på den här!

Andra boksläpp i veckan

How I Got Skinny, Famous, and Fell Madly in Love av Ken BakerHow I Got Skinny, Famous, and Fell Madly in Love av Ken Baker My Not So Super Sweet Life (My Super Sweet Sixteenth Century #3) av Rachel HarrisMy Not So Super Sweet Life (My Super Sweet Sixteenth Century #3) av Rachel Harris Summer State of Mind (Whispering Pines #2) av Jen CalonitaSummer State of Mind (Whispering Pines #2) av Jen Calonita
The Hunt (Project Paper Doll #2) av Stacey KadeThe Hunt (Project Paper Doll #2) av Stacey Kade Victories (Shadow Grail #4) av Mercedes Lackey & Rosemary EdghillVictories (Shadow Grail #4) av Mercedes Lackey & Rosemary Edghill Lost in Thought (The Sententia #1) av Cara BertrandLost in Thought (The Sententia #1) av Cara Bertrand
Meridian (Arclight #2) av Josin L. McQueinMeridian (Arclight #2) av Josin L. McQuein TALKER 25 (TALKER 25 #1) av Joshua McCuneTALKER 25 (TALKER 25 #1) av Joshua McCune The Eighth Day (Eighth Day #1) av Dianne K. SalerniThe Eighth Day (Eighth Day #1) av Dianne K. Salerni
Don't Call Me Baby av Gwendolyn HeasleyDon’t Call Me Baby av Gwendolyn Heasley Expiration Day av William Campbell PowellExpiration Day av William Campbell Powell She Is Not Invisible av Marcus SedgwickShe Is Not Invisible av Marcus Sedgwick
Keep the Faith (Faith #2) av Candy HarperKeep the Faith (Faith #2) av Candy Harper The Last Best Kiss av Claire LaZebnikThe Last Best Kiss av Claire LaZebnik The Year of the Rat av Clare FurnissThe Year of the Rat av Clare Furniss
Shift av Jeff PoveyShift av Jeff Povey The Fearless av Emma PassThe Fearless av Emma Pass

————————————————————————————————————————————–

Väääääldigt många böcker som släpps nu. Känns som att hela våren är full av en massa härliga boksläpp😀

Vilka böcker vill du läsa den här veckan?

 
8 Comments

Posted by on April 21, 2014 in Veckans YA-boksläpp

 

8 responses to “Nya YA-boksläpp 2014 – Vecka 17

  1. Sara Swietlicki

    April 22, 2014 at 00:11

    Allihopa. Men troligtvis begränsar jag mig till “The chance you won’t return” och “How I got skinny…” eftersom omslagen var snygga.🙂
    Och jag måste sluta läsa dina “nya YA-boksläpp”-inlägg. Det slutar alltid med att jag vill läsa tio, femton stycken.😛

     
  2. stina liffner

    April 22, 2014 at 11:55

    Hej jag har hört att Rör mig inte ska bli film, men vet du om dom har kommit igång med rollerna än?

     
    • Anna - Boktycke

      April 22, 2014 at 11:58

      Tror inte det. Filmbolagen är rätt glada över att köpa filmrättigheter till populära böcker, men sen är det bara ett fåtal som faktiskt blir filmer.

       
  3. stina liffner

    April 23, 2014 at 17:51

    Vad synd, Artemis fowl serien hade jag hoppats skulle bli film men dom verkar ha fastnat, synd gillar serien. Men jag tror att Rör mig inte serien skulle passa som film

     
    • Anna - Boktycke

      April 23, 2014 at 18:41

      Jag tror att det blir svårt att visa de överstrukna meningarna och det vackra språket på bioduken. Dessutom så tror jag bara kommer att bli besviken på han som kommer att spela Warner, vem det nu kommer att vara. Det kan gå om de väljer att satsa mer på action-scenerna… fast då kanske det blir en X-men-kopia :p

       
  4. stina liffner

    April 23, 2014 at 19:30

    Ja kanske det… Warner är verkligen en intressant karaktär och det kan nog vara svårt att göra honom rättvisa, men trailern var ganska cool… Men dom kan ju knappast krossa boktstäver på filmen. Föresten kommer du läsa trean, längtar verkligen efter den!

     
    • stina liffner

      April 23, 2014 at 19:31

      Bok trailern menar jag

       
    • Anna - Boktycke

      April 23, 2014 at 19:47

      Jag kommer att läsa trean när den släpps på svenska. Har varit supersugen på att läsa den på engelska men jag har ju läst de andra böckerna på svenska så jag vill helst läsa sista boken på svenska också.

       

Leave a Reply

 
