RSS

Nytt i bokvärlden! (April 2014 del 2)

27 Apr

____________________ Filmnytt ____________________

Filmtrailern för If I Stay (svenska Om jag stannar) av Gayle Forman släpptes för ett tag sen.

Jag gillar skådespelarna men tycker att trailern fokuserade lite väl mycket på kärlekshistorien mellan Adam och Mia. Hennes familj och kärleken för musiken var inte så mycket i fokus. Håller dock tummarna för att filmen kommer att vara trogen boken ändå!

 

____________________ Omslagsnytt ____________________

Flera superefterlängtade böcker har fått omslag!

Blue Lily, Lily Blue (The Raven Cycle #3) av Maggie Stiefvater

Blue Lily, Lily Blue (The Raven Cycle #3) av Maggie Stiefvater

Aww, så fint! Kommer att passa så vackert ihop med de andra böckerna i hyllan. The Raven Chronicles är en serie jag gillar väldigt mycket och den här kommer jag definitivt att köpa när den kommer ut.

Firefight (Reckoners #2) av Brandon Sanderson

Firefight (Reckoners #2) av Brandon Sanderson

Vad jag vet så är det inte så många svenska bokbloggare som har läst Brandon Sandersons ungdomsböcker och det är verkligen synd för de är himla bra. Jag har läst första boken och tyckte om den väldigt mycket. Älskar konceptet med onda superhjältar som har tagit över världen! Min recension på första boken har ni här.

Talon (Talon #1) av Julie Kagawa 

Talon (Talon #1) av Julie Kagawa

Julie Kagawa är en av mina favoritförfattare och den sista delen i hennes vampyrserie kom ut förra veckan. Fansen behöver dock inte vara ledsna över att serien är slut för redan under oktober kommer första boken i hennes nya serie om drakar och drakdräpare ut! Jag älskar drakar och Kagawas fantastiska världar så jag längtar väldigt mycket efter den här!

The Darkest Part of the Forest av Holly Black

The Darkest Part of the Forest av Holly Black

Holly Black är författare som växer mer och mer i mina ögon för varje bok  jag läser av henne. Hon stal mitt hjärta med The Coldest Girl in Coldtown och jag är sypernyfiken på hennes nya bok om ska handla om fairies och barn.

The Revenge of Seven (Lorien Legacies #5) av Pittacus Lore

The Revenge of Seven (Lorien Legacies #5) av Pittacus Lore

Yay, femte boken har fått ett omslag! Här har vi en serie som verkligen bara blir bättre och bättre för varje bok. Första boken är ganska medelmåttig men yikes, vad spännande och bra den är nu! Bara att läsa beskrivningen gav mig rysningar 🙂 (Gör det dock inte om du inte har läst bok 1-4 än, den innehåller stora spoilers).

Heir of Fire (Throne of Glass #3) av Sarah J. Maas

Heir of Fire (Throne of Glass #3) av Sarah J. Maas

Älskar omslagen till den här serien! Blev dock inte så imponerad av första boken i serien så jag har inte ens plockat upp andra boken än. Men alla verkar ju älska den här serien så det kanske bara är jag som läste första delen vid fel tillfälle?

Andra böcker som har fått omslag

Omslagsnytt april 2014 del 2

 
1 Comment

Posted by on April 27, 2014 in Nytt i bokvärlden!

 

One response to “Nytt i bokvärlden! (April 2014 del 2)

  1. annelie (boklotus)

    April 27, 2014 at 21:17

    Åh vad glad jag blir att Abhorsen-böckerna fått nya omslag! De gamla var INTE lockande 😉 Blev lite fångad av Loops omslag också, jag måste kolla upp vad det är för något.

     

Leave a Reply

 
